לעצב את המטבח נכון

עיצוב המטבח הוא עיצוב של אחד החללים המרכזיים ביותר בבית. כשמעצבים מתכננים מטבח חדש או חושבים כיצד לשפץ את המטבח הקיים, הם לוקחים בחשבון פרטים רבים שכל אחד מהם חשוב לבני הבית. בין היתר על עיצוב המטבח לענות על השאלות השונות כמו למשל:
– האם בני הבית שומרים כשרות ומפרידים בין הכלים
– אלו כלים חשמליים יהיו במטבח והיכן
– האם ישנה פינת ישיבה במטבח או שאוכלים רק בפינת האוכל
– האם בני הבית מרבים להשתמש במטבח ומרבים לארח
עיצוב של המטבח הוא משימה מורכבת הדורשת מיומנות, ניסיון וגם יצירתיות. אתם יכולים לתכנן את עיצוב המטבח שלכם בעצמכם, אך ניתן לשער שתשמחו מאד להתייעץ עם אנשי מקצוע ולו אפילו עם המקום אשר מתכנן להכין לכם את המטבח.


כשרות בבית

שמירת כשרות נהוגה מאד בישראל ועל כן ניתן למצוא פתרונות רבים המתאימים לשומרי הכשרות. רוב שומרי הכשרות מעדיפים שבביתם יהיה כיור כפול וכן רובם מפרידים בין הכלים השונים, מה שדורש מהם יותר מגירות או מחיצות המפרידות בין כלי הבשר לחלב. כל הפתרונות של כיורים וארונות קיימים בכל הנגריות וכל שיש לעשות על מנת ליהנות מהם הוא לבקש זאת מהמעצב או הנגרייה להשתמש בהם. גם בבתים אשר אינם מקפידים על שמירת כשרות רבים מוצאים את הפתרונות הללו נוחים ומבקשים לשלבם במטבח.


כלי חשמל

בכל מטבח יש כלים חשמליים כמו מקרר, תנור, קולט אדים, מיקרוגל ועוד. חשוב לדעת אלו עוד כלים אמורים להיות במטבח לפני שמתכננים את העיצוב. אם אתם מעוניינים שכלים רבים כמו למשל מיקסר או מכונת אספרסו יונחו על השיש, חשוב שתתכננו לכך מקום מתאים. בתכנון המטבח מתכננים גם את השקעים, גודל הארונות וגודל השיש ולכן כל פרט חשוב מאד. כעיקרון תמיד עדיף לתכנן שקע אחד מיותר שלא תשתמשו בו על פני זה שיהיו חסרים לכם שקעים.


היכן תאכלו

עיצוב של המטבח הוא עיצוב של מרכז הבית. חשוב לדעת האם אתם אוהבים לאכול במטבח או האם תעדיפו לתכנן גם פינת אוכל בה תשבו. כמובן, אם אתם מתכננים לשבת לאכול במטבח חשוב מאד שתתכננו לשים קולט אדים חזק על מנת שהריחות לא יפריעו לכם בזמן האוכל. אם אתם מחליטים שלא לאכול במטבח יש לזה משמעות לעיצוב של כל הבית ולא רק של המטבח.


האם אתם אוהבים לבשל

ישנן משפחות אשר לא ממש אוהבות לבשל. יש משפחות אשר אוהבות גם לבשל וגם לארח ולכן חשוב להן שיהיה מספיק מקום להכין את האוכל ולהניח את האוכל המוכן. אם אתם מתכננים לארח בחגים ולהזמין אליכם את כל קרובי המשפחה כדאי שתיקחו זאת בחשבון גם מבחינת גודל המגירות שיתאימו לכמות הכלים שלכם וגם מבחינת גודל השיש שאולי צריך להתאים לשני מבשלים בו זמנית.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *