אל תקרא לי בת-ימית

יש הרבה שיטות זולות לגרות בחורים: למשש את הפטמות בתקווה שיזדקפו (אפקטיבי כשהמזגן פועל), ללקק את היובש מהשפתיים, להסתובב עם מכנסיים נמוכות וחוטיני גבוה, לגנוח (חזק!), לקרוץ, לפסק רגליים או למצוץ סוכריה על מקל, אבל השיטה שלי היא המוזרה והמכשילה מכולן. וזה הולך ככה: בחור אינטיליגנטי שואל אותי: "נו, אז מאיפה את על המפה?" אני עונה (יענו בשיא הטבעיות אבל בהיכון עם יד על הדופק) "מבת ים". לא שיש לי מה להתבייש, זה לא אני – זה הוא.

"מבת ים? בת ים ה-בת ים?" הוא פוער עיניי עגל ומעלה בדמיונו אותי עומדת בצומת מניפה יד לעצור טרמפ (= לקוח), דחוסה בקומבניזון ורוד ומנפחת בזוקה שמתפוצצת לי על הפנים. לא יעזרו הבהרותיי: אני בקושי שמה, זה רק מקום לישון בו. בת ים היא אחלה עיר, באמת. הוא בטוח, לא שהוא אי פעם ביקר בה או הכיר באופן אישי תושב ממנה, שאני שרמוטה מארץ השרמוטות, שיש לי עבר בליווי או לפחות דיפלומה באמנות העיסוי, תיק במשטרה, חבר במאפיה או מהמר כפייתי ושאני מתה להזדיין אתו כי זה מה שבתימיות עושות בעצם – שותות, מתמסטלות ומזדיינות.
והוא משפריץ: "ואללה, את לא נראית. איך זה שבתימית יכולה להיות בלונדינית?". נכון, בובי שלי, שכחתי לגמרי שבבת ים יש קרינה אולטרה מיוחדת שמכהה את השיער והעור. אה, והעירייה גם מחלקת רפורטים לאלו שלא מחמצנות, שלא לדבר על הכנסת אשכנזים לתאי בידוד.

לפרידה, וזה היה ברור שתהיה אחת כזו בשלוש וחצי הדקות הקרובות, כשהוא מחשב כמה חברים יפסיקו לדבר אתו, הוא מסכם: "שמעתי שהבתימיות הכי טובות".

בטח, אבל רק שאנחנו על מזרון.

על בשרי למדתי שלמיקומים גיאוגרפיים השפעה ניכרת על מערכות יחסים, לאו דווקא בגלל הקילומטרז'ים שמבזבזים בדרך לבן זוג אלא בעיקר בשל דעות קדומות (סטינגות לכם). אבל בעוד קיבוצניקיות נחשבות למגניבות וסקסיות, מושבניקיות הן אופטימיות משוחררות ורמת אביב גימליות צפוניות מפונקות (אבל עם אבא עורך דין ובריכה מה שמקל על העונש), הרי שחובת"יות (חולנויות-בתימיות-ראשל"ציות) הן פרחות וזו עוד מחמאה לעומת מה שאנשים באמת חושבים עליהן.

כך יצא שנאלצתי להסביר לאנשים ולהתנצל על זה שאני בתימית ונראית נורמלית לגמרי. וכשפגשתי את אלחנן, שנהג בגולף ולבש עקרונית רק ורסאצ'ה, הבנתי שזאת תהיה פעולת קמיקזה להודות בפניו מאין אני. לכן טוויתי סיפור בדוי על דירה שכורה בתל אביב והייתי עולה במדרגות של אחד מהם עד שהוא היה מסתלק. מדי פעם עלו מחשבות מתייסרות לספר לו את האמת אבל אלו נכחדו כליל כשלחבר שלו נגנב הארנק כשביקר במוסך בבת ים שאך הגביר את חוש הביקורת שגילה אלחנן כלפי העיר: עבריינים, פושעים, גועל נפש של אנשים! אני התחלתי חיים בשקר כי אם אדם הוא תבנית נוף מולדתו אז כן, אני זה בניינים ישנים ומתקלפים, אני זה בת ים ואם אני בורחת מהעיר שלי אני גם בורחת ממי שאני באמת, מעצמי. אבל לא באשמתי, הרבה מאוד בת ימים סובלים ממה שנקרא: פוביית מגורים בבת ים (פמ"ב למקצועי) ועוד בטרם מישהו אומר מילה על העיר הם כבר מתגוננים: יש לנו טיילת יפה, ים ואפילו קניון וזה במילים אחרות לומר: אנחנו מפותחים ותרבותים, אפילו למדנו כבר קרוא וכתוב, קבלו אותנו אליכם למרות שאנחנו אזרחים נחותים! וכי למה להתנצל? גם אני הייתי מוכנה להיוולד בטירה ברמת השרון אבל אתם יודעים, העדפתי דירת חדר וחצי עם חלון שמשקיף לאמבטיה של השכנה. התחלתי להתעצבן על אלחנן: הרי אם הוא אוהב אותי מה זה בעצם משנה לו איפה אני גרה? או אולי אני דווקא דוגמאת מופת לבתימית שפויה? במקביל היו לי מחשבות לשכור דירה בפיתוח…עד שיום אחד יצא המרצע מהשק. הולכת אני ברחובות בת ים מקללת את אימי שבחרה לשכן אותי כאן והנה אני רואה נשלף מתוך מכולת – אלחנן! וכמו באגדות (הבתימיות מציאותיות לא אלו של וולט דיסני) התחוור לי שאלחנן בכבודו ובעצמו נולד וגר בבת ים כל חייו והוא אפילו לא שוקל לעזוב אבל בגלל שהוא כמוני פגש חבר'ה שגרמו לו לשנוא את עירו ואת מקומו הוא חשש שאני, התלאביבית עלק, אגלה שהוא בתימי עלוב ומושתן ואדחה אותו.

"אני לא מאמינה!", קראתי, "איך מישהו עם שם כמו אלחנן גר בבת ים?" כי בת ים או לא חבר'ה, אלחנן זה שם שדורש כאפה גם במטולה. כן, נגעתי בעוד נקודת תורפה כואבת, רק שעם השם אלחנן ישאר לכל החיים ומבת ים תמיד אפשר לעבור. לא שאנחנו רוצים, בית זה בית גם אם ניתן לצפות ממנו בציצי של יוכבד מתחת לטוש. ואני פגשתי הרבה צפון תל אביביים עם ג'ל בשיער וגורמטים שיושבים על הברזלים אז אל תצטדקו ובפעם הבאה שמישהו יגיד לי שאני לא נראית מבתים עדיף שהוא כבר יגיד וואלה, את לא פרחה.

קורן דור

מאסטרנטית באוניברסיטת תל-אביב, כתבת ב-MSN, לילה, הורים וילדים, נישה, אינדקס ועוד מגזינים.

תגובות

  1. איכס.
    איזה שיעמום.

    • הכי מעצבן אותי בבננות, זה אנשים שמתלהבים שהם מגיבים ראשונים 'וואי, אני לא מאמינה, אני הראשונה שמגיבה' מלהגת המגיבה, ובעצם היא השניה, כי מישהו שלח תגובה חצי שניה לפניה.

      הייתי מעונינת לדעת אם יש ברשות מישהו ספרים של ג'ון פנטה.

      • תפקיד המקור במעגל החשמלי:
        כדי להבין כיצד ממלא המקור את תפקידו נתבונן במצב הבא:
        נתונים שני גופים מוליכים, האחד טעון במטען חיובי והשני במטען שלילי. מה יקרה כאשר נחבר גופים אלה באמצעות תיל מוליך?
        ברור לכולנו כי בתיל יזרום זרם חשמלי, ואומנם כאשר נחבר את שני המוליכים באמצעות נורית ניאון היא תאיר לפרק זמן קצר. מפל מתחים – לכן יש זרם. גשר המלח מעביר זרם חשמלי בין התמיסות של היונים, וכך סוגר את המעגל החשמלי.
        היתרונות הם: מקור המתח זמין, ניתן לטעון אותו מחדש (אך לא תמיד, תלוי בסוג האלקטרודות). מתברר כי כיוון התמיסה אינו תלוי בכמויות המטען שעל שני המוליכים הטעונים בלבד, ויתכן אף מצב בו יזרום זרם ממוליך בו מעט מטען למוליך שני, בו כמות המטען גדולה יותר.
        ממבט ראשון נראה הדבר מפתיע, אך ניתוח תופעה מקבילה לזרימת מטען חשמלי – זרימה של נוזל – יקל עלינו בהבנת המתרחש.
        בתודה,
        אפרת.

        • נוקו

          אני לא יכולה להבין את הצורך הזה, באמת שלא.
          מה זה החרטא הזה? למה להגיב תגובות מסורסות וריקות, למה?
          טוב, פשוט מרגיז.
          קורן- אחלה כתבה.

      • אריאלה

        אלה שאין להם שום דבר חכם להגיד, אז הם כותבים, "איחס, איזה שעמום". מה שקוראין, ביקורת בונה ממש.

    • דוד פרידון

      אני מכיר בת ימית . והיא בכלל לא מאלה שקראתי בכתבה אז בבקשה תפסיקו לקשקש בשכל

  2. קורן היקרה.
    לכבוד הוא לי להגיב ראשון!
    קראתי ונהנתי. לצערי, אני חייב להודות שבמשך השנים, כשפגשתי בת ימיות (או בת ימים), הם תמיד התאפיינו בסגנון דיבור ובעצבים שאינם אופיניים לתושבי ערים אחרות.
    אולי אני פרימיטיבי, אבל בלי שום ספק, אם מישהי תגיד לי שהיא בת-ימית, זה יגרום לי לסמן לה איקס שחור ברשימת התכונות (אלא אם כן היא תוכיח לי אחרת).
    אני מתאר לעצמי שיהיו כאלה שיפגיזו לי את המייל בכתובות נאצה, אבל אני מאמין שבכל אחד מאיתנו חבויות סטינגות כאלה או אחרות.
    זהו בערך
    ברק

    • בובי של דובי

      ברק צודק.
      מאוד שלא בצדק אגב, אבל הוא צודק.
      ברור שזו טעות לשפוט אנשים ממקום מגוריהם.
      אבל ככה זה לגבי כל דבר- זה מרוקאי שחור, וזו בת ימית, וזה רוסי.

    • לא משנה

      סו ווט?!

      אדיוט.

    • צר לי אבל ללא ספק, אתה אכן פרימטיבי…
      וכנראה או מעל 50 (שאז נדמה לפעמים שהמוח מסתייד… או מתחת ל20 (המוח עוד לא מפותח…) או שגדלת במקומות הלא נכונים (אצבע מאשימה להורים..)

      אגב אתה יודע שבי"ס התיכון בבת ים נמצא בשמיניה הראשונה של אחוזי הבגרות הגבוהים בארץ?

      ואני אגב לא בת-ימית..כך שלא אחשד בהגנה עצמית (על אף שגם היא מקובלת עלי בעניין זה)
      ויתר סובייקטיביות

      • לציין שאצל בני 50 המוח כבר הסתייד או שאצל בני 20 טרם התפתח
        זה לא פחות סטינגטי מלהלעיז על בת-ימים שהם ככה וככה.
        וכבר אמרו חכמים: מי שגר בבית זכוכית, שלא ישליך אבנים.
        (והוא בטח לא גר בבת-ים)

        • דומיניק

          וחכמים יותר אמרו- "מי שגר בבית מזכוכית, שלא יזרוק בתי זכוכית". ותודה ליודה נוריאל.
          אם כבר בתוויות עסקינן- מה עם *ה*תווית שנוגעת ל'מזרחיים' המאכלסים (לרוב) את בת ים, על היותם נחותים שכלית? הנה מביאה פה טל הוכחה הפוכה. ואולי, בעצם, כל הכללה גסה כל כך, גם מבחינת הנימוס האלמנטרי, צריכה קודם כל להיבחל לעומק *לפני* שהיא מבוטאת בקול רם?

  3. אלמוני

    קורן הכתבה מדויקת וריאליסטית לחלוטין .לצערי הרב עד מאוד זכיתי להיתקל ביחס דומה
    בהזדמנויות רבות .אנשים יקרים ! יש בת-ימים שלא נושכים לא דוקרים ומסוגלים לנסח משפט בן יותר משלוש מילים ללא קללות .תתפלאו ,אבל ישנם כאלה.
    מה עוד שהבת-ימיות הם הבחורות הכי יפות בארץ . אני מוכן להתווכח על כך (בלי להתעצבן אני מבטיח ) עם כל מי שיחלוק.

    • כתבה מתוקה מרירה וקלילה על נושא כבד, שהוא לדעתי לא בת ים אלא איך עדיין לא נעלמה הגזענות בארץ ולא נגד בת ימים אלא נגד יהודים יוצאי ספרד אפריקה וארצות ערב.

      • סליחה ששכחתי, גם על נשים

      • אלמוני

        bad s
        אני מודה שלגזענות עדתית יש הקשרים לנושא .אי אפשר להתעלם מכך .
        האבסורד הוא שבת-ים כיום מכונה בהזדמנויות רבות :אודסה הקטנה .בשל
        הנוכחות המאסיבית של העולים בעיר .במילים פשוטות :בת-ים היום היא יותר רוסית מאשר מזרחית. מבלי להיכנס לויכוחים סמנטיים של מה זה מזרחי וכו' וכו'.
        עכשיו ,מישהו מוכן להסביר לי מה קורה פה כי אני מבולבל לגמרי .

    • אינדי_גו עם פנס כיס

      לכל יפי הנפש שבאים ומרצים בשלל מלים יפות כנגד ה"סטינגות" שמדביקים לבת ימיות, ומוסיפים באותה נשימה שכידוע הבתימיות הן הכי יפות בארץ, (מזל שאני לא גרה בבתים. לאן הייתי מוליכה את הבושה?)

      משחק קטן של מצא את ההבדלים:
      "הבתימיות הן הכי שרמוטות מחומצנות"
      "הבתימיות הן הכי יפות בארץ"

      או במלים אחרות, מי שגר בבית זכוכית, שיעשה חלונות פעם בשבועיים.

      • בלגאניסטית

        אבל זה באמת נכון, אחוז הבחורות היפות בבת-ים הוא גבוה ביחס לאחוז הבחורות היפות *שאני ראיתי* במקומות אחרים. מחומצנות יש בכל מקום.
        בעצם, כל הבלונדיניות הישראליות, כולל אלו שגרות מחוץ לבת-ים – מחומצנות הן! והן נבדלות אחת מהשניה בעיקר במספר אחוזי החמצן שהן מוסיפות לצבע.
        בלונדיניות אמיתיות וגם בלונדינים ( גבוהי קומה, צרי אגן וכחולי עיניים) גרים בדרך כלל בסקנדינביה.

      • אלמוני

        אז ככה .מאיפה נתחיל ?
        א .יפה נפש אני לא .ממש לא .לא התיימרתי ואף פעם לא אצליח להיות .
        ב.אני לא זוכר שהשתמשתי בכל-כך הרבה מילים יפות כמו שטענת .
        ג.ולעניינו החשוב מכל ,האם אני כורת את הענף עליו אני יושב בטענה שבת-ימיות הן יפיפיות ?לא בהכרח . לכן גם הזמנתי להתווכח את כל מי שחושב אחרת .ההבדל בין ההכללה שעשיתי לבין ההכללות הבת-ימיות האחרות הוא לא בפירגון כנגד לעג.אלא הוא ההבדל בין אמת
        לאמת חלקית מאוד .אני לא אגיד שבבת ים אין פרכות . יש ,כמו בהרבה מקומות אחרים .אבל האם כולן ?
        בניגוד גמור לכך ,כמות הכוסיות ביחס לאוכלוסיה הוא מרשים .אני מדבר על מספרים נטו .אולי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה צריכה ליטול על עצמה את העניין הזה .את מוזמנת לחוף הים ביום שבת ותתרשמי לבד .
        ד.לא נפל לי האסימון עם הבית מזכוכית .אני דווקא עושה חלונות כל הזמן .אמא שלי הבת-ימית מכריחה אותי כל הזמן .אם תרצי אשמח לעזור לך בעניין הזה .

      • הופה!
        נשבעת לך, אינדי אהובתי, שלא קראתי את התגובה שלך לפני שכתבתי את שלי על בית הזכוכית.
        🙂

  4. לובה ז.

    לא היתה מביישת אפילו בני-אדם… (-;

  5. נשמה טובה

    לא בשביל משהו, רק שהברק ההוא שם שדורש מבתימיות שיוכיחו את עצמן לא זקוק לשום דבר נוסף. הוא כבר הוכיח על עצמו את כל שרק ניתן. אחרי הברק בא קול הרעם מקהיר.
    גזענות, אטימות, ורפיסות אינן מולדות, הן נרכשות. בקיצור ברק: זה לא איפה שנולדת, וזה לא ההורים, זה אתה. אפשר בקלות להוציא את הבתימים מבת ים (וזה לא נחוץ) הרבה יותר קשה לחשוב עליך משהו חיובי (גם זה כנראה אינו נחוץ)
    בת-ים, ירושלים, תל-אביב, כולם ישראלים. האם זה לטובה?

    אחלה מאמר על סטריאוטיפים ושטחיות.

  6. הנשמה הטובה מבת ים

    אני דווקא זוכרת מקרה אחד מהקיץ האחרון. בא אלי אחד ברק ואמר, מאיפה? מה מאיפה צעקתי לו, אתה לא רואה את הפרנזים? מה השורשים של הבלונד לא שחורים מספיק? מאיפה אתה, לא מזההה בת ימית ממבט ראשון? מותק בת ימית זה כמו עץ, אולי אתה לא יודע איך קורעים אותה, אבל נחוץ לה גזע ושטח מצומצם. היא נעה ברוח מותק, היא נפרשת, היא רוצה, אותך ואת כל השאר. כאן ועכשיו. אז יאלה ברק, מותק תוציא ותראה לי.
    והוא היה בסדר הברק, הוציא את הגבעול והשחיל, לאיפה שהראיתי לו. מה זה מתוק יצא.. ברק זה אתה?
    אחד קדימה שתיים אחורה כמו בוולס קצר. ככה בא ככה הלך, לא הפריע, לא הרגשתי כלום,
    לקחתי מגבון וניגבתי. זה היה כמו זיעה רק עם ג'ל שיער מככר המדינה.
    אני מאז אמרתי לי:
    נשמה טובה, רק מככר המדינה ורק ברק. הנה הוא פה והנה הוא לא.
    שכחתי לומר לך ברק. גמרתי. רק לא היה זמן להיאנח

    • בלגאניסטית

      זה דוקומנט אנושי זה, זה צריך להקרין ביומן השבוע, לא רחמנות על הברק? ככה? גבעול?Behave נשמה, מה את רוצה שברק יחשוב עלייך.

  7. בלגאניסטית

    אני חושבת שהבעיה הכי גדולה נמצאת אצלך, וקוראים לה רגש נחיתות. זה ממש לא משנה היכן היית נולדת, הבעיה שלך לעולם הייתה נשארת. אם היית גדלה ברמת-השרון, ללא ספק היית משוכנעת שהסיבה שאנשים מתקרבים אלייך היא בגלל טובות הנאה כספיות שיכולות לצמוח מהשידוך איתך. לחילופין, אם אנשים היו מתרחקים ממך, זה בגלל שאת סנובית מפונקת.
    נכון, לאנשים יש דיעות קדומות. השאלה היא ברמת המודעות שלהם לכך . יש אנשים שמודעים לזה יותר, ויש אנשים שמודעים לזה פחות. אנשים בכל מיני רמות פתיחות וליבראליות מסתובבים בעולם. השאלה היא, למה מכל האנשים בעולם, את רוצה למצוא חן בעיניי אנשים בדרגת התפתחות מנטאלית של סנדלית.
    גם אני גדלתי בבת-ים, ואחר כך עברתי לגור במקומות אחרים, ונכון כמו שמישהו העיר כאן, בבת-ים יש באמת את בחורות הכי יפות, אולי זה הים ובגדי הים שגורמים לכל נערה בת-ימית גאה להקפיד הקפדה יתירה על המשקל, אולי זאת האינטגרציה שהביאה לאיזה שילוב יוצא דופן של צבעים.
    בקשר לשאר התכונות שצויינו כאן, אני באמת לא יודעת מה להגיד, כנראה בגלל שאני בת-ימית 🙂

    • לילך

      בלאגניסטית יקרה

      אני גרה בחולון
      ונראית מצויין כל העונה ובעיקר בקיץ
      ואת יודעת למה?
      כדי להגיע לחופים המדהימים שלכם בבת ים
      ואת יודעת למה ?
      כי כשאני הולכת לים אני באה להנות ולא ללכת לחוף בתל אביב בשביל שיראו את
      הגוצ'י החדשים שלי ואת המייק אפ ואת הסנדלים החדשות שקניתי ברוב הדר
      ופלצנות בשינקין

    • סתם אישה

      האמת נכון. אני נולדתי וגדלתי בחולון ותמיד כעסתי שאנשים מסווגים אותי באופן מסויים בגלל שאני מחולון, אח"כ עברנו להרצליה פיתוח וכולם חשבו שאני לא יותר מאשכנזי,ה צפונית מפונדקת וגם זה פגע בי, למרות שלכאורה זה בדיוק מה שרציתי שיחשבו עלי כשגרתי בחולון.
      אני משערת שהכל מתחיל במה שאת חושבת על עצמך, זה לא שאין סטיגמות אבל אפשר לשבור אותן תוך 30 שניות אם את מאמינה שאי אפשר להגדיר אותך על ידי דברים חיצוניים כמו מקום מגורים, צבע עור או סגנון לבוש, אם את מאמינה שמה שמגדיר אותך זה מה שאת, דהיינו הרוח ולא החומר…

      • סתם אישה יקירתי, זה שאת מאמינה שאי אפשר להגדיר אותך על ידי דברים חיצוניים כמו מקום מגורים וצבע העור זה טוב, יפה ונכון, אבל בכול זאת אנשים מגדירים אותך, פרצוף בהיר אומר להם משהו פרצוף כהה אומר משהו אחר. זהנ לצערינו לא תלוי בנו כול כך. באמריקה למשל פרצוף שחור של גבר יכול למשל להגיד שהוא לא יצליח למצוא מונית בלילה כי אף אחד לא יכניס אותו מחשש שהוא פושע

        • סתם אישה

          bad s שלום,
          אני לא עד כדי כך נאיווית ואני יודעת שאנשים ממהרים לתייג אותך ולהכניס אותך למסגרות מוכרות. זה עוזר להם לעשות סדר בעולם מלא כיאוס – שחור זה רע, לבן טוב, בלונדינית מטומטמת, בת ימית פריחה ורמת אביבית צפונית מעודנת ואנינת טעם. אבל אני בהחלט מאמינה שתבניות, מסגרות, סטיגמות, או כל שם אחר שתבחר לקרוא לזה נועדו להשבר. וגם האפרואמריקאי כהה העור, שאולי לא יכול לעצור מונית בלילה, יותר מיכול לשבור את הסטיגמות הנובעות מצבע עורו תוך משהו כמו 3 דקות. הבעיה היא שאנשים כל כך שבויים בסטיגמות ובתבניות שהסביבה מכניסה אותם אליהן, עד שיותר פשוט להם להשתחל לנישה הנוחה הזאת ולתת לצבע של עורך או לבגדים שאתה לובש להגדיר אותך במקום להלחם.

  8. אחלה של כתיבה, גורם לך לחשוב.
    רק חבל שאי אפשר למחוק כמה תגובות מטופשות שמקלקלות פה את השמחה.

  9. דנית

    ולזה קוראים מאמר ?? ?
    ?? ?? ?? ?? .
    נו, איך לומר ?
    נו
    איך ?
    סתם גיבוב של שטויות במיץ עגבניות במסווה של עאלק מאמר
    ממש בדיחה ואפילו גרועה

    • אריאלה

      איך קוראים?
      גבב של שטויות?
      אישה קטנה שמוציאה תסכולים על אנשים אחרים?
      בדיחה מאוד לא מצחיקה?

      • דנית

        לדברים שכתבתי קוראים תגובה

        ולך, לעומת זאת קוראים סתם פוסטמה !!

        • אריאלה

          את יכולה לנסות להשתפר.
          פוסטמה? פוסטמה?! נו בחייאת.
          תשתדלי יותר, את מסוגלת!

          • דנית

            בחייאת אריאלה

            תני לי קרדיט

            אני מבינה שקשה לך שאנשים מגיבים לנושא גרוע בצורה שכזו.
            מה שאת רואה כיפה, מעניין, חשוב, שנון ובלה בלה בלה
            לא חייב להתפש ע"י כולם ככזה.

            צר לי לאכזב אותך אבל לתגובות ולהתערבות מטומטמת כשלך,
            זו הדרך היחידה שבה אני בוחרת להגיב

            וכן, מה לעשות, את פוסטמה

  10. נוקו

    "כי בת ים או לא חבר'ה, אלחנן זה שם שדורש כאפה גם במטולה"
    אחד המשפטים המצויינים- עשית לי איתו את היום.
    תודה
    נוקו

  11. אלחנן

    נוקו זה שם שדורש כאפה, לא אלחנן.

  12. בוטן

    הורגלנו מראשית חיינו לקטלג בני אדם עפ"י מוצאם, עדתם, אזור מגוריהם, או בקיצור – דעות קדומות / סטיגמות. כקיבוצניקית לשעבר אני יכולה להעיד שסטיגמת המזדיינת-המשוחררת שדבקה בבנות הקיבוצים אינה נעימה ביותר (אם כי אולי לא לגמרי מופרכת – כי, בינינו, בבסיס כל סטיגמה יש גרעין של אמת).
    ועדיין קיים מרחק גדול בין סטיגמה ובין גזענות. גזענות מתאפיינת בניסיון לשלול או להגביל את זכויות האחר. סטיגמה היא קיטלוג – אולי לא תמיד נעים אבל עדיין לא ממש מזיק או פוגע בזכויותנו.
    כולנו "עבדים" לסטיגמות (במידה כזו או אחרת), וההוכחה הטובה ביותר לכך נמצאת בכתבתך : אלחנן לובש רק ורסאצ'ה (בעיקרון!) ונוהג בגולף (?? ). בחרת בן זוג שתואם את סטיגמת הצפוני/עשיר. כמה בחורים צעירים יכולים להרשות לעצמם לנהוג בגולף וללבוש ורסאצ'ה, אם אין להם כרטיס פתוח של הורה עשיר? ואם הוא עשיר הוא חייב להיות צפוני, לא?

  13. עורי אור

    מה שמפליא במאמר זה שהכותבת מתלוננת על אפליה מחשבתית נגד בת-ימים, ושני משפטים אחר כך מפעילה אותה בעצמה. עושה רושם שמה שמפריע לה הוא לא הבוז לבת ים, אלא העובדה שמקשרים אותו אליה. ועל זה הייתי אומר – אי אפשר להחזיק את העוגה משני קצותיה ואי אפשר לאכול את המקל ולהשאיר אותו שלם.

  14. אלכס

    קולח ובעיקר מצחיק.
    אני מצטרף לבלונדינית אחת בדעתה על הבלונדינית השניה כשאני מתגעגע לבלונדינית השלישית.
    המבין יבין:)

  15. אחלה מאמר אהבתי, אך עם זאת אני חייבת לציין שבתור ראשל"צית מעולם לא חוויתי כאלו תגובות….

  16. סתם אחת

    בעקרון המאמר נכון וצודק, אבל ממש לא רק על בת ים.
    הסטיגמות שאת מציינת על רמת השרון: "גם אני הייתי מוכנה להוולד בטירה ברמת השרון" או על רמת אביב והקיבוצים נכונות באותה מידה שהן נכונות על בת ים.

    אני מכירה לא מעט אנשים שגדלו בסביון (כן, כן – המקום ההוא עם כל הסטיגמות ההפוכות לבת ים) ומסתירים את העובדה הזו. אנשים שלא רוצים שיתייקו אותם, בדיוק כמו שאת לא רוצה שיתייקו אותך.
    זה עצוב שאנחנו מדינה כזו, אבל כמו שמישהו כבר אמר – זה נכון על כל דבר בחיים, כמו על שחורים, נשים, מזרחים, דתיים, מקום מגורים וכו'.

    להמשיך להסתיר את זה לא נותן לאף אחד כלום. בשלב זה או אחר זה תמיד יתגלה.

  17. האביר על הסוס הלבן

    תגידו, כולם פה התחילו לחלק כאפות בהשראת הבת-ימיות? 🙂

    זה אחלה מאמר, עם מסר נכון, ובענין דעות קדומות, אצלנו הישראלים לא צריך ממש סיבה – ישר מוצאים איזו סטינגה תורנית להתלות בה.
    בעברי יש חיב"ריות מכל הסוגים (חולון, ראשון וגם בת-ים) ואני חייב להסכים עם מה שנכתב שם למעלה – המקום לא עושה את האדם.

    נב
    אלחנן זה באמת שם שדורש כאפה… ונוקו לא 🙂

  18. תומר

    אוסף כזה של תת תגובות פלצניות לא קראתי המון זמן.
    כל אחד מסתתר מאחורי משהו ומתקיף את כל האחרים.תפסיקו לדאוג איך אתם נראים בעני אחרים ותתחילו לדאוג למה שאתם מראים.
    אדם הוא מה שהוא עושה מעצמו ולא מקום היוולדו או כל סימן אחר.

    • הנשמה הטובה מבת ים

      ואתה, מה אתה מעדיף? כל היום הסתובבתי בהרגשה חרא. כאילו רק חשבתי מה יחשבו עלי. לא ידעתי בדיוק מה זה. עד שבאת תומר והערת את עיניי עם כל כך הרבה חוכמה. תגיד, יש איזו זולה שאתה שם מלמד. אתה נראה לי קצת גורו.
      מאתמול, אגב, אני כבר לא בעניין של לדאוג ממה שאחרים רואים אלא אני עם היד פרוש אלעל להראות לכולם את הבית שחי שלי.
      עכשיו כולם ידעו שזה מה שעשיתי מעצמי ולא בת ים ובטח לא הסימנים שהשאיר לי ברק.
      תודה שבאת. גם את רוצה וואלס? אתה יודע, לא צריך אפילו להוריד.. ככה, עם הבית שחי מול כל העולם

  19. צבי בר-חן

    איזה כיף להיות הראשון שמגיב לכתבה זו.
    מעניין באילו נושאים יעסקו שאר התגובות!!

  20. אריאלה

    נולדתי, גדלתי צמחתי ולמדתי באשקלון.
    עד הצבא לא ידעתי שיש משהו לא בסדר בעיר שלי, למדתי בבית ספר יסודי טוב, למדתי בתיכון מצוין, היו לי חברים, לא היינו פרחות או ערסים, היינו ילדים טובים באופן בסיסי, ואף אחד מאתנו לא ידע שאמורים להיות לנו רגשי נחיתות כי אנחנו מאשקלון.

    מאז כששואלים אותי מאיפה אני במקור, אין לי שום בעיה להגיד מאיפה אני, בעצם, אני די מרוצה מזה, העיר הזו נתנה לי הרבה ואחרי כל הכעס הזעם והתהילה, זה הבית. ומי שהבית שלי לא נראה לו, באמת יכול ללכת לחפש.

    • postyapi

      תתקנו אותי אם אני טועה, אבל ורסצ'ה זה לא האופנה הכי ארסית שיש?
      או שסתם החברה של ש"ס קילקלו לה את השם?

      בקשר לבת ימים, אנשים טובים, שינקין היום היא לא יותר מסניף של בת-ים. אז תעשו לי טובה, אל תגידו יותר שינקינאים, תגידו חיב"ר-נודד. מי שלא מאמין שיעבור פעם ביום שישי.

      וחמודה, אם כל כך טוב לך להיות בתימית, ואם בסוף מצאת לך בתימי עם תסביכי נחיתות הולמים ויש לכם עכשיו הרבה על מה לדבר, אז מה את רוצה מאיתנו? חיזוק חיובי? לעשות נהנהנה? להראות איך בתימים מתרבים?
      Who gives a FUCK?

      אחרי שהלכתי מכות עשרות פעמים מגיל 16 עד שלושים עם חיב"רים ושאר יצורים, ואחרי שחבר שהכרתי נרצח ע"י חולוני שהורשה להסתובב במועדון בת"א כשהיינו בני שמונה עשרה, אני יכול לומר לך בביטחון וללא טיפת גזענות – תיתרבי, תבלי ותהני אבל אל תבלבלי לנו את המוח עם זה. במקום לבכות על הסטריאוטיפים, תנסו לשנות את האוכלוסיה. ואם אי אפשר, הרי כבר הגו גרועים ממני – "בת ים תמורת שלום".

      • ניקי

        "חולוני שהורשה להסתובב במועדון"??

        ככה חופשי? בלי רצועה??

        מי האחראי למחדל הנורא?

        אבל כן, העיקר שאתה מדבר "בלי טיפת גזענות".

      • צב מעבדה

        אחרי שהלכת מכות עשרות פעמים מגיל 16 עד גיל 30 (מי לעזאזל עוד הולך מכות בגיל 30? בגיל הזה כבר הולכים לעבוד) הצלחת ליצור את הרושם שאם נחזיר אותך למי שלא יהייה אולי יהייה כאן יותר שלום.
        כל מי שתומך בהחזרת postyapi תמורת שלום מוזמן לחתום למטה.

      • חולונית גאה

        רוצה תיקון ?

        פשוט ביקשת.

        לידיעתך הרבה אין מה לשנות בסוג האוכלוסיה בחולון
        תשאל "למה?"
        ובכן, חולון זו עיר (שביחס לגודל האוכלוסיה), מתגוררים בה יותר אקדמאים מבכל עיר אחרת
        מדובר בתושבים שלמדו בבתי ספר יסודיים ותיכוניים בעיר.
        זו עיר שזכתה פעם שלישית ברציפות בתואר "העיר היפה"
        ומי שלא מכיר את העיר הזו, פשוט, מבלבל בביצים – בדיוק כפי שאתה עושה (בנוסף לזה שבוודאי אינך עושה שימוש אחר בביציך)

        מעבר לשטויות הנוראיות שכתבת, מתברר שיש גבר שאינו גר בחולון, אבל "הולך" מכות
        והכי מצחיק – בגיל 30 ?
        תגיד לי – אתה משועמם ?
        אתה פשוט גזען !!
        חבר שלך נרצח ע"י חולוני והנה כל החולונים הפכו ברגע לרוצחים שפלים.

        לידיעתך הרבה, רוצח רה"מ ז"ל נרצח ע"י הרצליני – ילד "שמנת"
        נהג המונית דרק רוט נרצח בדם קר ע"י ילדי "שמנת" מהרצליה
        הפדופיל שנתפש לפני ימים לא רבים גר בת"א הנובורישית והמתוחכמת
        אין קשר בין אזור המגורים בו גדלת לבין מה שתגדל להיות !!
        אני חולונית עו"ד סיימתי תואר ראשון ושני באונ' ת"א
        אחותי מהנדסת בניין סיימה תואר ראשון בטכניון ושני במנהל עסקים ברקאנטי
        ואחות נוספת סיימה בקושי רב את לימודיה התיכוניים

        אתה יודע מה זה אומר ?
        שמעבר למקום בו גדלת ולחינוך שקיבלת מהורייך, יש פונקציות נוספות הקשורות למי או מה תהיה לכשתגדל כגון: אופייך, היכולות שלך, הרצון שלך.
        בפעם הבאה לפני שאתה משחרר ארס נורא שכזה, תדע שיש אנשים מוצלחים ביותר בכל קנה מידה, ולעיתים הם אף גם גרים בחולון.
        שיהיה לך יום נפלא
        אני

        • חמדה בן יהודה

          ומוטי ראש העיר, גבר שבגברים, מסתובב רווק!

          לעתים, אומרת אמא שלי, במפגשים חברתיים שעונה על זרועו איזו דודה'לה לא מזוהה, שמן הסתם הצילום שלה עבר חמישה ריטושים עד שהגיע לגיליון האחרון של עיתון "השקמה". לעתים נדחק הצילום הזה מפאת פינת המודעה הקטנה ("לקונדיטוריה דרושים מוציאי מנות, לפנות במקום"). חוג הסלון החולוני כבר יודע – הוא לבד, מוטי, כבר שנים, ומעולם לא התחתן, כי הוא מאוד מסור לענייני העיר. וכל ניסיון לעמת את אמא שתחיה עם הסברים חלופיים, גם אם הם בגדר השערה פרועה ("אולי הוא לא בעניין של בנ…") נתקל במשפט המחץ "ראית איזה מזרקות יפות הוא בנה בפילבוקס. נשמה".

          • חולונית גאה

            ויייייייייי
            יש מזרקות בפילבוקס ?
            לא ידעתי.

            כנראה שלגבי ראש העיר, ההשערה, לא ממש פרועה

            • חמדה בן יהודה

              יש מזרקות, ומפלי מים, ומדרגות שיש שעליהן יורדים מפלי המים, ובקיצור – יש ניאגרה ענקית (אנורמוס) בפאתי העיר, על גבעת הקרבות הוותיקה ששמה פילבוקס. וביום העצמאות בכל שנה מציף ניחוח בשרים צלויים את האוויר, והאנשים מביאים כסאות מתקפלים, והילדים משתובבים ומחליקים ממדרגת שיש אחת לאחרת, והבקטריות מחליקות מילד אחד לאחר, והסלמונלה מחליקה משיפוד אל שיפוד, ועם ישראל חי – ו_מוטי_, גבר שבגברים, מחייך לעצמו חיוך דק מן הדק.

              אה, ויש גם שבילי אופניים ברחוב סוקולוב ליד פסאז' צמרת!

              • חמדה בן יהודה

                לדעתי זה בזבוז, כל הרווקות הזו שלו. הסצינה הדמיונית, למצער, של מוטי הגוחן עלי, אצבע אחת בפנים, אצבע אחת מאחור, כלי אחד מתחכך בשער הערווה בדרכו פנימה, לשון בתוך האוזן, ונע וזע ככה עד לאורגזמה – אכן מביאה לי את האורגזמה באחת מצורותיה הטובות ביותר. אך כיוון שמוטי לא שם באמת, אני נאלצת להסתפק בסיפוק עצמי מול התמונה של "לפני" ו"אחרי" השיפוצים בכיכר סטרומה (מאז שהורידו את השיחים והתקינו תאורה אפשר לשבת שם בערב על שקית במבה, תענוג).

                • חולונית גאה

                  חחחחחחחחחחחחח
                  הרגת אותי !!!!!!!!!!

                  אחלה סופ"ש
                  ומי יתן וישופץ מרכז נאות רחל

                  • חמדה בן יהודה

                    דרך ארוכה עבר המרכז המסחרי נאות רחל – או כפי שהוא ידוע בשמו העממי "נאות רחל ליד הבנק" – מאז שנות השבעים של מבני הבטון ועד שנות האלפיים של נורות ההלוגן. ואכן, יש המציינים שריחות השתן ששררו במרכז פנימה (ליד המדרגות, לא רחוק מסוכנות הנסיעות) כמעט-כמעט התנדפו ואינם עוד.

                    מצד שני, בעייתו הגדולה ביותר של המרכז הזה בעינה עומדת, ואפילו מוטי הגבר לא יוכל לה: אין שם שום דבר מיוחד, ובעיקר אין שם פלאפל יוצא דופן. אין חצי מנה עם חתיכת צ'יפס תפוחה נהדרת שמקבלים כבונוס, כמו אצל אהובה בכיכר סטרומה. אין סחוג חריף ראוי לשמו כמו אצל נוני, ליד קולנוע רינה ז"ל. אין מוכר קרוע שמביא דאחקות כמו שלום מהקיוסק מנוחתו עדן, בתחילת דב הוז. אפילו לא עולה חדש שמצווה לתמוך בו, כמו בסוף סוקולוב, בדרך לסניף הצופים של העיר. בקצרה: הפלאפל בנאות רחל הוא פארש, אם שווה להזכיר אותו בכלל.

                    אבל למה אני מתעסקת בסוגיות שוליות כאלה? רק היום בבוקר, מוטי עשה זאת שוב – והפעם, בדוגי סטייל. אוח, איזה און. ושימותו הקנאים, אנחנו גם חולקים את הסיגריה שאחרי.

        • משפשפת עיניים.
          החולונית קראה להרצליינים ילדי שמנת?
          אה, ותיקון קל:
          יגאל עמיר גדל בנווה-עמל, שכונת מצוקה בלב הרצליה.
          לא שזה משנה משהו בכל מה שהיה ושיהיה, אבל יש לדייק גם ב"סטינגות".

          • חולונית גאה

            שרלולה יקרה

            נווה עמל של הרצליה
            זה ג'סי כהן של חולון

            לכל עיר יש את האזורים הפחות טובים שלה
            חולוני מג'סי כהן יאמר "אני חולוני"
            והרצלייני מנווה עמל יאמר "אני הרצליני"
            זה נבלה וזה טרפה
            וזו בדיוק הייתה הכוונה
            ואופס, אפילו יצא לי חרוז

      • שרלילולה

        כל העץ המשמים הזה, המעושה, המתחסד

        סוף סוף, תגובה משעשעת

      • בלגאניסטית

        בחיי שאני לא מבינה מאיפה צצתם, אתה וברק ועוד כמה מאותו ז'אנר. לא חשוב באיזה חורים מנטאלים גדלתם, אני מאוד מקווה שתמשיכו לשרוץ שם, ולא להתקרב אלי.
        אני מאשרת לכם להגיח מדי פעם לבננות או לכל פורום אחר , כדי לפרוק את הזעם והתיסכול האישי שלכם.
        אחרי הכל אלא לכל אחד יש במה להתגאות באופן אישי, וכל מה שאתם יכולים לעשות כדי להרגיש טוב עם עצמכם, זה להעמיד פנים שאתם משתייכים לאיזו אליטה.

        האמת היא , ואני אגיד את זה באופן מטאפורי כדי לא להיות בוטה מדי, שאתם חיים בחור תחת קטן ומכווץ, מה שמסביר את החרא שאתם פולטים.

        ותודה מיוחדת על כך שלא לכלכתם לי עד עכשיו את הנוף.

        בת-ימית גולה וגאה

      • בלגאניסטית

        פשש.. עשרות פעמים מגיל 16 הלכת מכות עם חיב"רים. תגיד זה היה לבד, או עם החברה? אני מדמיינת איך אתה נראה, בעצם אני מניחה שיש לך תקציב ניתוחים, למקרים כאלה. תשקיע קצת בניתוח אישיות, יתכן שתגלה דברים מעניינים, שלא לאמר חולאים קשים. אתה יודע איך היפנים, כשהם מאחלים למישהו-חיים מעניינים, הם מאחלים לו את כל שבעת מדורי גיהנום. לא שזה מה שאני מאחלת לך, חלילה, אם כי,אני מנחשת שזה מה שאתה עובר עכשיו, ושזה מה שתעבור עם הנקבה שתחיה איתך בעבור חופן כרטיסי אשראי. אני חושבת שאני מכירה כמה מסוגך, הכרות וירטואלית, שם זה גם נשאר.

    • חזיז ורעם

      לא שיש לי משהו נגד הבית שלך, אבל אמרת שאפשר ללכת לחפש, הלכתי.

      מה אני אגיד לך זה די מעייף כל העניין הזה של הללכת לחפש בעיקר בשמש כשחם.

      אממה, עכשיו אני שזוף מהשמש, ושרירי מרוב הללכת והלחפש.

      עכשיו הן הולכות לחפש אותי במקום.

  21. אלמוני

    באלאגניסטית יקרה
    מה נשמע?
    הייתי חייב לומר לך שרגש נחיתות כסיבה לכל הוא שגוי.
    אני יכול להרגיש הכי טוב עם עצמי ,שלם ,מאושר ,יציב ,יפה,מקסים ,ישר,בעל ביטחון עצמי ריאלי
    ועם רומן מהצד. אך כשמישהו ישפוט אותי לפי שם העיר זה יבאס אותי .לא בגלל שיש לי בעיה עם עצמי אלא בגלל שיש לו בעיה איתי עוד לפני שהכרנו.וחבל כי יש אנשים טובים שם בחוץ (לא בכמות מספקת לצערי ) ועניינים פשוט מתפספסים .זהו תרגישי טוב כפרה
    ביי

    • בלגאניסטית

      רגש נחיתות, הוא באמת לא סיבה להכל. גזענות ודיעות קדומות , הן תופעות שקיימות בחברה, ולא רק בחברה הישראלית. המאמר נכתב מנקודת ראות אישית, ולא כללית והגבתי אליו בדיוק מאותה נקודה.

      באופן אישי אני בוחרת לא להפוך את צרות האופקים של אנשים אחרים לבעיה שלי וזאת מכמה סיבות:
      ראשית, מהסיבה הכי אגואיסטית שיש-כי אני כאן כדי להנות.
      שנית, משום שהזמן שאני מקדישה לבעיות, מוקדש לבעיות שלי.
      שלישית, משום שאת שאר הזמן אני מעדיפה להקדיש לטיפוח איכות החיים שלי.

      כך שביסודה, הבעיה היא בעיה כלכלית 🙂
      (הבנו ברוך?…(נ?))

      • בלגאניסטית

        רומן מהצד? פשש… לה דולצ'ה ויטה.

        • אלמוני

          באלאגניסטית יקרה .
          שוב שלום לך .
          אני שמח שהענקת לי שם סוף סוף_ברוך.
          עד עכשיו הייתי אנונימוס ועכשיו יש לי הגדרה עצמית :ברוך .
          למה אני פונה אלייך ?רק לומר לך שהרומן מהצד זה פיקציה .
          דולצ'ה ויטה (החיים הטובים כערך, מפי האיטלקים ) ?פה בארץ?
          it is gonna take a little while till happen
          take care
          ciao bella

          • בלגאניסטית

            אתה מכיר אותי?

            • האם זו שאלה בנוסח :אתה מכיר אותי שאתה מדבר אליי ככה ?
              (מה שלא נראה לי לפי ההתרשמות עד כה אבל הכינוי באלאגניסטית מתיישב עם ברדקיסטית אז אולי אני יודע … )
              כי אם כן אז חופשי נעלבתי

          • את כל כך צודקת !
            כל פעם ששואלים אותי מהיכן אני ואני עונה שמנתניה, אומרים לי "לא רואים עליך".

  22. אני נכנע,
    אחרי שאמרו לי את האמת המרה עלי בפרצוף,
    אחרי שירדו על הבחורות שאני יוצא איתן (כרטיסי אשראי? עד היום יצאו איתי רק בגלל האוברדראפט, צר לי לאכזב)
    אחרי הכל אני אומר –
    אוהבים אותכם חיב"ר, אין כמו חולון ותבורך בת-ים.

    רק למה אף אחד חוץ ממני לא לקח את הצד השני? אולי כי אתם באמת לא מעניינים אף אחד מחוץ לחיב"ר ואני סתם אדיוט שבא להציג את הצד השני? לא סתם דון קישוט הוא הגיבור החביב עלי…
    אולי פשוט הדימוי הזה נמצא בראש שלכם. האמת שכשאני, וכל מי שאני מכיר, פוגש אנשים חדשים, זה לא ממש מעניין מאיפה הם במקור. ישנם קריטריונים הרבה יותר חשובים (אינטליגנציה, ביטחון עצמי, ואפילו מראה חיצוני יותר חשוב) ובחיים לא פסלתי אדם בגלל מוצא גיאוגרפי.
    אתם מדברים על סטריאוטיפים, בבקשה:
    קיבוצניקים – טיפשים, אגוצנטריים, בורים ועמי ארצות.
    מושבניקים – אותו דבר רק בלי אידאולוגיה. סתם בהמות.
    צפונים – רדודים, אפסים שאם תקחו מהם את הכסף של אבא הם פשוט יחדלו להתקיים.
    הרצליינים – ערסים עם כסף. ילדים של קבלנים.
    רמת אביבים – אפילו לא נתחיל.

    רואים, אתם לא לבד. אז תפסיקו עם השטויות האלו.

    • בלגאניסטית

      אחרי הכל לא התנפלתי עליך עם סכינים עשרות פעמים. ותגיד לי על איזה צד שני אתה מדבר בדיוק? מבחינתי קיימים בויכוח הזה שני צדדים, שאין ביניהם התלבטות בכלל. צד אחד מנסה לבסס בצורה דיי אינפנטילית דיעות קדומות, וצד אחר מנסה להסתכל מעבר להן.
      אני אלך על חבל דק מאוד, כשאני אודה שרק בשנה האחרונות הבנתי למה מתכוונים כשאומרים "צפונים". הבנתי שהמושג הזה לא מתיחס רק אנשים שגרים בצפון ת"א אביב או מצפון לה, אלא לתפיסת עולם מסויימת של "שוים יותר ושוים פחות", שאתה מייצג נאמנה.
      אני לא חושבת שכל האנשים שגרים באזורים מבוססים תומכים בתפיסה הזאת. אבל אני חושבת שמהם, זה בלתי נמנע להתיחס אליה באיזושהי דרך. התפיסה הזאת יכולה להיות מנחמת בעבור כמה אנשים, ושד או תמרור אזהרה בפני אנשים אחרים.
      הדיעות שכל אחד מסיק תלויות בדרגת ההבנה, המודעות והפתיחות של כל אדם ואדם.
      גם אני מכירה את תפיסת העולם הצרה הזו, אבל מעולם לא חויתי אותה, ולכן אני יכולה לנסח אותה רק דרך "בית החיות" של אורוואל. אם לא קראת את הספר הזה, תקרא, ואז אולי תבין למה אף אחד לא לקח את "הצד האחר", או החזירי לפי אורוואל.

    • חולונית גאה

      מאיפה אתה מביא את הזבל הזה ?

      אתה פשוט מסכן !!!
      פשוט, רחמים עלייך אתה בור ועם הספר !!

    • ומאיפה אתה? ממאדים?
      אני מכירה קיבצניקים, צפונים, דרומים, הרצליינים, עולים מרוסיה ועוד רשימה ארוכה של אנשים, ואני גם מכירה די טוב מועדנים ואת האנשים שמבלים בהם, ואף פעם לא פגשתי מישהו שהלך שם מכות עשרות פעמים, והאמת אפילו לא פעם אחת.
      אז אולי התבלבלת? אולי לזה קוראים בילוי במאדים?
      כי האופציה השניה נעימה פחות (ואני אגיד את זה בזהירות ובלי פרטים מזהים…): אתה אדם אלים. זה ה"צד השני" היחיד שעולה מדבריך.

  23. עובר אורח

    אני לא מבין עד היום את העניין הזה עם בת ים חולון ושאר מקומות. האם זה גילי המופלג? או אולי זה איזה סטיריאוטיפ מטומטם שממסמס את מוחם של בעלי מגרות שחייבים לקטלג ולדחוף לאיזה מגירה. (עדיף כבר היה שידחפו את מחש*כ*ותיהם למעמקי מגירה כלשהי ויאטמוה היטב.)
    בעברי יצא לי לעבוד עם נוער מבת ים, חולון ויפו. לא ראיתי שום הבדל בינם לבין אחרים ממקומות "מהודרים" ונחשבים אחרים (גבעתיים, הרצליה, רמת השרון) היה זה אי אז במעמקי שנות השבעים עד ראשית השמונים. האם משהו השתנה מאז? יכול להיות שעם פיצוח הגנום האנושי התברר שבני חולון, בת ים ודומיהם בנויים מגנים אחרים? ממש מפתיע.
    כמי שחי שנים רבות במקומות "הנכונים" בגוש דן, גיליתי כי רוב התל אביבים המודעים לתל אביביותם הם בעצם מחדרה והסביבה. היו ביניהם לא מעט חוב"תים ומספר לאין קץ של יתר איזורי וצורות ההתיישבות של הארץ. מה יש בו באווירה של תל אביב שמבלבל מוחות כל כך מוצלחים?
    סטריאוטיפים, גזענות ודעות קדומות הם דבר המצוי במוחם של כל בני האדם. מעטים נולדים כשהם זכים וצחורים. החוכמה היא לדעת להילחם בשדים האלה, להסיטם מנתיבך ולהתקדם הלאה, במאמציך להיקרא אדם.

    • בלגאניסטית

      אתה בטח צוחק אם אתה שואל מה השתנה. השתנה והרבה. החברה הישראלית הפכה ועדיין הופכת להיות חברה יותר ויותר חמרנית. כאשר משכורת גבוהה, בית גדול ומאובזר ומכונית יוקרה, הופכים למשהו שבעזרתו מודדים הצלחה, אין להתפלא על כך שהפערים החברתיים הולכים ומתרחבים.
      לאף יאפי או נובוריש מוכשר (אחי היקר),שום מוטיבציה לחשוב בדרך שלא תעשיר את משאביו החמריים. האינטלקטואלים המעטים שנשארו, רובם המכריע נשאר ספון במגדלי השן של האוניברסיטאות.

      • עובר אורח

        לא, אני לא צוחק. ההיפך, אני בוכה פנימה. אך כמו בבדיחה היהודית הישנה: ביטויו של הבכי הזה הוא הצחוק.

  24. אחותי אני מבת ים ואני גאה בך ומצדיעה לך בגאווה רבה
    באמת שאני מורידה לפניך את הכובע….

  25. אריאלה, סליחה

    כשתקפתי אותך ואת קורן, פשוט לא הייתי אני !
    אני בת 15, מת"א (האמת : יד-אליהו), מבלה במועדונים, כל המשכורת על בגדים=נעליים-אביזרים,
    בערב מוצלח אני עושה עיניים לבחורים במועדון, מקבלת כדורי סם לתפוס ראש, ואח"כ לא יודעת לאן מסיעים אותי ברכב עמוס בחורים, ומה עושים לי/בי. אם לא הצלחתי לקבל כדורים, אני עושה דיל עם נהג מונית, מאלה שמחכים ליד המועדון (הסעה הביתה, תמורת סקס אוראלי – אז מה אם הוא גו.. לי בפה ? לא נכנסים מזה להיריון, נכון ?

    • יש ביטוי כזה שנקר:ברררררר(הר' היא בביטוי אנגלית) אומרים את זה בדרך כלל ששאין בידיוק מה לומר ושלא יוצאות המילים….
      קיצר הנקודה שלי היא שאני ממש לא חושבת שדנית כתבה את זה אלא מישהו כתב את זה בשמה
      אבל who gives a fuck?

  26. ישעיהו סמית, חוקר פזזים

    והאמת, היה איתי אחד חוב"תי בצבא, מזרחי. מג'סי כהן. וואללה שהוא אישש את התאוריה

    • חמדה בן יהודה

      שייקח אותי על הדיונות בחולות חוסמסה! שייקח אותי ליד השיכונים ברחוב ההסתדרות! שיתרגל איתי ספאנקינג בין גני המשחקים בשכונת חתני פרס נובל! שיעשה בי מעשים לאורכו ולרוחבו של גן הרצל, ועד הרחבה של הספרייה העירונית!

  27. מאוהב בבחורה מבת ים

    השמש יורדת והשמש עולה
    השכנים שממול חושבים אותי משוגע
    ואני מאוהב בבחורה מבת ים
    אני מאוהב בבחורה מבת ים

    פונץ'

  28. אבל למה להכניס את ראשל"צ לתמונה??

  29. אני בת ימי מרמת יוסף ומי שזה לא מוצא חן בעניו שישתה
    מהמים של חוף הסלע.
    וחוץ מזה כל האשכנזים האלה תמיד חושבים שהם יותר טובים.
    רמת השרון זה בסדר אבל בת ים לא?

  30. איך אף אחד/אחת לא הגיב לשיטות המופלאות לגרות בחורים,
    שקורן דור פירטה בתחילת הכתבה??

  31. שלומית

    לPOSTYAPI

    אהה , אסור לחיב"רים להסתובב חופשי, מעניין , אבל שמעתי על כמה מהרצליה פיתוח שכיסחו איזה נהג מונית בשביל הכייף, וכמה ילדים טובים שאנסו קבוצתית איזה ילדה. אז בשינקין המהוללה לא תדרוכנה כף רגליהם של חיב"רים, אבל יבורכו כל אלה מרמת אביב וצפונה.

    וכולנו נשירה ביחד, לחיי העם הזה העם הזה וכמה טוב שהוא כזה. יחי האיחוד הלאומי.

  32. נכון להיום אני שוכרת דירה בתל אביב – הוצאה מאוד גדולה לסטודנטית
    שההורים בכלל מקרית מוצקין, בכל אופן יש לי אופציה לשכור דירה בבת ים
    במחיר מגוכך, מה שהפריע לי שזה בת ים, סטיגמות עובדות עלי חזק, והינה,
    עכשיו אני קוראת את הסיפור הקליל הזה ומבינה שבת ים זאת עוד עיר בישראל,
    אולי אני צריכה לנער מעלי את כל השיט שמספרים על…

  33. כל הכבוד על היוזמה !

    אני בתימית לשעבר וכעת גרה בראשון ולא הייתי מחליפה את העיר בבת ים באף עיר אחרת דווקא בגלל החינוך ורמת הלימודים הגבוהה שבעיר!

    ייש כח לכל הבתימיות והבתימים באשר הם !

  34. הכתבה יפה ולפי המשפט על אלחנן בכיף רואים שקורן דוד דוגרי גרה בבתים.
    אני בתימית גאה ובשיא הרצינות לא היתי עוברת לשום מקום אחר עם כל הסטיגמות וכל הדיבורים ולי אישית ברגיל שעדיף לגור בבתים מאשר ברמת השרון

  35. eternal_searcher

    זה כל כך נכון!
    כמה ]עמים בחיי שמעתי את המשפט הזה של "את לא נראית בת ימית", למה איך בת ימית צריכה להראות? מכנסי "דפוק אותי" וסטרפלס ברוחב עשרה סנטימטרים?
    כן כן, גם בת ימים יכולים להיות אנשים נורמלים, אינטלקטואלים…
    ואין מה להתבייש שגרים בבת ים.

  36. אין לי בעיה שיקראו לי בת-ימית , אמנם אני לא הכי מחבבת את העיר הזו ועוד בתור אחת שרובכל חייה גרה בבת-ים, אבל באמת " את לא נראית בת-ימית"?? או "לא ידעתי שבבת-ים יש אשכנזים"?? בת-ים עיר ככל הערים (אולי קצת פחות מושקעת בגלל ראש עיר דפוק..)ויש אנשים טובים בכל מקום.

  37. מיטל הגאה!

    ערסים ופרחות יש בכל מקום ומניסיון למדתי שהם דווקא החברה הכי אחלה!
    אני מכירה אוהבת וחולה על בתימים!! יש כאלה ששווים……

  38. (חסוי)

    אתם צודקים אני בתימית וכולם חושבים עלינו ככה אבל אין מה לעשות כאילו שאם אתם תקירו מישו מהרצליה פיתוח לא תחשבו ישר בראש תכון הוא מרמת אביב ג' צפוני מה לעשות אם אתם תפסיקו לחשוב ככה אז כולם יפסיקו

  39. את כותבת ממש מצחיק!
    א ב ל
    אני חושבת שהכל שם היה מוקצן- אף אחד לא חושב שבת ימיות הן שרמוטות… ואני חולונית- אגב- ובחיי לא נתקלתי בשום הרמת גבה לגבי מקום מוצאי ולא נראה לי שגם ראשלציות נתקלו בזה… בת-ים, לעומת זאת, אני מודה- יש עליה סטיגמה- ויש לי משם חברים ומשפחה (בעבר) ואני מכירה לצערי את הסטיגמה.
    בכל אופן- אהבתי. את קורעת.

  40. מי האידיוט שאמר שנווה עמל היא שכונת מצוקה בלב הרצליה ?? ? חחחחחחחחח קודם כל שינסה לקנות וילה באיזור נווה עמל לפני שהוא פותח את הפה.ובכלל כל אדם ואופיו .ואין היישוב מעיד על אופיו של האדם .

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *