סקס עכשיו, כל השאר אחר כך

|
"הזין הוא צעצוע הילדות היחיד שהגבר רשאי להשאיר אצלו ולשחק איתו במשך כל חייו. זהו הצעצוע היחיד שאי פעם היה לו, שגורם להרגשה טובה כשמושכים אותו, הוא כל הזמן משנה את הגודל ואת הצורה שלו, והוא מופעל על ידי ממלכת החושים. נראה אותך מוצאת משהו דומה בחנות צעצועים."|

הוא קפץ לי ליד, כתום שחור מבריק, בבית קפה אחד בו התיישבתי לפני כשנה להרגיע כמה עצבים מרוטים, בית קפה מהסוג שיש לו גם כמה מדפי ספרים, לעיון ולהנאת הלקוחות. ניגשתי לקחת איזו הפקת שירה מעוצבת כשפתאום הוא קרץ לי. "סקס עכשיו", אמרה העטיפה שלו. מי יכולה לסרב לכזו הצעה מפתה מברנש ספרותי שכמוהו? לקחתי אותו ליד בסקרנות מסוימת, הפעם האחרונה שנתקלתי במדריך סקס הייתה לפני הרבה שנים, כשלימדתי חינוך מיני, והספרים שיכולתי אז להפנות אליהם את הסקרנים היו מאוד מוגבלים ומתסכלים.
"המדריך לתרבות המין למבוגרים בני כל הגילאים" אמרה תת הכותרת שמצאה חן בעיני, ולמטה היתה מצוינת רשימת פרסים יוקרתיים שהספר זכה בהם. לא שזה מה שהרשים אותי, כמובן.
התיישבתי עם הקפה שלי לקרוא את ההקדמה. לאט לאט התחיל להתפשט חיוך על פני. אני מניחה שהיו שם כמה אנשים שבטח הרימו גבה כשראו אותי מדפדפת בספר בעניין הולך וגובר, כשצחקוקים נפלטים מדי פעם משפתי.
אוצר. ככה במקרה נפל לי לידיים אוצר. מדריך הסקס הכי חכם, מקיף, ישיר, מבין, מצחיק, ענייני, פתוח, וכל סופרלטיב אחר שיכול לעלות על הדעת. פשוט ספר מבריק ומושקע בטירוף. והמחבר מצהיר בפתיחה: "האנשים שתרמו רעיונות לספר הזה הם ברובם פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, עורכי דין, מורים, סופרים, זוג גולשים, ואפילו זונה אחת וכומר. הכתיבה עצמה נעשתה בידי מומחה לבריאות הנפש. העובדה שלאנשים מסוימים יש תואר אקדמי אינה אומרת בהכרח שהם יודעים יותר מכם על סקס… ובכל זאת, נקודת המבט שלהם יכולה להיות לכם לעזר או סתם לרענן את המחשבה".
גם את עניין האיורים פתרו כאן בדרך מקורית ויפה: במקום איורים קליניים מנוכרים, או תצלומים של אנשים חיים אפרפרים שהתסרוקות שלהם נעצרו אי שם בשנות השבעים, ושנראים כסובלים מעצירות כרונית, שהן שתי האופציות הקבועות בספרים מהסוג הזה, ב"סקס עכשיו" משתתף מאייר קומיקס, והאיורים שמעטרים את הספר הם מפורטים ומדויקים, אבל גם קוליים ומשעשעים למדי. הפורמט נוח (בכל זאת, 455 עמודים) הפונט גדול, ברור וקריא מאוד, החלוקה לפרקים מאפשרת להתעמק במה שמעניין באותו רגע, ובכלל, זה ספר נינוח ולא מכופתר מצד אחד, אבל מאוד מאוד רציני ומעמיק, מן הצד השני.

|
"הרבה פעמים אנשים מתבלבלים בין דילדו לבין וויברטור, שזה בערך כמו לחשוב שג'ירפה היא קרנף. אמנם שניהם גרים בג'ונגל, אבל בנקודה זו מסתיים הדמיון ביניהם. סגולתו של הוויברטור היא חשמליותו הרוטטת, ונהוג להשתמש בו על הגוף ולא בתוכו. לדילדו צורת איבר מין, והוא מתפקד ככזה. הדילדו אינו רוטט כמו וויברטור, ונוצר כדי שיכניסו אותו לנרתיק"|

בבית הקפה קראתי בשקיקה פרק אחד ונפרדתי ממנו באנחת צער לטובת עיסוקי היומיום. שלא תחשבו שלא רצתי כבר למחרת לחנות ורכשתי לעצמי עותק. איזה להיט הספר הזה. כמה שהגישה שלו חכמה. ממש אפשר לחשוב שנכתב על ידי אישה, אבל ידיד שלי טוען שפסיכולוגים ומשוררים אכן יכולים להיחשב. הוא מונחה על ידי הקו הכללי שכל מה ששני בוגרים עושים ביניהם בהסכמה הדדית הוא לגיטימי, ומוטב שיידעו את המקסימום על איך לעשות את זה נכון, ובעיקר, שההבדל בין טוב לרע, ממש כמו בסוגיות מדיניות, יכול להיות פשוט ברמת ההידברות ביניהם. הספר עוסק במבחר גדול ומרשים של סוגיות הקשורות בסקס, החל מסוגיית ההתפשטות ביחד, דרך נשיקות, תנוחות, אוננות, מין אוראלי, מין אנאלי, ויברטורים ושאר צעצועי מין, אורגיות, סקס בהריון, הקשר בין סקס לבין רגש, אימפוטנציה, הומוסקסואליות, סקס עם נכים, אמצעי מניעה, פנטזיות, סקס ודת, מין במחזור – הכל, אבל ה-כ-ל, שם. והכל כתוב נפלא, מצחיק ואינפורמטיבי, עם דגש על ציטוטים מפי "האדם ברחוב", שממחישים את המגוון הגדול שיש במיניות האנושית, את זה שהכל בסדר, שיש אינספור ווריאציות של גודל, צורה, ריח, מגע, או נניח שגם ליטופים בגב ראויים שיוקדש להם איזה פרק. מספיק לקרוא את ראשי הפרקים ואת תתי הפרקים של הנושאים בהם דן הספר, כדי להבין שלא מדובר בסתם עוד מדריך. "שדיים דיגיטליים וזין הייטק", "שקיעה, אורגזמה ורימון יד", "זן ואמנות הזיון באצבע", "מין אוראלי: הזין כטילון" וכו'. אה, ובל נשכח, גם מדריך לבדיקה עצמית של השד ושל האשך. אין אבן שנותרה בלתי הפוכה כאן. והוא מצטט מדאגלס אדאמס, למען השם!

|
"גם בסרטים הכחולים הם לא מתחילים ישר לקרוע את הרקטום של כוכבת הפורנו, אלא עוסקים בהכנות רבות ובמשחקים אנאליים מקדימים, רק שבסרט עצמו לא תראו דבר מכל זה. אם כך, זה בסדר גמור אם בא לכם ליהנות מצפייה בסרט "פלישה אנאלית מספר תשעים ותשע אלף", אבל אל תנסו לחקות את הסרט בחיים האמיתיים עם הפרטנרית שלכם, אלא אם כן היא מתנפחת ויש לה רקטום מפוליאוריטן"|

מדובר בתנ"ך, רבותיי. התנ"ך של הסקס. לדעתי נערים ונערות צריכים להיבחן על הספר לבגרות. המידע שיש בו יועיל לכל אחד ואחת מאיתנו, החל מהבתולות הכי חששניות וכלה בגברים בגיל העמידה, לשפר את חיינו ובעיקר את התקשורת שלנו עם בני הזוג. המחבר ראוי לדעתי לפרס נובל, לא פחות. מאז שהתוודעתי לספר הזה, אני מודה, הפכתי למיסיונרית שלו. אם כל שני אנשים (או יותר) היו מתעמקים בו לפני שהם קופצים למיטה, העולם היה מקום טוב יותר. לי כבר יצא לתת אותו כמתנת חתונה אוריגינלית כמה פעמים, וגם סתם לאנשים שאני מוקירה, שלא לדבר על העותק הפרטי שלי, שמושאל דרך קבע. גם כל אחת שיצא לי להמליץ לה על רכישתו, חזרה מתישהו להודות לי, בדרך כלל בעיניים מצועפות-משהו.
בעיני, החיסרון היחיד שלו הוא מחירו הלא זול (129-90 שקלים), אבל מזמן לא השקעתם בעצמכם (או במי שתקנו לו את זה במתנה) השקעה כל כך מענגת, חינוכית (במובן הטוב) וכייפית לקריאה. כן כן, גם אם אתם מאלה שנדמה להם שיודעים כבר כל מה שצריך לדעת.

שרון אינדיגו וגנר

תגובות

  1. קיבלתי את הספר הזה בשנה שעברה ליומולדת – המתנה הכי שווה שאי פעם קיבלתי.

    האמת שהספר הזה לא ממש מחדש אבל הוא בהחלט משעשע….

    לקרוא ולהפנים.

    • אינדי, איך את זריזה 🙂
      בדיוק עכשיו רכשתי אותו ואני מחכה שמיתוס יעילו בטובם לשלוח כבר, דרך אגב, שם הוא עולה 99 שח, כולל משלוח (מותר בכלל פרסומות באתר?)

      • אינדי_גו

        לפני הפרסום, עולה שהכי זול לקנות ב ibooks
        90.30 ש"ח
        🙂

        • בזאפ טוענים שבוואלה ספרים הוא עולה 87 שקל ובלי דמי משלוח
          סקר שוק עוד לא הזיק לאף אחד (אימרה פולנית)

          • אינדי_גו

            שכחתי את וואללה ספרים, בדקתי רק את דיבוק, מיתוס, בוקנט, ואייבוקס.
            ומצד שלישי באייבוקס נותנים במתנה כרטיס שני חינם להצגות של חנוך לוין בקאמרי (ואל תפספסו את "אשכבה")

  2. זוארץ

    כיצד בדיוק עוזר לך המדריך האולטימטיבי הנ"ל, המתאר, מלמד ומסביר בפרוטרוט את כל הפעולות מהן את מתנזרת ונמנעת במודע ובמתכוון ?

    מה הטעם אדם הישוב בכסא גלגלים כאשר שתי רגליו מגובסות, לחוות דעתו על נעלי ריצה חדשות ?

    • מה הקשר בין ידע תיאורטי ובין יישום? עכשיו היא תלמד תלמד תלמד, וכאשר יגיע בחורין שווה, יהיה להם הרבה יותר נעים.

      • אלמוני

        סמכי על אינדי שהיא כבר למדה… ימותו הקנאים 🙂

      • זוארץ

        אם שמת לב, העותק הפרטי "…מושאל דרך קבע…", מכאן שאינו בשימושו האישי של בעליו…

        וחוץ מזה, ידע תאורטי על נושאים מעשיים ?
        …מזכיר לי קטע של כוורת:

        "בן-דוד שלי רצה לשחות כדי לצוף קבוע
        למד שחיה בהתכתבות אצל מציל ידוע.
        שלים סוף-סוף נכנס
        תוך שניות הוא נעלם
        שניים קפצו אליו מדי
        טובעים השניים מן האחד"

        • בננה אדומה

          ואולי העותק הפרטי מושאל כי בעלת העותק כבר שולטת בחומר? וואלה, זו רשימה על הספר ולא על הכותבת, אז מוטב להתייחס אליו.

          • אינדי_גו

            (ותודה)
            כפי שכתוב במאמר (זוארץ.. קרא בשורות עצמן, לפני ה"בין"), אני כבר קניתיו לפני שנה, והתעמקתי, הפנמתי, שיננתי, ויישמתי חלקים נרחבים.
            עכשיו תורכם ליהנות ולהנות…
            🙂

    • hazeyjane

      נו באמת??
      אתה עדיין חושב באמת שאינדי שלנו נזירה??
      אשרי אלוהי התמימים:))
      אינדיה אחלה רשימה
      כתובה היטב
      מייד רצה לקנות את הספר
      את צריכה לדרוש אחוזי מכירות מהמו"ל בלי בושה!

      • אינדי_גו

        אני נזירה. מעידה חד פעמית לא נחשבת.
        מחלתי לעצמי מיד וחזרתי אל ספסל התפילות.

        אשר לאחוזים, חלילה, נפלה בידי מצווה של ממש.
        גם נזירה וגם מיסיונרית (אהמ אהמ). מה יש?

  3. לאט לאט התחיל להתפשט לו חיוך על פני.

    והוא נמשך עד לעצם הרגע הזה.

    מקסים, אינדי….גו!

  4. בננה אדומה

    אינדי, כתבת רשימה יפה ונעימה לקריאה וכתובה בצורה בוגרת ומחוייכת שיודעת להתפעל מן הדברים החשובים, ולהינות מהידע הבריא שהספר מציע. יחס בריא לסקס. יחס שיוויוני. אני מניחה שבעיניים מסויימות, זה "טו מאצ', טו גוד". יש מי שמתקשים לעכל את כל החיוביות הזו ומעדיפים לדבר על בעיות וחרדות וחוסר אונים מולן… אבל תרמת את חלקך:-)

  5. רון מאודיגו

    זה לא ממש חשוב.
    מה שכן, שוב ברכות לאינדי על המאמר האינפורמטיבי והכתוב היטב. יופי.

  6. פעיל תנזים מהר גריזים

    הספר מגיע גם בגרסת ההוצאה הפנימית – שמאפשרת להוסיף רשמים מנסיון החיים הכביר ?(שלי לדוגמא…)

    אינדי ,
    הכתבה סבבה , אבל סתם כהערת אגב ,
    כי אני צעיר וממורמר ולא יכול לסתום את הפה לרגע ,
    לא כ"כ בטוח שאת תרצי שילדים (ילדים… 🙂 ילמדו ספר כזה לבגרות , כי כמו שציין יפה זוארץ , יש איזה פער בין התאוריה ליישום ,ובכדי שלא יטבעו השניים בברטולין לרוב בעטיו של האחד שהביא את הספר , מומלץ לנקוט משנה זהירות.

    ולפינת השאלה הלא קשורה:
    את לימדת חינוך מיני?!

    • נסיון חיים כביר? (בודקת אם יש לי קצוות מפוצלים) לך (מגרדת בין אצבעות הרגליים)? אני מכירה כמה אנשים שהיו מאוד שמחים אם כל מני ילדים חצופים היו לומדים את הספר הזה לבגרות, בוא, בוא לדודה אני אתן לך מריטה הגונה באוזן. ילד מלעון.

    • אינדי_גו

      פעם כשהייתי סטודנטית צעירה השתתפתי בפרויקט חל"ב (חינוך לבריאות), במסגרת פר"ח (פרויקט חונכות – הנהוג במוסדות החינוך הגבוה, שסטודנטים מעורבים בפעילויות בקהילה, תמורת מילגה של כמחצית (?) משכר הלימוד)

    • רונית

      ולמה ש"ילדים" לא יקראו ויישמו?? ?

  7. ההיא שהלכה

    מי לוקחת אצלי את התואר המאד מרשים "מלכת המין". שני ניחושים לרשותכם, אבל אחד ישרת אתכם נאמנה.

    אינדי בייב, את יודעת, ינואר קרוב מתמיד, אומרים יומולדת, מתנות, אולי המדריך? 🙂 וכמובן שמיותר לציין את הקוהרנטיות, האינפורמטיביות ויוקרה שעולים ממאמרך. כמובן כמובן.

    • אינדי_גו

      אמאלה
      מזה בדיוק חששתי..
      לא מלכה ולא נעליים, סתם בחורה רגילה, בחיי, בי נשבעתי !

      • אבוד לך אינדי. לנצח נפנה אליך לבקשת עזרה.

        • אינדי_גו

          אבל מה אני אעשה עם כל הגברברים שיתחילו איתי רק בגלל זה?
          ועם אלה שיצפו ממני להפעיל איזה הילוך טורבו משולב סודי תוך כדי?
          לאן אוליך את הציפיות? (ואל תגידי לי לכביסה)
          הו, מר גורלי…

          • זוארץ

            להבדיל מזה שבלחץ הגבוה, נכנס לפעולה בצורה הדרגתית – לא במכה שמדביקה אותך לקיר, אלא בעוצמה הולכת וגוברת (שיעור קצר במכונאות רכב, בעקבות האדרנלין שזורם לי בדם מאז שקיבלתי את הבננה הצהובה שלי לפני 10 ימים…)

            וזו החוכמה גם בסקס: לא "לתת את המכה" שתשאיר את הצד השני פעור פה (ואולי גם חלקים אחרים בגוף) ואחר-כך להמשיך כרגיל, אלא להוסיף כל פעם עוד קצת רגש וריגוש, להעלות את הרף, להגיע לשיאים חדשים אחד אחרי השני…

            ואם הספר שווה מחצית מהמחמאות ששפכת עליו, ואם אכן למדת אותו והפנמת אותו עד תומו, הרי שעוד לא קם הגבר שלא תצליחי לעמוד בציפיותיו.

            לעומת זאת, רבים הגברים שלא יעמדו בציפיותייך.

            … במחשבה שנייה, הם כבר לא עומדים בציפיות שלך, שאחרי הכל האכזבה שלך היא זו שהובילה אותך אל תוככי המנזר, הלא כן ?!

            • אלמוני

              אולי תרד ממנה?! ציפיות ואכזבות לא קשורות רק לביצועים טכניים שקוראים עליהם בספר, כפי שאתה ודאי יודע. מישהי כתבה לך המלצה על ספר – רוצה, תיקח, לא רוצה – אל תיקח, מה אתה מתלבש עליה אישית? דוחה.

              • זוארץ

                עם מי יש לי הכבוד ??
                אין לי מושג למי (או מה) אני מגיב, אבל…

                נכון שציפיות ואכזבות לא קשורות *** רק *** ליחסי-מין, אבל בהרבה מאוד מקרים למין יש השפעה רבה על רמת הציפיות מבני-זוג (וזה מתחיל כבר בפגישה הראשונה…)

                מעבר לזה, ההמלצה פורסמה כאן מתוך כוונה שיגיבו עליה, וזה מה שאני עושה. לא כתוב בשום מקום שהתגובות חייבות להיות חיוביות, בגלל שמי שכתבה את ההמלצה מוערכת על רבים מבאי המקום (כולל אני עצמי, היית מאמינה ?!)

                הפן ה"אישי" מתייחס לדברים שהכותבת עצמה מרבה לדון בו מעל עמודי האתר, לכן זו לא "התלבשות" אישית, אלא התייחסות לנושא הידוע לכל.

            • אריאלה

              זוארץ, אתה פנוי לקשר רגשי עמוק?

  8. ואני אהבתי את האיור ששמתן כאן למעלה… מעניין למה הוא נראה לי יותר נועז או חופשי מכל מיני איורים יותר מפורטים… אולי בגלל שהוא כזה אוטונומי…. לא מנסה לקרוע את העין הגברית, רק מעביר איזה חופש נשי כזה…(ואפילו מתאים ליומרה הנזירית 🙂 סי יו בצ'אפל במיסת הערב, סיסטר בלו-ז, אולי תהיה גם מקהלה:-)

  9. למי שמעדיף את המקור, שממשיך להוציא מהדורות מעודכנות
    השם הלועזי הוא
    The guide to getting it on
    ולמי שהסגנון מוצא חן בעיניו, מדריך אפילו יותר מתקדם מבחינות מסוימות הוא
    good vibrations

    תבלו.

  10. יעל מלמד

    אכן, התנ"ך. ספר חשוב לשיפור איכות החיים בעולם
    (-:

  11. שבוע הספר שבוע הספר
    איכשהו הצלחתן להוציא מזה עוד כתבה על זיונים. וואלה יופי.
    בלי לזלזל בספר, בכותבת או בסקס בכלל, מה חדש פה?
    שירלי, והאנאלי שהובטח, מה?

  12. אני מודיע לכם בזה שקיבלתי את הספר ליום הולדתי הקודם, 54
    הספר שיפר מאד (!) את השכלתי בנושא המין בכלל ובענין נשים בפרט, כמו למשל הפרק "מה יש לה שם בפנים".
    אז תנו להורים שלכם את הספר, בכדי שישפרו את חיי המין שלהם אפילו בגיל הזה, שבו רובכם חושבים שהם כבר שכחו מה זה מין
    אה, כן, צאו מהבית ותנו להם ללמוד בשקט.
    אצלנו, אנחנו קוראים את הספר ביחד. זה ממש מענין מה כל אחד לומד ממנו, כל אחד/חת משהו שונה. תגובות כמו "מה, באמת?" או "לא ידעתי" נשמעות הרבה.

  13. בלגאניסטית

    מקורית לרמוז לי להחזיר לך את הספר ….

    הגינו בו כמצוות חכמים מלומדה
    בעיקר בלילה ,הכי מדליק
    בספר, זאת *רוח הדברים!*
    אחרי הכל , ספונטניות זה חלק גדול מהעניין…

  14. רועי בורזום

    קיבלתי את הספר הזה במתנה לפני כשנה כמדומני
    נראה במטיח אבל לא שווה כלום, דלוח ומשעמם ולא מחדש
    זה שעכשיו פתאום העלק פמיניסטיות נדלקו עליו מעיד רק על כמה אתן לא מעודכנות וחסרי חיי מין או אהבה ממשיים
    שלום ושבוע טוב

    • ולך כנראה יש חיי אהבה ומין מאוד מספקים – אם אתה מוצא לנכון להשתלח כך בבננות…שקוף…כל כך שקוף…

  15. יפית הללי

    אני עומדת להיות לא פולפולארית בכלל, אבל…
    בעקבות פרסומים כמו זה של אינדי גו, המופלאה בד"כ, אצתי לחנות הספרים הקרובה למקום מגוריי ומה אני אגיד לכם, כבר מזמן לא הייתה לי אכזבה כה גדולה.
    הכל יחסי כמובן: הספר מצויין, מעמיק, מלא בפרטים וכ"ו, אבל אין בו שום חידוש יוצא דופן
    קדמו לו ספרים רבים אחרים שהציעו בדרך זו או אחרת את אותו המידע.
    ולכן בנות יקרות אמליץ על המועדף מכולם: נשים מעל בהוצאת מעריב ספר על פנטזיות של נשים ללא הבדל דת גזע מין ונטייה, הרבה רעיונות חדשים, הסברים פסיכולוגיים וסקסולוגיים, בתרגום מצויין וקל. זה ספר שיש בו חידוש.
    ותנ"ך, אתן מחפשות? תמצו לסקס והעיר הגדולה.

  16. איריס

    יופי של ספר – וגדולתו – במחבר, שאינו נוטה להעמיד את עצמו בעליונות על אף אדם אחר בכל הנוגע לסקס והנסיון בו, הוא אינו מתחסד, ואינו מתיימר להיות מחנך מה נכון ומה לא נכון לחשוב ולעשות, אלא מציב עצמו כאיש מן השורה, ודווקא בשל גישתו זו הלא מעונבת, אינפורמציה שכביכול יכולתי למצוא בספרים אחרים, אך השעמום הרדים אותי מפאת הגישה הטכנית של כל ספר אחר, נקראת פתאום בקלילות, נעימה, מהנה ואף משעשעת.
    כמו גם סקס, גם ספר על סקס – יש לתת לו את המקום הראוי לו (והוא נכבד), אך מי שנוהג בכבדות, וסייגים אין ספור, ולא משאיר מקום להומור – כנראה מפספס משהו !!!
    מקום של כבוד שמור בלבי לספר, והערכה רבה לכותבת המאמר.
    כל הכבוד אינדי, המשיכי כך!

  17. אף פעם לא לחשוב "אני יודע/ת הכל".
    תמיד להשאיר מקום ללימוד נוסף. לא להרוג את הסקרנות. גלקסיית התענוגות היא אינסופית. תמיד יש כוכב נוסף מעבר למה שחשבתם שהוא האופק, סוף היקום

  18. øåëæì ãàî áåùç

  19. למה לא ללכת

  20. שמעון גלבץ

    היה ברור שבמוקדם או במאוחר זה יגיע: סקס עלול לקצר את החיים, כך לפחות מרמז מחקר חדש, ומכל מקום אצל חיפושיות מסוג מסוים הדבר כבר הוכח. אחרי ההזדווגות מופרש הורמון הפוגע באנזים החיוני לתקינות המערכת החיסונית. ערעור המערכת גורם לפגיעות, וכך חיפושיות שהיו פעילות מינית יתר על המידה נטו לקבל זיהומים וחייהן התקצרו. המדענים מקווים שהתיאוריה הזו תסייע להם להבין העברה של מחלות מין בקרב בני אדם. אם המערכת החיסונית האנושית מתערערת כתוצאה מהזדווגות הגוף נחשף יותר לנגיפי מחלות המין.
    הסיפור המלא:
    http://news.bbc.co.uk/hi/english/uk/england/newsid_2093000/2093562.stm

  21. מאיה שיפרין

    מפגרים זונים

  22. המתנה היפה ביותר שאמא יכולה לתת לבת שלה!!!
    חכם, משעשע, ומעשיר, ומי שבטוח שהוא כבר יודע הכל לא מזיק מבטיחה!
    🙂

  23. האם כאשר מעוננים זה מזיק

  24. אופירה

    מישהו יכול לומר לי איפה אפשר להשיג את הספר הזה,כבר נימאס לי לחפש!!!

  25. ואללה בדיוק אני הייתי בבית זונות במושב הודיה זיינתי מישהו אורס .. איזה זיין גדול..

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *