קראנצ’י מאנצ’י

היום אני יכול להגיד בפה מלא שחלומה הרטוב של כל פמיניסטית כשרה (וגם לא) התגשם. כשראיתי את הפרסומת החדשה ל”כריות” (סיריאל מצועצע תוצרת תלמה), בה מוצגים לראווה מיני גברברים עטופים נייר צלופן שקוף וארוזים באריזות ברבי מהודרות, לא יכולתי שלא לקבל חתיכת סטירת לחי. אכן, גם אני הרגשתי לראשונה מה זה הדבר הזה שנקרא “להיות מוצג כחתיכת בשר”. אני לא יודע אם מדובר בהומור ישראלי משובח, קופירייטינג גאוני או אולי פייבק מהמם, אבל משהו כאן מסריח, וזה לא רני מגולני.

היא, הסמי-ברבי-מאופרת-יתר-על-המידה, נכנסת לחנות שנושאת בגאון את השם “גבר-סנטר”, ותרה אחר הבובה שיאה לה. או שמא יש לומר, הבייב. היא רוצה אותו יפה מבחוץ וגם יפה מבפנים, גם קראנצ’י וגם מאנצ’י. הם, הגברברים, מסודרים במדפים, מקוטלגים כדת וכדין: החל ב”גאון” הגיק, דרך “האתלט” השרירי וכלה ב”רוחני” ארוך השיער. בחירה קשה, כן.

אני פוחד, באמת ובתמים, רק להעלות על דעתי מה היה קורה אילולא היה מדובר בגירסה הפוכה. הן, הנשים, מקוטלגות בתוויות נוצצות ומוכרות, החל ב”חטובה עד העצם”, דרך “אנורקטית” וכלה ב”יש לך 10 שקל? אני צריכה להגיע לבאר-שבע”, והוא, הגבר השליטא, עושה סלקציה מאיימת באצבע. למעשה, המחשבה על כזאת גירסה רק מביאה אותי לתובנה שאין סיכוי שאי פעם היא תיעשה (מי יעז?), מה שמביא אותי לתובנה שמדובר כאן בהפוך על הפוך. ‘אנחנו סבלנו מזה עד עכשיו’, תאמרנה יפות הנפש, ‘עכשיו תורכם’. שאלתי פייבק? קיבלתי תשובה.

תקראו לי איש העולם הישן, אבל אותי לימדו עוד בגן, שמה ששנוא עליך אל תעשה לחברך. מצחיק אותי (וגם עצוב) שרק לפני חודש, פלוס-מינוס, נאסרה לשידור פרסומת לרכבת הקומתיים החדשה, משום שנראה שם גבר שמתחכך בבחורות בזמן הנסיעה. בינתיים, המגמה המסתמנת היא העלמת עין במתרס השני, וכך משודרות להן באין מפריע כמה וכמה פרסומות שקשה לי לדמיין אותן בגרסה חלופית: בפרסומת לקראנץ’ איקס יושבות שתי כוסיות וצוחקות על הגבר השמן והמכוער עם הבטן הרופסת בבית שממול, בפרסומת לדיאט קוקה-קולה מפליקה כוסית אחרת בישבנו של גוש בשר תורן עת שהתכופף ובפרסומת לבורגר ראנץ’ מוקי המסכן מצטווה ‘להגדיל’ בידי בלונדינית אימתנית.

טעם טוב והומור שנון או אולי אפילו אפליה מתקנת? לא, סתם צביעות.

תגובות

  1. עדיגי

    אכן נכון. כל מילה חקוקה בסלע.

    • קוקיה

      הפירסומאים והקופירייטרים שלנו סובלים גם השנה מבצורת קשה ברעיונות מקוריים או/ו מצחיקים בכלל. אם תלמד על המציאות מפרסומות אז תראה שבחורות לא קונות סמסונג לבד, שמי שבוחר ב”יס” נוסע באופנוע (מתי הוא רואה טלויזיה?) ושכדי להנות מהחיים ולפרגן לעצמך אתה רק צריך כרטיס אשראי – כסף זה אופציונלי. אם מישהו היה מאמין שבעוד שעה הוא ייכנס גם כן לגבר סנטר – אז זה באמת לא היה מצחיק או אף קוריוזי.
      עוד דבר קטן: אין כזאת חיה פמיניסטית מצויה, רוב הנשים גם מסרבות להקרא פמיניסטיות, לא מעתי שמינו אותך לדובר שלהן!

      • צילי וגילי

        מה עושה את זה לבדיחה ממוצעת? זה שאין חיה כזאת, “גבר סנטר”.. יש לעומת זאת “כוסית סנטר”, ועוד איך.

        דוקא הכאילו הבאה בהפוכה היא שהעציבה אותנו בסוף – אחרי שהקימו לנו את הגבר סנטר שנוכל לבחור, אנחנו בוחרות ב.. אוכל?? ? הצחקתנו! למה מי מת? אנחנו מזמן היינו ממלאות את העגלה ב”גם וגם” ואנחנו לא מתכוונות למשחת שיניים… גם זה סוג של שוביניזם. תראו אותן, הבחורות המפגרות האלה, עד שעושים להן עולם שוויוני אלק, הן מפטמות את עצמן בדגנים ממולאים נוגט, במקום למלא את מיטתן וחייהן בגברבים חמודים צייתניים בעטיפות צלופן מרשרשות.
        בחייאת אללה, מישהי שם בעולם הפרסומות מחורפנת על כל הראש. או לסבית.

      • צילי וגילי

        ואם כבר אנחנו מדברים על פרסומות פמיניסטיות אלק, אז הנה באה הפרסומת החדשה למכונת כביסה ההיא עם בקרת טעויות ש”אפילו בעלך יכול” וגמרה אותנו מצחוק. אחלה בחלה… ואיזה מבט תמה יש לו לבעל הנגרר אחר כבוד אל המכונה ונשלח לעשות לעצמו את הכביסה העדינה בלי להתבלבל..

        אני לא עובדת בשבילו, היא אומרת, ובאלוהים, אנחנו מנשקות לה את הרגליים.

        • השעירות?

          • צילי וגילי

            מדוע ולמה?? ?
            הרי היא עצמאית, ומרוויחה יותר ממנו, אז בטח יש לה את הכסף (אם כי אולי לא את הזמן) לשבת אצל קוסמטיקאית מדופלמת אחת לשבועיים ולעשות רגליים שחי שפם וצבע לשיער, ואולי היא אפילו מבנות המזל ההן שהורידו הכל לצמיתות (אלק..) בשיטות של מדע בדיוני ובמחיר דמיוני.

    • צב מעבדה

      אנשים, קצת סבלנות עם חקיקה על סלעים, בבקשה!

    • צב מעבדה

      אנשים, קצת סבלנות עם חקיקה על סלעים, בבקשה!

  2. מה”מאמר” חסר החן שמשום מה פורסם כאן.
    כמה מילים כבר נשפכו על הפירסומת הכל כך טיפשית הזו.
    כמה אנשים כבר אמרו את מה שאתה כתבת כאן – עד שקשה להבחין מי אמר למי ראשון. וככה לא כותבים משהו שאמור להיות מקורי.

    בכל מקרה, רק שתבין אתה וכל הבחורים שוודאי יזדהו – ההבדל בין הפרסומת המגעילה של רכבת ישראל הוא בתפיסת המ-צ-י-א-ו-ת. והמציאות, יקירי, היא שבאמת ישנם גברים כמו אלה ברכבת הקומותיים שמפרשים שתי בחורות כאופציה לזיון, גם אם הן דיילות, מלצריות וסתם בחורות ממהרות. וגם אם הם עצמם מכוערים כמו הלילה.
    בעוד הפרסומת השניה, עליה התרעמת ברגישות-גברית-חדשה-אלק מנסה ליפול בהפוך על הפוך בעולם של כאילו:
    הרי אין בחורים עטופים בצלופן מחכים שייקחו אותם, אין בחורה שמבקשת גם וגם (ואם כן היא וודאי נורא מזדהה עם יקירתנו אתי), אין סופרמרקט של בחורים טובי מראה ואישיות.

    מאוד נוח לקפוץ בראש (בעיקר כשעל זה בנו במשרד הפירסום ואתה פשוט נפלת כמו רוב הסו-קולד- מתוחכמים ומביני עניין) כשבעצם אין לזה ולהטרדה מינית/סקסיסטית/חסרת רגישות שום כלום.

    בסה”כ פירסומת צפויה שמעניקה לנשים הזדמנות בכאילו להרגיש “נקמנו” ולגברים להרגיש-אויה-נפלנו בפח של עצמנו ולמה אתן ככה…

    סע לשלום חביבי.

    אפילו שהאתר ממנו הגעת דווקא די משובב.

    • צביעות. תחושת ה”נקמנו” הזאת שאת מאחזת, היא היא הדבר השגוי. אומנם מדובר בטריק פרסומאי חביב – כן כמובן, לא צריכים להיות גאונים כדי להבין שכל מטרת הפרסומת הזאת היא יותר רעש ציבורי מאשר פרסום מוצר – אבל, עת שקמו כאלה פרסומות, אני לא חושב שמישהו לרגע עצר את עצמו לשאול האם יש כאן משהו רקוב.

      הדוגמא הכי טובה לזה היא הפרסומת של קראנץ’ איקס. ראית אותה? אני מקווה. יושבת שתי בנות וצוחקות את ליבן החוצה כשמתסכלות (ומצביעות) על הגבר השמן בבית שממול. כמה משובב נפש. דמייני אותי עומד בחלון, מצביע עליך וצוחק. צביעות.

      • רון ג'רמי

        ההבדל, חבוב, הוא, שנשים יודעות שגברים עבי בשר ומצויידים כמוני, רק יכולים לגחך למראה פרסומת שכזו, בעוד הם חוגגים על ישבנן הענוגים של שתי בלונדיניות דדניות.

        לגברים אמיתיים שמחפשים נשים אמיתיות לא משנה רוחב הכרס שלהן.

        אבל תשים שם אישה במקום אותו שמן, ותכאיב באמת.

      • הפירסומת “הצבועה” מדברת דווקא על גבר עבה במיוחד שמנסה להציץ, (כן חמוד) לבית השכנים. להראות לבנות וגם (כן, כן, זה שם) לראות אותן. גבר מבוגר שעושה פוזות על קטינות (מזכיר לך משהו?).
        כך או כך, זו לצערי סיטואציה די מוכרת לבנות ישראל ובכלל – ההצצות, ה”עשיית עיניים”, “המחמאות”. בעיקר מצד דמויות שנראות, איך לומר, לא ממש סימפטיות ובטח שלא בעניין של קטינות משתובבות….
        אבל מה – גם שם אתה ממשיך לראות בגבר קורבן ולא מה שהוא באמת. אם תתאמץ תבין גם שזו בדרך כלל המנטרה שבה משתמשים להגנת “אנשים שעושים רע”.

        צביעות?

        מתי בפעם האחרונה ראית בפירסומת את החיים שלך כפי שהם באמת?
        ובסיטואציה המציאותית הזו הוטרד הגבר? בוזה? הא? ובידי אישה לא אסטית מעל 40?

  3. תמרין

    יופי, מאז ומעולם נשים הוצגו בצורה סטריאוטיפית. וזה מכר. עכשיו אנחנו יפות נפש שמחזירות. ונכון שזה מתחת לרמה שלנו, ועוד ערוץ 2 הרקוב, שהפך למדיה נחותה לדיון החברתי. לא הגברים ולא הנשים זוכים פה בנקודות על חוסר אינפנטיליות. הגברים, ימשיכו לזפזפ אותנו, וכרגיל, מה אנחנו בכלל רוצות מכם? תוציא את הראש מהתחת רני מגולני.

  4. starshine

    מי בכלל רואה פרסומות?

  5. קלמנטינה

    אפליה או לא – הפרסומות הללו זתם מטומטמות.
    ומעצבנות.
    בטירוף.

  6. דיון על הפרסומות כראי של החברה יכול היה להיות עמוק ורציני אתה בחרת להיות שטחי ובכייני
    ואיך אתה מעז להשוות בחור שמטריד מינית ילדות ברכבת לבין מבחר גברברים בסופר?
    חבל

  7. פעיל תנזים מהר גריזים

    על פניו , ברובד השטחי ביותר , יכולה באמת הפרסומת המטופשת הנ”ל להראות “כפיי-באק” או
    “קופירייטינג גאוני” (גיב מי א ברייק!) או וואטאוור , אבל זה כל העניין פה – שטחיות.

    בעוד שבמקבילה הפוכה לפרסומת , ותקנו אותי אם אני טועה , היה עומד סמי הורי או איזה מסוקס אחר , בוחן במבט משועשע בחורות בביגוד מינימלי שהיו מביעות במבטים ובתנועות את רצונן הכנה להתבטל בפניו ולהיות לו לכלי שרת ממושמע , ואז פולט בקול הבאריטו השרמנטי שלו משהו כמו: “כבר יש לי כזו , וגם כזו. אפשר אולי לקבל דגני בוקר?”

    כמובן , שבפרסומת המדוברת המצב אחר. הבחורה לא נראית מין אשת שנות האלפיים חופשית ומשוחררת , היא סתם עוד כוסית משועבדת לערכי אפנה מתחלפים , מהדיאלקט והתנועות שלה בולט למרחקים שיש לה מנת משכל של בוטן קליפורני ,והיא יותר משועשעת מהסיטואציה , כמו עולל בחנות עם מבחר ממתקים , מאשר בוחנת , או מתרשמת מסחורה בצורה שמעידה על שכלתנות כלשהי.

    כלומר – גם כשמנסים הפוך על הפוך , התפיסה הנשית בפרסום נותרה כשהייתה , ובכדי שסימפוזיון מטופש כזה יגרום לי להרגיש כבשוק בשר? ,סלחו לי אם אגחך…
    כשאני עובר בדיסקוטק ומרגיש יד מרפרפת על אחורי -מסתובב בזעם בציפיה לקהל של שיראזי ורואה גברת נבוכה או מצחקקת – זה שוק בשר , נכון. כשאני רואה פרסומת כזו – זה סתם עוד עלבון לאינטיליגנציה במיטב המסורת הרדודה והמטופשת של הערוץ המסחרי.

    ושאלה למערכת-
    למה?
    למה להלאות את מצבור הנשים האינטיליגנטי ביותר במדינה
    ועוד כמה גברים – בשטויות האלו? עדיף לחיות יום אחד בלי מאמר חדש….

  8. לכד עריקים במיל'

    כבר כמעט שנתיים אני רואה בטלויזיה רק כדורגל וחדשות.
    אני מרגיש בצורה פיזית איך נוספות לי נקודות באיי קיו.

  9. בתכל’ס, הפרסומת הזאת עושה את העבודה שלה.אני חייב לציין שיום אחד בעודי צופה בה (הייתי רעב מאוד, יש לציין) התעורר בי רעב אדיר לכריות (כן,כן..).רעב כ”כ חזק שהזיז אותי מהספה ושיגר אותי לסופר תוך חצי דקה.אז נכון שעוד באותו יום כל ת”א יכלה לראות מה אכלתי שכן הקאתי בכל מקום אפשרי אבל תלמה כבר קיבלה את הכסף…
    ובנוגע למסרים: יאללה,אין לכם משהו יותר טוב לעשות?

    • דאבל די

      הופתעתי לגלות שכריות עם נוגט יותר טעים מכל סיריאל תוצרת חוץ, בניגוד לשאר הגרסאות ה’כשרות’.

      • המנושמשת

        לא אומרים סיריאל, אלא ‘מדגנים’ בעיברית צחה. באמת. ובמקום זאפינג אומרים ‘לשלטט’ וקורקינט זה ‘גלגליים’ וכו’ וכו’. לפי האקדמיה. ואם זה לא היה כל כך טראגי, אולי לא הייתי חשה צורך עז לפרוק את זה כאן ועכשיו.

        אבל זה טראגי.
        ופרקתי.
        כאן.

  10. גבירת הטירה

    רק לרקורד – זה לא רעיון חדש. קוקאי (ככה קוראים ליצרני מכנסים וגרבים היום) פרסמו גלויות שעליהן בחורה גדולה ובחורים קטנים שהיא מתמרנת, בכל מיני וריאציות. זה היה לפני שנתיים לפחות.

  11. אינדי_גו

    לא חושבת שחלומות רטובים כוללים קטעי פרסומות, שהרי פרסומות מביאות את הסעיף, וחלומות רטובים מביאים ביד.

    או במלים אחרות, פמיניסטיות רוצות שיוויון, לא השפלת הצד שכנגד לקבלת אותו יחס בלתי שיוויוני, אלא העלאת המין הנשי לאותה מדרגת ייחוס כמו המין הגברי.

    ומי שטורח לראות פרסומות, מגיע לו כל הטמטום וגועל הנפש שהוא נחשף אליהם. קצת קשה לי להגיב לגופו של עניין, שכן לא ראיתי אף אחת מהפרסומות שהזכרת, אבל כן, מה שאמרת על צביעות והיעדרם הגורף של טעם טוב או הומור שנון, נו טוב, על זה בנוי עולם הפרסום…

  12. שגיא, השם משפחה שלך הוא אישה? כמה חדשני…

  13. ברנדון

    מכל הגיבובים פה טרם הצלחתי להבין מה רע בגברים המוצגים לראווה?

    חלומי הרטוב הוא שנשים יבחרו גברים לפי איך שהם נראים ולא לפי מה שהם חושבים.

    אני מייחל ליום בו יהיה קשה לפתוח עיתון או טלוויזיה מבלי להתקל בגברים בבגדי ים מינימליים או בלבוש תחתון מזערי.

    אז אדע כי הגענו לשיוויון אמיתי.

    • אח…היום בו תבחרנה נשים את בני זוגן לפי איך שהם נראים ולא לפי מעשיהם. נו…באמת יום מיוחל. אז יבוא השוויון האמיתי? אם כך, שלא יבוא.
      ואולי, לחילופין, נתחיל לבחור בני זוג גם לפי מה שהם אומרים וחושבים ולא רק לפי המראה החיצוני (מניחה שיש מתי מעט שעושים את זה גם כיום..שומו שמיים). אז באמת אולי יהיה עולם קצת יותר אנושי, שפוי, פחות קר וציני? יכול להיות?…
      נסה שוב, אולי יש הגדרה קולעת ונשגבת מזו שלך לשוויון אמיתי?

      • קוקיה

        ההתחלה שלך הייתה רעה אבל סיימת יפה באיחול שווה באמת. כמה זמן אפשר להיות עם מישהו יפה אבל… ולחלופין להיפך. אנשים שצריכים קישוט לידם הם סתם אנשים חלשי אופי ושטחיים עד עפר.

  14. המלאך

    טוב מה אגיד ומה אומר תמיד טענתי שמדינת ישראל הציבעות חוגגת זה לא משנה כי אנחנו חברה צבועה והפרסומת הן סוג של ראי חברתי אז מה לעשות אנחנו חברה צבועה ועד שלא נודה בדבר אז הדרך לחברה ישראלית מתוקנת הוא רוחק כמרחק המזרח מהמערב

  15. באמת כתבה מהטפשיות שקראתי כאן. מלאה גיבובים וחסרת מקוריות וחן. מצד שני, גם את זה אמרו כבר לפני כמה, אז… בתקווה שהמטרה מקדשת את האמצעים: חידלו נא להביא דברים מעין אלו לתשומת ליבי.

  16. פרסומת משעשעת שראיתי הולכת ככה:

    בחור חטוב וכוסוני נכנס למכבסה, רואה בחורה עומדת ליד מכונת כביסה, מוריד לאיטו את החולצה (בשלב זה הייתי בטוח שזו פרסומת לקולה או משהו… גם המוזיקה התאימה…) תוך כדי שהוא ממשיך להביט בה. היא לוקחת את החולצה ושופכת עליה נוזל…

    “לא!!!!” קורא הבחור בקול מבועת וגבוה, “זו אקונומיקה!”
    “אל תדאג”, היא אומרת, “זה קליה”

    בשלב הזה נפלתי מהספה…..

    • גבירת הטירה

      נחשפתי למותג!

    • וזו פרסומת משובחת. כי היא מצחיקה, קלילה ולא נועדה להקפיץ אנשים. שבירת המיתוס והסטריאוטיפ בפרסומת של ‘קליה’ נעשית בהומור ומעלה חיוך, אבל הפרסומת של “כריות”? נועדה לנגן על העצבים.

      • על הפרסומת של “אבא, דאה” גם לא חסר מה להגיד, אבל לגבי הפרסומת של מי עדן – שימי לב, מדובר בעוד פרסומת עם מגמה זהה: הפיכת היוצרות. זה טוב לשיווק, אולי, אבל זה טוב לחברה? לא צריכים ללמוד מלקחים? או שאולי כי מדובר בבחורה שכולאת גברים חסונים אז זה בסדר, כי היא מתעלה עליהם, לעומת מצב בו גבר היה לוכד – ברוב רשעותו – במקפיא נשים חסרות ישע?

        • זוארץ

          אני לא יודע כמה מכם ביקרו בשנים האחרונות באירופה ובארה”ב וצפו בפרסומות המקומיות, אבל רק לידיעה…

          1. למרות שאנחנו מחקים את תרבות הצריכה (והצריחה) האמריקאית, הפרסומות בארץ הן בעלות אוריינטציה אירופית חזקה למדי. בארה”ב כמעט ולא תראו בערוצים הכלליים פרסומות עם מוטיבים מיניים, בעוד שבאירופה בחורה חשופת חזה בפרסומת לסבון היא דבר שבשגרה (זוכרים את הפרסומת של “פלמוליב” עם האישה במקלחת שממשיכה בשלה גם שהטלפון מצלצל, הפקס גומר לה ת’נייר, ערוץ 1 מזמן סיימו עם פסוקו-של-יום והשריקה של הקומקום מאיימת להוציא את הצופים מדעתם ? אז בגרמניה המצלמה צילמה אותה גם מהצד השני של הוילון…)

          2. החברה בארץ שוביניסטית, תגידו מה שאתם רוצים. ואפלייה המתקנת רק מקעקעת את זה – כן פאתטי, לא פאתטי, זה ממש לא משנה – עובדה ש”רכבת ישראל” ירדה מהמסך ו”מי-עדן” לא (את הפרסומת של “כריות עדיין לא ראיתי, אני בחו”ל מתחילת החודש…).
          ומי זוכר את “תביאי לי טעמי, מאמי” שגרר תגובות דומות ?! היום תגידו “זה כלום”, אבל לפני 10 שנים גם לא היו פרסומות בטלויזיה…
          דרך-אגב, הסיבה שהמחאה נגד “רכבת ישראל” הביאה לירידת התשדיר מהמסך היא מכיוון שמדובר בגוף ממשלתי ושם יושבים גורמים אחרים ש”נעלבים” מפרסומות בוטות בטלויזיה, למרות שרובם לא משתמשים בקופסת התועבה הזו… תלמה, מי-עדן, קוקה-קולה (אני לא יודע מה איתכם, אבל הפרצוף של ניקול דיקסטרא הכמהה לבקבוק הקולה ברכבת העלה אצלי תהיות האם היא חושקת במשקה או באריזה) וחברות נוספות אחרות שמשתמשות במוטיבים מיניים כאלה ואחרים בפרסומות, אינן כפופות להחלטות ממשלה ולכן הן ממשיכות בדרכן (וטוב שכך – היום זה “דמות האישה בפרסומת” ומחר “מקדונלד’ס והגבינה בטלויזיה”…)

          בקיצור ולעניין – המחאה לא תביא את המפרסמים להורדתן של הפרסומות, כיוון שכשהפרסומות מוכרות, יפי-הנפש משתתקים.

          לא מתאים לכם אז תתחילו בחרם צרכנים – אל תאכלו “כריות”, אל תשתו “מי-עדן” ואל תסעו ברכבת – נראה אתכם…

          • אתה כמובן צודק, אבל חשוב להבהיר שהמטרה כאן היא לא החרמת מוצר או הורדת פרסומת מהאויר, אלא הגינות לשמה מצד הנשים. רוצה לומר, יפריע ומפריע להן שמבזים נשים, אבל שמבזים גברים זה בסדר, כי גבר הוא מאצ’ו וצריך לספוג.

            • קוקיה

              למה הכל זה אנחנו והם? שני צדדים עוינים שמנסים לכבוש שטחים האחד מהשני. זו טרמינולוגיה שמתאימה למצב הבטחוני, למה להשליך את זה על יחסי גברים נשים?
              אתה חושב שזה מבזה? אני חושבת שזה אידיוטי!

              • יודעת מה? אני לא מהסס להגיד אפילו, שמזמן הפמניזם הפך מתנועה ל”שווין נשים” לתנועת “דיכוי גברים”.

                • קוקיה

                  ואיך הגיע אליך מידע יקר זה? נכחת בישיבות מחתרת של התנועה הפמיניסטית? סה”כ אין ממש תנועה כזאת ובטח שלא בארץ, אי ההבנה הזאת גורמת לך לחשוד בקונספירציות מופרכות להרס המין הגברי.
                  הרבה אנשים חושבים: מה הסתומות האלה עוד רוצות? מה אין שיוויון?
                  וכי מה ישיגו נשים מדיכוי גברים כשאין שיוויון – דיכוי הדדי?
                  אז אין ויקח הרבה זמן עד שיהיה כי קשה להפטר מהרגלים ישנים. זה שגברים נפגעים במידה זו או אחרת זה גם טבעי כי חלקם מאבדים זכויות יתר שהיו עד לא מזמן. זה טבעי לגמרי!

        • הפירסומת המדוברת למים מינרלים הופכת את האישה, הכוסית החצי עירומה, אגב, למין ביצ’ית שמספקת יצרים.
          ובניגוד למה שאתה חושב, מר אישה, זה לא עושה לי טוב לראות את בנות מיני או זונות, שרמוטות וכלבות או זונות שרמוטות וטיפשות. כשבדרך הן מבשלות, מנקות, מכבסות ומקפידות לעשות רגליים עם תולעת עקשנית.

          תעשה טובה, קח אויר לפני שאתה מגיב.
          אל תקח את זה אישית – אתה בסה”כ גבר.

          • כמובן, גבר, נחות. איך שכחתי. הפמיניזים בהתגלמותו.

            ואני חושב שאת לוקחת את זה אישית מדי, לא?

            • יש לך נטיה לחזור על משפטים של אחרים (או שאני מדמיינת?).

              דבר שני – לא כל הגברים נחותים, רק אלה שחושבים שהם מבינים הכל ומתרעמים על חוסר שיוויון ופמיניזם “לא הוגן” כדבריך כשבעצם המצב האמיתי בכלל לא נתפס כמוחשי אצלם.

              בד”כ מאוד קל לשבור את הכלים ולתת יציאה צינית-אלק. מפיך גם זה נשמע, איך לומר, נחות?

              אם אין לך מה לומר – עשה טובה, תשתוק.
              זה לא בגלל שאתה גבר, זה בגלל שאתה אתה.
              אני יודעת שהרבה יותר קל לך לחשוב שאני עוד אישה שלא מעריכה גברים בכלל, שלא אוהבת להזדיין ושסתם מאשימה את העולם הגברי בצרותי. המציאות, בכל מקרה, היא שאני לא מעריכה משרדי פירסום מסוימים, כמה גברים קולניים במיוחד ומסתבר, אויש, גם אותך, לפחות בהתגלמות המאמר הנ”ל ותגובותיך.

              • אני שבור.

                • גבירת הטירה

                  “בתהליך הדלקתי המקומי פעילים התאים הלבנים הנמצאים בזרם הדם ומפוזרים מתחת לעור ולריריות. התאים הלבנים בולעים (לפיכך הם נקראים בלעניים) את החיידקים והורגים אותם באמצעות כימיקלים שונים, כגון מי חמצן תוך תאיים. כאשר חיידקים או גורמים מזהמים אחרים, שחדרו את שכבת העור והריריות, אינם נבלעים על ידי התאים הבולעניים, הם מתפזרים בגוף וגורמים למחלות”.

                  (פרופ’ מרדכי קרמר, מתוך הספר “השתלות איברים”).

                  ונכון, זה לא קשור לכלום – זה היה ניסיון להעלות את רמת הדיון. ניסיון כושל, כנראה.

        • צילי וגילי

          ואמנם אנחנו לא גברים ולא לסביות אבל הבחורה ממי עדן נראית לנו מה זה מגעילה וגברית, ובכלל לא הפנטזיה שלנו להיות כמוה. ושוב אנחנו חוזרות לשאלה – אם יש לנו ככה גברים במקפיא – אז כל מה שנעשה זה נלקק מהם את הקרח?? ? נו באמת. אנחנו מעדיפות אותם מופשרים, ונוקשים מסיבות שאינן קשורות בקור!

      • קליאופטרה

        מתנצלת על כתב הפרעונים ממקודם. חבל להתעצבן על פירסומות שהן מבחינתי רעשי רקע שאכן מעצבנים בטירוף-כולל נערת הקליה, מתבגרת ה”אבא דאאא” ושאר המפגעים הסביבתיים. על טעם וריח וכו’ ולפעמים אני אפילו בוחרת בערוץ 1 הישן העבש והטוב רק כדי לקבל חצי שעה של סדרה בריטית בלי מפגעונים ומסיימת אותה עם שלפוחית מלאה עד מפוצצת.
        השאלה היא מי מאמין שהפירסומת משקפת משהו פרט לחוסר יצירתיות ו/או מקוריות עד כדי כך שהיא תעצבן ברמה הזאת. הרעיון שלי הוא לייסד ערוץ פרסומות שיפטור אותנו מהעונש…

      • וזה בדיוק ההבדל בין פרסומת טובה לפרסומת רעה.
        אז באמת צריך לכתוב מאמר שלם על פרסומת כל כך זניחה ומטופשת?
        או שהיא נראית לך סימפטום של פימיניזם או שיוויון, וזה נורא מפחיד אותך?
        זה חייב להיות משהו כזה, כי לא יכול להיות שכתבת על הפרסומת המטומטמת הזו כך סתם!

    • ג'ולין

      האישה מבינה בכביסה כי היא אישה (לא כי היא פרופסורית סיבים כמו הגברים בפרסומות אחרות לחומרי כביסה). והגבר? נו טוב, מי מצפה ממנו שיבין בכביסה, זה רק במקרה שאמא שלו או החברה לא עושות לו כביסה כרגע.

  17. איילה-בר

    הכתבה הזאת הזכירה לי את הסיפור על זה ש”כושי כלב קט” נאסר להשמעה ברדיו בגלל הגזענות (!) המשתמעת ממנו, וגם אליקמע נחשד בחוסר פוליטיקלי קורקטיות משווע.
    גיב מי א פאקינג ברייק!! שוויון זה לא על הנייר ובפרסומות, שוויון זה בחיים. וביום שאיזהו גבר יבין מה זה להיות מושפל, מופלה, שיסתכלו עליו כמו על חתיכת בשר ותו לו -אז אני אעמוד בראש התומכים לגנוז את הפרסומת לכריות, וגם באופן אישי אגיד לקופירייטר פויה.
    וכל הדיון המצועצע והמתיפיף הזה על כמה שהפרסומת הזאת הופכת את הגברים לאובייקט, ומה היה קורה רחמנא ליצלן אם הפרסומת הזאת היתה הפוכה- את זה בהחלט ראוי לאפסן בבוידעם לכמה שנים.
    בינתיים בואו נדבר על מה היה קורה עם כל המודעות בעיתון מידי יום על אלימות מינית נגד נשים היו כתובות הפוך. מה באמת היה קורה אז.

    ואפרופו, מה היה קורה הפוך: לפני כמה ימים היתה ידיעה בעיתון על בלונדינית ערומה שנצפתה בשדה התעופה וחיפשה מי ינענע אותה. עבר לו איזה יונתן אחד, והיא הציעה לו מה שהציעה, והוא בהתחלה נדהם (הפרשנות במקור), ואח”כ הסכים. אבל מה, היא לא הגיעה לסיפוק, בלה בלה בלה…
    אני רוצה לשאול אותכם: היה מסתובב בחור ערום היכן שלא יהיה ומציע לבחורות תמימות לשכב איתו. תוך כמה דקות היתה מגיעה משטרה? כמה היה עולה לבחורה פסיכולוג אח”כ? ומה הסיכוי שהיא היתה בכלל חושבת על לשכב איתו על רצפת החניון כאילו אין מחר?!?!
    אבל יונתן, ראה בלונדינית ערומה, היה קצת בהלם, אבל אמר- נו, למה לא באמת.
    סוג של אלטרואיזם טהור.

    באמת תוציאו את הראש מהתחת, ותפסיקו לשפוך ככה סתם מלל על לא עוול בכפו על כולה-פרסומת-עם-קריצה-לכריות.

    • צודקת.

      הפער החברתי לא מתחיל ולא נגמר בפרסומת, אבל הוא בהחלט משמש כמראה, גם אם כי מעוותת.

      לגבי הבלונדינית ויונתן, זה סיפור כבערך מתמצת את החיים על פני כדור הארץ, אבל מה – יש איזה אימפולס לגנות את זה בכל לשון, ולהטיף ולקנטר כמה שזה רע ומעוותת ואנילאיודעמה, רק אף פעם לא באמת טרחנו לעצור לשאול אם בסה”כ הכל תוצאה של טבע אנושי שאי אפשר לשנות?

      אני לא צריך לספר לך שבטבע, הזכרים מרביעים כל דבר שזז. הנשים רק פותחת רגליים ומשריצות צאצאים, בזמן שהוא, הבעל, הולך לזיין ולזיין ולזיין. יש דברים ברומו של עולם.

      • קרנצ'

        תודה לאל שגיא! (אתה בטוח שהבנת?)

        כי איילה-בר באמת צודקת, פרסומות לא נעשות בחלל ריק, הן באמת מהוות איזה סוג של מראה, כי 99% מהנשים מכירות את ההרגשה של התייחסות אלייך כמוצר מדף a.k.a “מותק” – לא מוצא חן בעיניך לראות גברים בעטיפות בפרסומת לקורנפלקס? בא ננסה את זה קצת בחיים האמיתיים, תאהב את זה עוד פחות.

        לי, אישית, נעים לראות פרסומות שבהן נשים נמצאות באיזושהיא עמדה של כח כמו הפרסומת הזאת או של מי עדן) או מוצגות בתור יצורים מיניים מתוך עמדה של כח (שוב, הפרסומת המצויינת של מי עדן) – זאת פנטזיה, נעימה מאוד, אבל פנטזיה. בחיים האמיתיים, כמה עצוב, הסיכוי שבחורה תשכב עם גבר ערום, מושך ככל שיהיה בעיניה, על רצפת החניון של שדה התעופה הוא באמת קלוש כי אופס! באמת שכחנו.. לזיין זה מאוד טבעי לזכרים ואילו אנחנו בעניין של להשריץ.. בשביל זה המצאנו את המילה “שרמוטה” לא?

        מה נותר לי לאחל לך? – אולי את הגברת מהפרסומת של פרסיל ? – ביתית ומעודנת, פותחת עיני עגל בתמיהה אין קץ כשמספרים לה על פלאי הווצרות הלכלוך בבד ואולי גם את הרגליים באותו כשרון.

  18. הפרסומת, כדרכן של פרסומות בארצנו, גרועה, וארוכה מידי – הלו?? סה”כ סיריאל, וממש לא טעימים. אבל.
    לא מדובר בפרסומת פמיניסטית, כי אם בכיסוי-תחת מקצועי. ניסיון להביא קונטרה לפרסומות השוביניסטיות, כדי שיירגעו להן הבנות, ונוכל להרוויח עוד כמה חודשי “יצירה” המכוונת נמוך.
    אני מעדיפה לומר לעצמי שהבחורה בפרסומת לא מסתובבת בשוק בשר אלא, כמו כל בחורה נורמלית, עושה את הבחירה הנכונה בבחור הנכון לאותו רגע. ואם אין משהו מספיק טוב – שיהיה מאנצ’י (אני הייתי בוחרת במאנצ’י פחות מגעיל). מזעזעת אותי ההשוואה לפרסומת כמו זו שציין מר אישה, בה סטייה מקבלת לגיטימציה. האם אתה עד כדי כך חשוך?
    שגיא היקר. האם אתה חש כאילו מעתה היחס אליך יהיה כאל נתח בשר בשוק? האם אתה חש כאילו דרכו על “תכשיטי המשפחה” שלך?
    לנוכח הפרסומות הסקסיסטיות, המעודדות סטייה זו או אחרת, כיום ובעבר, לנוכח העובדה שהמסך מלא במכוערים, כדוגמת רני מגולני, הכובשים את היפות בנשות תבל, והעולם שותק, אנחנו, הנשים, מגחכות בבוז והולכות לעשות מה שבדרך כלל עושים בפרסומות – קפה, פיפי, וכו’.
    העולם משתנה. גברים נדרשים להציע קצת יותר כדי לזכות בנערה. אף פרסומת לא תוכל לשכנע אותנו אחרת. אני מציעה לך דרך מחשבה.
    הדבר המשונה הוא, שכאשר אתה צופה בפרסומות בחו”ל, כמעט אין שימוש בנושאים שאנו דנים בהם. יש שימוש בהומור, בעיקר בהומור, וזו הגישה הנכונה.
    אל תחשוש, שגיא, ממתקפת פמיניסטיות זועמות שרוצות “להחזיר”. נשים רוצות את החופש לעבוד ולהרוויח בכבוד, לחיות בכבוד ובבטחון ולא לסבול מאלימות מינית או אחרת הנובעת מחושך מחשבתי אותו הפרסומות, מה לעשות, משתדלות לשמר. רחוק היום שבו יהיה “הפוך על הפוך” אמיתי. אנחנו לא כאלה.
    אל תקח את זה אישית. אני משוכנעת שהפרסומת נהגתה ע”י גבר. אבל אולי זה סימן שמשהו טוב קורה כאן? אולי מדובר בהתחלה, גרועה ככל שתהיה, של סגנון פרסומות חדש שמנסה לשים את האישה במקום אחר, לאו דווקא מתחת לגבר?

  19. סליחה על הבורות…אבל מה זה בכלל מאנצ’י?? ?? ?? ??

  20. היילי וגילי

    מסכימה איתך לגמרי לגבי ה”אל תעשה לחברך וכו”
    אבל לפעמים אין ברירה כי חברך עושה לך כל כך הרבה את מה ששנוא עליו שפשוט חייבים
    אבל חייבים לתת לו ולו לפעם אחת את אותה ההרגשה כי איך אומרים-“אין חכם כבעל ניסיון”
    בתקווה שאחכ יבוא האיזון המיוחל

    • דאבל די

      הפרסומת בודאי נכתבה על ידי קופירייטר (מעטות הקופירייטריות בשטח), ככה שההרגשה של ‘הנה הכנסנו לבנים’ היא פיקטיבית לחלוטין. בסך הכל מדובר כאן בטרנד, לא חדש במיוחד, שמשרת יופי את בעלי הממון.

      • היילי וגילי

        תתפלא אך יש לו מעט קופירייטריות בשטח ובכל זאת תפקידו של קופירייטר הוא להבין את הלך הרוח ולפעול בהתאם
        וחוץ מזה ,זה ידוע שצדיקות -מעשן נעשים בידיי אחרים

    • לאן נעלמה צילי?

  21. ושוב אני שואל : מה זה מאנצ’י?

  22. פו הדב

    שימו לב לפרסומת הבאה: הלוקיישן: רכבת. השחקנים : אבא ושתי הבנות הפמיניסטיות שלו.

    האבא מתקשר לחבר שלו ומספר לו בהתלהבות איך הוא מזיין אתי שתיהן . החבר עונה לו: השתגעת ? הם גם הבנות שלך, וגם קטינות ! וחוץ מזה הן אוכלות סיריאלס ויכולות לפוצץ לך את הכרס. לפני שהאבא מספיק לענות לו. הבת הפמינסטית אומרת לו אבא , כאילו דא. בא לי משהו רך מבחוץ (כמו הכרך שלך) ועמוק מבפנים ( כמו האתר הזה…) משהו מאנצ’י, קראנצ’י צ’אנצ’י ובקיצור תפסיק לזיין אותי ותן לראות פרסומות בשקט (מספיק יש לי את כל הזייני מוח באינטרנט שגומרים מלהעביר ביקורת על פרסומות..)

  23. רוזנת רוסית

    סליחה, מישהו מכם בכלל מוכן לצאת עם הבחורה הזאת, אפילו מטעמים הומניטריים? צריך להיות עטוף בצלופן היטב כדי לא לברוח ממנה. בשבילה גבר-סנטר היא הזדמנות היחדה לתפוס מישהו, כמו שלחנון המזדקן ההוא רכבת ישראל היא האפשרות היחידה לשבת בין שני בלונדיניות שהן לא אמו ודודתו בז’זינה.
    אם ב’תלמה’ כבר התייאשו למכור את הכריות ללקוחות בגיל רך, והחליטו לחפש קהל יעד חדש, מי זה יהיה? חסידות של קרי ברדשו או גברברים בנוסח סמי הורי? כמה עלמה שסופרת קלוריות יכולה לאכול מזה? הבחירה הטבעית היא המיידלע שבשבילה הכריות הן תחליף לגרעינים. זה לא שוביניזם, זה לא פמיניזם, פשוט לוקחים את מי שיקנה יותר.

  24. קראתי אט אט את כמעט כל התגובות והגעתי למסקנה אחת:אם תשימו לב :לפירסומות עוד הראשונות בטלוויזיה תשימו לב עד כמה המין הנשי “הושפל” מיחס מזלזל מצד הפירסומאים,הפרסומת הכי מוכרת לי מאז היא “פומלה” או “אשכולית”…מראים שם חבורת בנות שרצות עם הפרי פומלה על החזה שלהן.ואם לא זה אז בגיליונות עת ששם מראים תמונות של נשים כמעט עירומות כהיוולדן..אובכן גברים מצולמים בצורה זו…זה אף פעם לא הייה אותו דבר תמיד הנשים נראו בטלויזיה במערומיהן ובכל קטלוג וכדומה…
    מה שאני מנסה לומר זה שאני מאוד מרוצה מהפרסומות לאחרונה שמשודרות להן בטלויזיה בזמן האחרון אם זה מי עדן או הקורנפלקס.התפתחות בשוויון בין גברים לנשים הוא דרסטי בינתיים…כמה אפשר לראות גברים יושבים מול מסך הטלויזיה ונהנים להם מהבחורות המתערמות בפירסומות..אז זהו גם אנחנו יכולות לשבת מול מסך הטלויזיה ולחייך לעת שינוי זה שגברים נראים להם בקופסאות ניילון כך שאנו יכולות לבחור איזה בחור שאנו רוצות.
    זו צורה שכיחה לראות גבר ברחוב שרואה בחורה “שווה”(במילה בוטה) וצועק ושורק לעברה,ותשימו לב אם היא לא עונה או מתייחסת הוא ישר צווח ומקלל. הגיע הזמן שתפסיקו עם זה…זה נמאס ומביך אנחנו ברחוב באמת מרגישות כמו קופסאת נילון שלכם לקיטלוג.
    במילה אחת:בעד!@

  25. מישהו נתקל בפרסומת החדשה למכונת כביסה??
    אישה קונה לבעלה מכונת כביסה, כי היא לא עובדת אצלו…
    ואיזו זכות יש לה לאותה אישה לטעון שהיא לא עובדת אצלו?? כמובן משום שהיא עמצאית ומרוויחה יותר ממנו!!! (ציטוט)
    גם זו פרסומת כביכול מהטרנד החדש של “השפלת גברים”, אבל איפה פה בדיוק ההשפלה אני שואלת?
    כנראה עד שלא אוכל להרוויח יותר מבעלי, לנצח אאלץ לכבס את בגדיו תוך שמירה על הוראות הכביסה המדויקות, כי הרי, (שוב ציטוט) “בעלי מאוד אוהב את הבגדים שלו” ….

    מזעזע

  26. kiss from a rose

    בסך הכל פרסומת ממש חמודה
    נורא קלולסית כזאת

    אבל צילי וגילי צודקות….
    אם אני הייתי נכנסת ל”גבר סנטר”
    ברור שהייתי בוחרת לי איזה חתיך ואח”כ הולכת ובוחרת עוד אחד….
    ועוד אחד….

    יאאאמייי!

  27. איסטרא בלגינה

    ?
    אני מקווה.
    ואיך אתה נראה? מחוץ לעטיפה אני מתכוונת?
    אני דלוקה על גברים כועסים. אז יאללה שלח תמונה.
    אבל משום מה נראה לי שאתה
    אישה.

  28. אם הפרסומת כ”כ פמניסטית אז למה כשהיא אוכלת את המעדן

    מושם הדגש על שפתיה החושניות

    ואם כבר מדברים קהל היעד של פרסומת שכזאת הוא מן הסתם ילדים

    סליחה , מה אנחנו בדיוק משדרים להם בפרסומת הנ”ל?

    זה כנראה לפורום אחר

    אגב יכול להיות שאת הפרסומת להגדלת ההמבורגר עשה אותו

    דביל אם הטרי לי של הבורקס…? (סתם למחשבה)
    :-()

  29. צריך לכתוב משהו על הפרסומת למיץ תפוזים שבו הבחור שופך על הבחורה את המיץ ואז מנסה לשתות לה אותו מהשמלה באקט אונסי להפליא (חדירה לתחום הפרט, תקיפה מינית וכו’).
    אבל על זה לא תכתוב שגיא אה, כי זה נורא מצחיק בטח וסקסי, איך הוא מנסה לשתות מאישה זרה ברחוב את המיץ תוך חוסר התחשבות בולט בחוסר רצונה.
    אז אוקי, זאת אחת הפרסומות המטומטמות ביותר שהקופירייטרים הצליחו להוציא תחת ידיהם, אבל, זה הרבה יותר מקומם ולא מצחיק, כי זה משקף מציאות הרבה יותר מהקראמצ’י מאנצ’י המטופש. גברים רומסים את זכויותיהן של הנשים על גופן יום יום ובאופן עקבי.
    תחשוב על זה שגיא, לפני שאתה מתחיל לייבב!

  30. ברשימה שלך מדובר על מספר לא מובטל של פרסומת.
    על חלקן אין מה להתווכח… הטמטום קנה אחיזה ולא משחרר, זה מה יש (דהיינו: קראנץ’ איקס, או איך שלא קוראים לזה).
    אבל הפרסומת של “כריות”… גאונות צרופה.
    זה לא שאני פמניסט גדול (או קטן, או בכלל, אני דוגל בגישת חיה ותן לחיות) אבל הפרסומת עצמה מצחיקה אותי כל פעם מחדש.
    אין לי שום בעיה שיציגו שם את אותם בחורים שהייתי מת להראות כמוהם (ה”גברי” וה”מסוקס”, למי שיש ספק… 🙂 ) בדיוק בתור מה שהם… גבריים ומסוקסים.
    אז יש להם (אולי, לא בדקתי) גם שכל. זה לא פרסומת לפסיכומטרי.
    חליק, לא מכל עכבר צריך לעשות הר.

  31. פאנטה אחת

    זוכרים אותה. ? עם הגבר ששוטף את הכלים עם סינר ונראה כמו נחנח מן המניין, ואומר אפס על כל מכריו, כשהוא מתייחס לסכום השיחה אליהם ( אם אני לא טועה..)
    עכשיו –
    למה גבר ששוטף את הכלים מתואר בתור נבעך חנון ושפוט של איזו ביץ’?
    כאילו, כל גבר שעושה את עבודות הבית הוא מין “אפס שפוט” כזה?

  32. פאנטה אחת

    כשהוא חושב על האישה בוחרת אותו מתוך אריזת צלופן מוכנה, זה מפחיד אותו –
    מי תבחר בו בעצם??

  33. אובי ייקטיבי

    אנשים ונשים למה לצרוח ? למה לנשוך ? קצת סדר למי ששכח, התבלבל, או סתם לא יודע…
    מספר נקודות מה-זה-באנאליות אבל מה-זה-משמעותיות לעבור את תופעת-הפרסומות בשפיות
    משמעותית שתאפשר לכם לא לכעוס על העולם ולשמור על פרופרצייה מחשבתית-רגשית:
    א. “הפרסומות לא נועדו להוות כ: ראי המציאות / פלטפורמה לפוריטניות כלל ציבורית / מושא גלובלי לשאיפותיו הפילוסופיות או מיניות של כלל הצופים או של הקופירייטר עצמו… אלא רעיון שישלב אפשרויות אלו באופן מלא או חלקי ובתנאי שיהוה מגרה מחשבתית/רגשית כך שיבלוט מבין כל שאר תשדירי הצרכנות וישאיר את הצופה-הצרכן-בפוטנצייה במצב של הרהור,הפתעה,חיוך ואפילו חוסר נוחות… וכל זאת ע”מ להשאיר במוחו המסוחרר מעודף פרסומות – צריבה קטנה אך יעילה של שם החברה והמוצר שאמורים להמכר !!!.”
    ב. “על טעם ועל ריח אין מה להתווכח – במיוחד לא בנושא פנטזייה מינית…(זאת יאשרו מיטב הפסיכולוגים,סקסולוגים,ושאר יועצי זוגיות… אפילו הפסיכולוגית הוולגרית שמעידה על עצמה שהיא ‘בוטה ונוקבת’ – העיקר שהדבר נעשה בהסכמה וברצון הדדי !) כך שכל פרסומת עם נטיות פילוסופיות או מיניות לעיתים קרובות תענה לצרכים ואמונות שונות של קבוצות מגוונות ואינדיוידואלים בחברה ולאו דוקא רק לקבוצות מאקרו כוללניות ,כמו: גברים-נשים או פמיניסטיות-שובניסטים.”
    ג. “שכל הפורטנים לוחמי הצדקנות(ולא הצדק) שכואב להם על השפלת בני מינם ‘קבל עם ועידה” בין אם זה על מסכי הטלויזיה או בחיי היום-יום ,שמרגישים כי רעיונות מסוג כזה או אחר פוגעים ברוחם ו’ברוח המוסר והצדק הכלל עולמית’ יקחו את עצמם בידיים ויפנו אל הכתובת הנכונה שמזהמת את המסכים בתועיבה שמעין זו…(מדור הפרסום באותו ערוץ).”
    עכשיו, מאחר ו כ- ו- ל- ם יודעים את זה ואני לא מחדש לאף אחד דבר… אז ל-מה ? ל-מ-ה ? ל-מ-ה , ל-ע-ז-א-ז-ל , אתם מ-ז-י-י-נ-י-ם את המוח אחד לשני וגורמים לגולשים תמימים שכמוני סבל מיותר !?

  34. xXxשלומיxXx

    האם מישהו יכול לעזור לי ולהגיד לי את השם של השיר
    שמושמע בפרסומת

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *