שירלי פלג ממפה עבור הגרושה הטרייה את הגברים שמחכים לה בחוץ. ועל הפרק: הילד, הגרוש הטרי ועוד

גרושה פלוס ילד

ביום בהיר אחד ובלי יותר מדי הכנות מוקדמות מצאתי את עצמי בגיל 29 גרושה פלוס ילדה. לקח לי בדיוק חודש להתאקלם בדירתי החדשה, ביתי הקטנה הסתגלה למצב מהר מהצפוי ולי התפנה זמן להמשיך בחיי וכמה שיותר מהר, כך עדיף. הפחד הגדול מהלבד והרצון לשדר לסביבה שאצלי 'העסקים כרגיל' הפכו את המשימה למצוא בן זוג חדש למשימת המשימות. הרי מה יכול למלא את החור שנפער אם לא אהבה חדשה? חודשים ארוכים בהם חוויתי טלטלות רגשיות ואכזבות חוזרות ונשנות, הבהירו לי שקפצתי למים מהר מדי ועמוק מדי. את תהליך ההתבגרות האמיתי עברתי כשהייתי לגמרי לבד. ערבים שלמים של בדידות מעיקה מול הטלוויזיה, עם הספר במיטה או מול המחשב, עזרו לי להבין שאין פתרונות אינסטנט ואני צריכה לבדוק כמה דברים ביני לבין עצמי לפני שאני מתפנה לחפש את מי שיצא איתי לסיבוב שני. אבל עד שהגעתי לאותן מסקנות, למדתי דבר או שניים על הגברים שממתינים לנו שם, בחוץ. אז קבלי בריף שיסייע לך לעבור את שנת הגירושין הראשונה בשלום, עם כמה שפחות אכזבות וכאבי לב, אם כי לא מן הנמנע שתחווי כמה וכמה כאלו.

ידיד הנפש

אתם ידידים כבר שנים, עוד מהאוניברסיטה או אפילו מהצבא. הבאת אותו כנדוניה למערכת היחסים עם בן זוגך לשעבר והאחרון נאלץ לקבל אותו כעובדה מוגמרת, עם הזמן הם אפילו הפכו לחברים טובים. תמיד חשבת שיש ביניכם ידידות אמיתית, אפלטונית. גם אם לפני הרבה שנים הייתה לכם איזו התנסות מינית אחת או שתיים, מבחינתך השארתם את זה לגמרי מאחור לטובת חברות נפש טהורה וכנה. אופס, מסתבר כי עבור הידיד שלך אפלטוניות היא רק ברירת מחדל ותקפה כל עוד את נשואה, לאחר. ברגע ששמע על הפרידה הזדרז לעמוד לצדך, לנחם ולעודד: "תמיד חשבתי שאתם לא מתאימים" (אחרי שנים כמובן שהיה סבור שאתם הזוג הכי מדהים שהוא מכיר). ערב אחד הוא מופיע בביתך בשעת לילה מאוחרת עם בקבוק יין וחיבוקי נחמה שהופכים להתפלשות הדדית על הספה בסלון ואת מתקשה לעמוד בפיתוי, הרי אתם מכירים זה את זו כל כך הרבה זמן, כמה רע זה כבר יכול להיות? ובכן, טוב לא יכול לצאת מזה. הנסיון בעבר כבר לימד אותך כי אין סיכוי ליחסים כאן. כפתרון זמני לסקס, כן אולם סופו שיעלים את הידידות המופלאה. ההחלטה בידייך.

הילד

רומן עם בחור צעיר הוא המלצה שלי לכל גרושה טרייה ואין טוב ממנו להרמת האגו והעלאת המורל. בדרך כלל הוא בשנות העשרים המוקדמות לחייו, צעיר ורענן אבל כזה שכבר הספיק לצבור ניסיון מינימלי (וגם אין סיכוי שתואשמי בבעילה). הוא חתיך הורס, מתוק ובכושר, מעריץ את האדמה שאת דורכת עליה ונפעם מהנשיות האימהית המתפרצת שלך. רומן עם גרושה ואמא לילד בהחלט לא מזיק לרקורד שלו, משהו ששווה לרוץ ולספר עליו לחבר'ה. ואת יכולה רק ליהנות מהחיוניות והאנרגיה ומהרצון להראות לך שהוא גבר שבגברים. עם הילד מובטחים לך לילות ארוכים מלאים בסקס, הוא לא מתעייף אף פעם ומשתהה בכל פעם מחדש לנוכח הביצועים שלך במיטה. הוא גם בדרך כלל מסתדר מעולה עם הילד שלך, מה לעשות הוא קרוב אליו בגיל. הרומן שלכם מתחיל בקול תרועה רמה המחזירה אותך כמה שנים אחורה, לגיל שש עשרה ליתר דיוק, ובדרך כלל דועך לאיטו כשאת מבינה פתאום שיש לך עוד ילד בבית.

הרווק הנצחי

הוא בדרך כלל בשנות השלושים המאוחרות של חייו, מגרד את הארבעים אבל שמור היטב ונראה צעיר מגילו. לא אחת מתברר שבעברו אף היה נשוי לחצי דקה, אבל שזה לא יטעה אותך, בינינו אלו לא היו באמת נישואים וגם יחסים לא ממש היו שם, סתם ניסיון עלוב לאותת לסביבה שהכל בסדר אצלו, הוא לא הומו או אימפוטנט חלילה. בדיקה מעמיקה תגלה מערכת יחסים בלתי פתורה עם האמא, כזו שפרויד מיודענו היה עושה ממנה חמין. הרווק הנצחי מנהל חיי נהנתנות. כיאה לאדם בגילו המופלג, הוא בדרך כלל הצליח להתברג למשרה בכירה, הכוללת רכב צמוד ותלוש משכורת שמן ובדרכו לכבוש אותך הוא לא יחסוך במזומנים ויפנק אותך בארוחות גורמה, סופשים בצימר עם ג'קוזי, זרי פרחים ושלל מתנות קטנות. הניסיון המיני שצבר לאורך השנים, שכולל סקס עם חצי מהגרושות/פרודות/רווקות בתל-אביב יבטיח חוויות מופלאות בין הסדינים. נשמע מושלם? לחודש או חודשיים, אבל אז, בדיוק כשתתחילי להיות בעניין שלו ואפילו, שלא נדע, להתאהב, הוא יחטוף פיק ברכיים בדרגה 9 בסולם ריכטר. כי 'הרווק הנצחי' מבועת ממערכות יחסים ובורח מכל מפגן אינטימיות היישר למאורת הרווקים המאובזרת שלו או לחילופין, לזרועותיה של אמו הפולנייה. ומול אמא פולנייה שסבורה שאין אף אישה בעולם הראויה לזכות באהבתו של בנה (מלבדה כמובן) אין לך סיכוי.

הגרוש הטרי

כל גירושין, יגיד לך כל איש מקצוע, הם פתח להיכרויות חדשות וליצירת מעגל חברתי חדש המורכב מאנשים בסטטוס זהה לשלך, דהיינו גרושים/גרושות טריים. ועל כן גרושה צעירה, אין זה מן הנמנע שתפלי אל בין ציפורניו של הגרוש הטרי.
הוא בדרך כלל באמצע שנות השלושים לחייו, זה עתה יצא מיחסים ארוכים שכללו נישואים מוקדמים לחברה מתקופת הצבא שגם הספיקה בינתיים ללדת לו ילד או שניים. כשזה נגמר הוא מגלה פתאום, בלי שום הודעה מוקדמת, שיש חיים בחוץ. העיר מלאה בכוסיות והוא רק בן שלושים וקצת, כל החיים לפניו והגיע הזמן לפיצוי על עשור מבוזבז בו שיחק ב'אמא ואבא'. ובפיצוי הכוונה לפיק-אפ ברים שמציעה העיר, מסיבות פרועות וצריכת אלכוהול וחומרים אחרים בכמויות שיכולות להרוג ממוטה וכמובן, לזיין את כל מה שזז. אם בא לך לילה של שכרון חושים בבקשה, אבל אל תצפי לטלפון למחרת, הסיכוי שתשמעי ממנו זהה בערך לסיכוי שירד שלג בתל-אביב, באמצע אוגוסט, כי הגרוש הזמני מחפש זוגיות שתלטף לו את האגו ותרים אותו לשמיים ואת זה יכולות לעשות בחורות בנות 18, שמעריצות את האדמה עליה הוא דורך. את, יקירתי, מנוסה מדי, בוגרת מדי, חכמה מדי ובעיקר, מזכירה לו, קצת יותר מדי, את אשתו לשעבר.

הרווק הזמני

בתחילת העשור הרביעי לחייו הוא יודע בוודאות שהרווקות אצלו היא עניין זמני בלבד. למרות תדמית הבליין שובר הלבבות שאימץ לעצמו, בתוך תוכו הוא באמת באמת רוצה למצוא את האחת והיחידה, את זו שיוכל לענוד טבעת על אצבעה ותהפוך ברבות הימים לאם ילדיו. עד כאן נשמע בסדר, לא? גרושה יקרה, הגיע הזמן להתעורר. הרווק הזמני רוצה את האחת והיחידה שלו רווקה, תמימה, נקייה ממשקעים וטראומות שהותירו מערכות יחסים קודמות, ואם אפשר, שתהיה בתולה. בקיצור את, שכבר התנסית במערכת יחסים כושלת אחת לפחות, עשית את הטעות והתחתנת ואפילו, שלא נדע, הבאת ילד לעולם, לך כבר אין סיכוי אצלו. יפה, חכמה ומקסימה ככל שתהיי, את לא מספיק טובה. הוא מחפש אותן יד ראשונה או עדיף, ישר מהחברה ואת אחותי הגרושה, אמנם במצב טוב אבל בהחלט משומשת.

ולסיכום

חברותיי הגרושות, אני יודעת שזה נשמע לא משהו, הרי רוב הגברים הפנויים סביבנו משתייכים לאחת מהקטגוריות הנ"ל אבל יש מקום לאופטימיות. ראשית, בכל כלל יש יוצא מן הכלל, נשמע שחוק, אבל עובדה. נתקלתי כבר ברווק נצחי שעשה 'סוויץ" ועכשיו הוא מוכן ומזומן לקשר אמיתי וגם הכרתי כמה וכמה גרושים טריים שנתפסו חזק על ידי גרושות טריות כמוני, כמוך ואפילו, פגשתי לא מזמן גרושה בת שלושים וחמש שנישאה לילד בן עשרים ושש ואף נולדה להם ילדה משותפת. שנית, תהיי את עצמך, נסי ללמוד מהטעויות (אם כי לא תצליחי להימנע מהן) וזכרי תמיד שגירושין הם לא גיבנת שיש לשאת על הגב בבושה. להיפך, הם מעידים כי את בוגרת, מנוסה וחזקה, אינך מתביישת להודות בטעויות ובעיקר ראויה לאהבה חדשה. זה מגיע לך.

תגובות

  1. אחד שאכפת לו

    כמו שאמרה שרי- השינוי מתחיל בתוכי…
    לפני שאת מקטלגת את המין הגברי כמו חוברת לכלי מטבח,
    יוטב לך אם תשבי עם עצמך ותגיעי למסקנה מדוע ולמה את גרושה בת 29 + ילדה. הדבר הכי קל זה לזרוק בוץ ורפש במין הגברי.

    שין.

  2. אלמוני

    הסטטיסטיקה אומרת שרוב הגרושים מתחתנים תוך פחות משנתיים מגירושיהם מה שאומר שאם איתרת גרוש טרי יש לך סיכוי לא מבוטל למצוא את עצמך נשואה בשנית, מה גם שאת בעצמך גרושה.

  3. חכם על חלשים

    מוצלחת שלי,
    איך נפלו גיבורים או שמה גיבורות ? (וסליחה על הציניות)

    אם יש משהו שאת באמת יכולה לתרום, לעצמך ולכולנו,
    זה רשימת המעשים/האמונות/האשליות/הטעויות/השגיאות והשטויות
    שהביאו אותך עד הלום ואשר את חלקם גיבשת במהלך
    "ואני צריכה לבדוק כמה דברים ביני לבין עצמי".

    שאם לא כן, כמו שכתבתי למעלה,
    (ובהמשך לתגובת ש.)
    את לא רק מוצלחת, את מושלמת !
    (ושוב מתנצל על הציניות)

  4. דיוויד

    כגבר בן גילה של הכותבת (29), אני חושב שההכללות שהיא עושה, מציגות את המציאות בצורהמעוותת. כן, קיימים גם גברים מסוגים כאלה, ללא ספק. אבל ישנם גם אחרים:
    גברים כמוני, וכמו רוב החברים שלי והאנשים שאני מכיר בגילי, פחות או יותר, מלימודיםעבודה וכו', שרוצים למצוא מישהיא ולהקים בית. גרושה או לא זה ממש לא משנה!. משום מה הכותבת שכחה את הטיפוס הזה. אולי בגלל שלמרות שהיא בת 29 יש לה נטייה להתעלם לחלוטים מגברים בגילה?
    אני חושב שהטיפוסים שמתוארים פה הם דווקא יוצאי הדופן ולא הכלל.

    בכל מקרה הרושם שלי הוא שיש פה ניסיון להציג תמונה מייאשת של המציאות, מזכיר לי את המשל הידוע על הקוף שלא יודע לרקוד וטוען שהרצםה עקומה.

    • ברגע שהיוהרה מתחייבת ואומרת "גברים במוני" אתה משול לסחבת ריצפה שכל אחת תנקה את סנדלה עלך,

    • ליהיא

      אני מסכימה שהרבה פעמים אנחנו הבנות מציגות את המציאות בצורה קיצונית ואנחנו גם סקפטיות כשזה נוגע ליחסים .
      אבל אני מכירה דוגמאות טובות ולכן אני גם מאמינה שיש גברים כמוך כן ירבו אנשים כמוך .

    • לימלים

      אתה טועה ! היא צודקת, כל מילה בסלע ! מה אתה כבר יודע על החיים.. אתה ילד בעצמך… צא קצת החוצה ותפקח את העיניים… היא לא אמרה שאין חריגים, אבל היא בהחלט תיארה את הכלל…

  5. בנוני אלמוני

    המאמר שלך הזכיר לי את הבדיחה על אותו בחור שמגיע לשדכן ומבקש מהשדכן שימצא לו כלה. השדכן מציע לבחור בחורה רווקה. הבחור אומר לשדכן "אם אף אחד לא רצה אותה עד עכשיו סימן שמשהו לא בסדר איתה". השדכן מציע לו אלמנה, הבחור אומר לו "אם היא הרגה בחור אחד היא תהרוג אם אותי". השדכן מציע לו גרושה הבחור אומר לו "אם מישהו כבר זרק אותה כנראה שהייתה סיבה". השדכן אומר לו "לא רווקה, לא אלמנה, לא גרושה, מה אתה רוצה?"
    אומר לו הבחור "את אישתו של השכן, אם היא מספיק טובה בשבילו היא טובה גם בשבילי".

    • גם אני גרושה + ילד ויש להגיד שכל מה שנאמר בכתבה אין יותר נכון מזה כי כאשר משהו מתגרש והוא יוצא לשוק הפנויים פנוייות הוא רואה כל מיני דברים שהוא לא ראה הרבה מאוד זמן והוא לא מעוניין כרגע לפתוח במערכת יחסים רצינית. במקרה שלי למשל כש הכרתי את חברי אז הוא היה גרוש טרי ומאוד היססתי לגבי המשך הקשר שלי עימו , חשבתי בהתחלה שהוא ירצה רק לנצל אותי ולזרוק כי כבר קרו אצל חברות שלי שהיו גברים שניסו לנצלם ולא הצליחו וטעיתי כי אנחנו ביחד קרוב לשנתיים וגרים ביחד.

  6. פרופ' וולנד

    איזו רדידות מחשבתית. קלישאי.

    הנה עוד פלונית ההופכת את האמצעי למטרה. ה"גברים" אינם אלא אובייקטים לשם קיומה של תכלית מוקדמת – הזוגיות. זו כשלעצמה אינה נבחנת והכותבת אינה מניחה שסוד הכשל בתבנית ולא בשלל הנדונים מעלה.
    הנה, אפילו במה שמתיימר להיות פורום פמיניסטי, יסודה של האופטימיות המיוחלת בסיכוי למצא נסיך על סוס לבן.

    מביך.

  7. אלמוני

    אתם באמת חושבות כך שאתם מיס תבל והם במקרה הטוב מושחתים הנפנטילים?
    אני מציע לך ללכת לפסיכולוג אשר בהדרכתו תדעי שיש טובים בכל הצדדים וטיפשים כנ"ל(גם בנשים כן כן)
    חבל שתגדירי את האפשרויות = 0 כי זה לא כך
    בהצלחה

  8. בהמות

    כל הגברים כמוני?
    ד"ש לפרופסור וולנד

  9. מינימאוס

    מאיפה השגת את קולקציית הגברים חורף2006 הזו?
    למה החלוקה הדיכוטומית הזו?כולנו אנשים מורכבים ולא בובות ממוכנות
    ושבלוניות….כן גם הגברים
    בתור גרושה פלוס אחד מעולם לא התייחסתי לבן זוגי מקטגוריית "צעיר" כאל Toy Boy) הוא מעולם לא רץ לדווח לאף אחד, ה"הרומן החולף" נמשך כבר 7 שנים- הוא רציני, בוגר מאהב וחבר אמיתי, הדבר היחיד הנכון באב טיפוס-שהוא נהנה לשחק משחקי מחשב עם הבן שלי….So?
    לא הייתי רוצה שיקטלגו אותי כך

  10. אשה כמוך היא טרף קל לגברים נשואים המחפשים סקס ולא שום דבר אחר רק שהדבר מיתגלה מאוחר מדי היזהרי

  11. אני גרוש טרי. אגב, מה זה "טרי"? נניח כמשדובר בחלב, אזי מדובר בתאריך האריזה. ממתי מודדים את הטריות של הגירושין? מהרגע בו ביצעתי ברבנות את טקס הגירושין? ואולי מהרגע בו גיליתי שאשתי בוגדת בי… נניח שלוש שנים לפני הגירושין.
    אבל לגופו של ענין – גרוש עם ילד/ים זה לא כמו גרושה עם ילד/ים. לא יעזור. היא, לצערה, צריכה לגדל לבד את הילדים. למרות המזונות בדרך כלל יהיו לה בעיות כלכליות. הוא כמעט כמו רווק. אם הוא ירצה לצאת גם גרושה וילדים, הוא ימצא עצמו לפתע בתוך תא משפחתי, ממש כמו זה בוא הוא היה. אבל אופס… זה לא הילדים שלו. והרי את הגרושה הוא בחר, אותם הוא קיבל כעובדה. אז הוא חושב אולי למצוא גרושה ללא ילדים, ואולי רווקה מתבגרת. ואולי, הוא חושב, צריך לתת לזמן לעשות את שלו.
    והעיקר שכולנו נהיה מאושרים

  12. זה בדיוק מה שמונע ממני לעשות את הצעד הזה. (להתגרש)אמנם אני כבר בת שלושים ושבוע והילדה שלי בת שנתיים. אני עדיין לא רוצה להיות לבד.

  13. לימלים

    יו…אני לא מאמינה…כל מילה בסלע… אני בדיוק בסוג של קשר מיני בעיקר, עם ה"רווק הזמני". אנחנו מלאים ברגשות אחד כלפי השני אבל הוא בהחלט אומר לי שהוא לא רוצה מערכת יחסים איתי כי יש לי ילד וכי "אנחנו לא מתאימים". "לא מתאימים" זה בולשיט, כי הרי ברור לי ונהיר לי שבאמת ,הוא רואה אותי כמשומשת, ורוצה להתחיל מחדש עם מישהי נקייה, והרי אני כבר "מלוכלכת"…
    ילדים, כולם ילדים שלא התבגרו…
    🙁

  14. מאמר שנון וקולע, בהחלט מסכימה איתך
    מקווה שהיום מצאת את חלקת גן עדן שלך.

  15. מאיר

    כשהיתי בן 25 והיתה לי "מערכת יחסים" עם גרושה טרייה, ממש טרייה, הכרתי אותה עוד כשהיתה פרודה וזה נגמר דיי מהר, בלי להתרברב, מצידי. העיקר שעזרתי לה שמה שיכלתי והיה נחמד.

  16. בול פגיעה!

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *