ביי ביי בייבס

ברוך שפטרנו

יאללה יאללה, סעו לנו סוף סוף מהעיניים וקחו איתכן את כל התיקים, הנעליים והקשקשת הג'יברישית שלכן על אהבה פנורמית ועל קשיי הסינגליות בפנטהאוזים של מנהטן. תתחפפו כבר עם כל הממבו ג'מבו הפלצני של דימויי רומנטיקה דביקים כמו טיול המזחלות בשלג, חיבוטי הנפש בסגנון עדות 'איזה גבר יותר פלסטיקי לבחור', והפטפטת האינסופית שלכן בבתי קפה מעוצבים, ביום ובלילה, כאילו אין עבודה ואין שינה בעולם.
תנו כבר גז עם פטרובסקי הבבושקאי שלכן, מיסטר ביג הבולדוגי שכולו שפכטל של מייק אפ, וכל העלק עושר שמצטלם כמו ווג אבל מריח כמו בוקה מפורצלן. התאיידו לכן בלי שנזיל עליכן דמעה יקרה אחת. כי האמת שעליה דיברנו כל הזמן התגלתה בסוף: אתן בלון אחד גדול.
לא נתגעגע אליכן בכלל. כי אנחנו, הגברים שלא גרים באפר ווסט סייד, או באיסט אם תרצו, יודעים שאתן חארטה אחת מלאת זיקוקי דינור ריקים – לא פחות מהליין החדש של פראדה שיצא מהאופנה בשנייה שהושק. מדברות בלי סוף על פמיניזם ועל עצמאות נשית, רק כדי לעשות בסוף סלטה של 180 מעלות בחזרה אל דמות הילדה שמשחקת בברבי ורק חולמת שמלך הכיתה ישים עליה קצוץ.
לכו מעלינו לשלום עם הדמות המגוחכת של הגבריות החדשה שניסיתן להעטות עלינו, רק כדי לגלות בסוף שאתן מתות, אבל מתות, על המאצ'ו המחוספס שיבוא וינענע לכן את הנשמה.
כמה נעימים יהיו עכשיו החיים בלעדיכן.

החדק המשוטט

ברבי: גרסת המילניום

כשאנחנו מדברות על סקס, או יותר נכון כשסוף סוף אנחנו מדברות על סקס ומהינות עוז להתרכז, אחת הפואנטות החשובות שאין לזלזל בהן היא נקודת הסיום, או אם יש המתעקשות רגע השיא. וכשבאים להיפרד מסקס והעיר הגדולה, פרק הסיום מהווה חוויה שאין להחמיצה לסדרה אינטליגנטית שהשכילה לבחון ולהציג נשים, נשיות, חברות-נשית והיחסים בין נשים וגברים באופן שובה לב, מחכים ומשעשע.
בניגוד לפסאודו פמיניזם של "המלאכיות של צ'רלי" (גם בייבס עם צבע שיער ואישיות שונה), בנות העיר הגדולה לא התיימרו אף פעם למלא תפקידים גבריים מסורתיים. הן לא היו אמיצות במובן של קגני ולייסי הלוחמות בפשע, הן היו אמיצות במובן של להתמודד עם, ולדבר על הקשיים הרגילים של החיים. במקום הקול הגברי הנעלם שהנחה את יפיפיות שנות השבעים והשמונים למשימות מסוכנות וחשובות, מה שהנחה את גיבורות הסדרה היה הקול שלהן שחיפש אהבה, סקס טוב, ואם אפשר בגדי מעצבים – דבר שהוציא מהדעת פמיניסטיות מהזן הישן שיצאו חוצץ כנגד תסמונת ברבי. אבל ארבעת המופלאות לבשו שמלות, חיפשו ריגושים ונעלו נעלי עקב בהזדמנויות רבות. הסדרה לא התביישה בסוג של נשיות מתיפייפת, שנתפשת לעיתים כרדודה בשל הדגש הרב על החיצוניות, ולא הצניעה אותה אלא יצרה וורסיה חדשה שמשלבת בין ההקפדה על מראה עם השכלה, עצמאות, חכמה, קריירה וגם סקס. אבל מה ששבה לב יותר מכול הייתה העובדה שגיבורות הסדרה לא הוצגו כאלילות נעדרות רגש אלא הפגינו אנושיות. ואם בתחילה הסדרה שמה דגש על מוטיב הזוהר והחיים המהירים בעיר הגדולה, הרי שבעונה האחרונה התגלתה החמלה והפגיעות.
אז מה הלאה? לאן מובילה הרכבת של הנשיות בהגדרתה המתחדשת את עצמה? אין לי מושג, אבל במסלול הארוך הזה "סקס והעיר" מהווה נקודת ציון.

מירנדה לב

מנולו בתשלומים

החל מהשבוע הבא, דממת האלחוט שמשתררת אצלי בבית בשעה 22:45 תופר. סדרת המופת שהיטיבה לשלב בהומור כובש גברים, אחווה נשית ובגדי מעצבים משובבים על רקע העיר הכי סקסית בעולם נפרדת מהמסך. עם פרוץ הסדרה נשים בעולם כולו קיבלו לפתע לגיטימציה מחודשת למעמדן האישי. דמות הרווקה הפכה למודל של זוהר, חופש, מלתחה מעוררת קנאה וחירות מינית השמורה לבנות מסוגה. גם אנחנו, בנות הפורבינציה הלבנטיניות, התרפקנו לא מעט על דמותה החדשה של הרווקה המודרנית, מטופפות לנו בהידוס ים תיכוני על מדרכות דיזינגוף משל היו השדרה החמישית. לכאורה אוטופיה. מודל פמיניסטי חדש של נשים חופשיות, המנהלות את חייהן ללא המחויבות המיושנת לתא משפחתי קבוע וארוך טווח. נשים הבוחרות בכל יום מחדש את הגבר עימו ירצו לחלוק מערכת יחסים, בילוי ניו-יורקי, או במרבית המקרים, לילה חד פעמי ומהנה. אכן, מאושרות וחופשיות כפרפר. אלא שהסוף, כמו כל סוף טוב, חייב להגמר ב"והם חיו באושר ועושר" וכך, המודל הפמיניסטי מתפוגג לו וכל אחת מוצאת את אושרה בזרועותיו של גבר חסון.
היתכן שכל הזוהר הזה היה עטיפה קוסמטית לשאיפה האמיתית של אותן רווקות חדשות? האם סוף טוב תמיד פירושו חתונה? ואיך לעזאזל מצליחה קארי לרכוש במשכורת של עיתונאית נעלי מנולו?! זה בעצם לא כל כך משנה. בואו נודה בזה, בלב ליבנו רובנו חולמות על זוגיות יציבה וארוכת טווח, על משפחה ועל גומחה נצחית להניח עליה את הראש בלילה. תמה לה סדרה משובחת, מסוגננת וקצבית על ארבע נשים מלאות חן וקסם, משעשעות ובהחלט מעוררות השראה. נתגעגע.

עידית ערמון


פורום סקס והעיר

תגובות

  1. עוד גבר

    ת'אמת, בסדרה הנ"ל כמעט לא צפיתי
    לכן רק רציתי לברך על המאמר המשולש
    (שלושה כותבים/ות מוכשרים/ות במאמר
    אחד? רעיון יפה).

  2. מירנדה, שסוף סוף נהיה כבר נעים את מתעקשת לשוב ולקשקש.
    נו די.

  3. אני אתגעגע, עצוב.

  4. אקסית מיתולוגית

    צריך לביים סדרת סקס והעיר……. בישראל . יכול להיות ממש מרתק

  5. ילדה אחת

    לא ברור לי מתי בדיוק "סקס והעיר" ניסתה לעטות על מישהו את דמות הגבר החדש.
    ביג תמיד היה ביג, והמאהבים של סמנתה היו גברים מאוד ישנים הרבה מאוד פעמים. הדבר היחיד שהיה מוחלט בסדרה הזו הוא שלא חשוב מה אתה עושה ועם מי, העיקר שתעשה את זה בסטייל.
    היו בסדרה הזו מספיק fun, סקס, אמת , תובנות קטנות,מקוריות אחווה והומור כדי להחזיק כל מערכת יחסים.ואין לי ספק שגם עוד עשר שנים היא לא תראה פאתטית וזה לא מעט.
    וכמו שכתב רומאן גארי בסוף הצוואה לפני שהתאבד בגיל 80: "נהניתי כהוגן, תודה ולהתראות"

  6. דבי סער The City

    אם יהיה ביקוש – אגדיל את ההיצע.
    דוגמית:
    http://www.geocities.com/ssd_7/stories/TextandtheCity.html

  7. חברה, למעונינים הלינק הנכון הוא :
    http://www.geocities.com/ssd_7/stories/TextandtheCity.html

    שימו לב בין ssd לספרה 7 יש קו תחתון.

  8. בילבי

    אני לא רוצה להישמע דרמטית מדי, אבל ממחר החיים הולכים להיות פחות יפים. הרביעייה הזאת תחסר לי מאוד.

  9. מרלין מונרו

    איפה המחרחרת שתצליף בחדק המשוטט?

  10. נורית

    עוד שעה ועשר דקות

  11. צב מעבדה

    למרות שאין לי טלוויזיה כבר שנים רבות, לפני שנתיים יצא לי לראות כמה פרקים של הסידרה המדוברת אצל ידידה חובבת הז'אנר. האמת? נהנתי. זו סידרה משעשעת אבל לפי דעתי בעייתית.
    היא יוצרת אשלייה כאילו החיים באמת נראים ככה במציאות, ואני לא מדבר על הבגדים.

    חשבן פעם על ההברקות המחוכמות שהבנות שולפות בהסח דעת? משפט המחץ שלהן נראים כאילו כל אחת (ואחד) יכול לעשות לשלוף אבל למעשה מאחורי כל משפט וסצנה עומד צבא שלם של מקצוענים.

    הסיטואציות נראות כל כך מציאותיות, כך שכאשר בחורה שצפתה בסידרה באדיקות מגיעה לסיטואציה דומה בחיי היום יום, היא מצפה מעצמה להגיב כמו הבנות המבריקות הללו. אבל אז מסתבר לה שהיא לא אחת מהבנות (ותסלחו לי שאני לא זוכר את שמן).

    המאמרים למטה מסבירים חלק מהבעייתיות של סידרה כזאת.

    http://www.haayal.co.il/story?id=890
    http://www.haayal.co.il/story?id=890&NewOnly=2&LastView=2004-03-29%
    2021:53:22
    https://bananot.co.il/articles/484

    • אני די חולקת על מה שכתבת.
      בראש ובראשונה זה כן הפסד, הפסד לא קטן של פאן של פעם
      בשבוע, לשבת ולצחוק, ולהקשיב לסמול טוקים משעשעים
      ומצויינים. הפסד של עוד סידרה טובה, מה שלא קל למצוא היום לדעתי.
      שנית, אני לא יכולה לדבר בשם כל הצופות, אבל מאלה שאני
      מכירה אישית: אף אחת לא לוקחת את הסדרה כ"כ ברצינות,
      זו סה"כ סדרה. האשליה שהיא יוצרת היא כייפית לשעה ונגמרת
      ברגע שאני מכבה את המכשיר שלי.
      אני מספיק אינטיליגנטית לדעת שהכותבים מקצינים מצבים מן החיים,
      כל הטלוויזיה היא מדיום מקצין, בדיוק כמו שאין הרבה ג'ורג'ים וקרמרים
      אמיתיים, כך גם הסיטואציות בסדרה אולי מבוססות על המציאות, אבל
      בהחלט מוגזמות.
      גם הדמויות מוקצנות, הן 4 טיפוסים שונים, שכל אחת מייצגת משהו אחר,
      החופשייה, הנוירוטית או הלחוצה, ועם כל אחת הלכו התסריטאים
      הרבה צעדים קדימה.
      קצת קשה לי להאמין שיש בחורות שלקחו את הסדרה עד כדי
      כך ברצינות שהן מנסות להגיב במציאות כמו שהבנות מגיבות בסדרה.
      עדיין לא קראתי את הקישורים שצירפת, כי אני הולכת ממש עכשיו
      לצפות בפרק האחרון, אבל אקרא אותם, אולי אשנה את דעתי,
      אבל לא נראה לי.
      מה שניסיתי להבהיר זה שלא צריך לקחת כ"כ ברצינות סדרות
      טלוויזיה, לנתח אותן בלי סוף, ולבדוק האם אני יכולה להשתמש
      במשפט שסמנתה אמרה אתמול לזה שהיא שכבה איתו, לזה שאני
      אשכב איתו מחר…

  12. ג'ניס

    עצוב לי

  13. איזה עצוב
    אני ממש אתגעגע
    למה זה נגמר?? ?? ??

  14. אלמוני

    אני בוכקת..
    ללללללללללללללללללללללללללללללללללללאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא
    נגמר…..
    איזה חוצפנים מה אתם רושמים ברוך שפטרנו אני פה יושבת ובוכה ומישהו מעיז לרשום כזאת הערה נאצית מה אין לכם לב?? קנאים אנחנו אוהבות אותכם סקס אנד זה סיטי מנועה ושני

    • אלמוני

      משתתף בצערך

    • אתן מדברות, פוסטמות קטנות?
      "נאצי" זה לא תואר, "נאצי" זה אחד שרצח לסבי את הוריהם ואת אחיהם ועוד משהו כמו שישה מליון משלנו וכמה עשרות מליונים בסך הכל.
      עם כל הכבוד לסדרה (ויש כבוד כצופה מושבעת), אפילו עוכר ישראל הגדול ביותר או רב מרצחים בכיר בחמאס לא יקרא "נאצי". זו זילות רצח העם שנעשה לנו. אולי אפילו ראי של חוסר התרבות של עידן הרייטינג בו הכל "הכי" ו"מדהים" "מושלם" וכו'. אבל זה בעצם עניין אחר.
      ובחזרה לענייננו:
      קצת פרופורציה בחיים, אפילו בתחתית הבור (או במעמקי האינטיליגנציה הרגשית של שתיכן, נועה ושני).

      • צב מעבדה

        נעה, הזכרת לי את החוק האינטרנט הבלתי כתוב שאומר ש"בדיון מספיק ארוך לא משנה מה הנושא יופיעו נאצים".

  15. אלמוני

    חבלללללללללללללל

  16. אלמוני

    מסקרן מאוד

  17. עצוב עכשיו שסקס והעיר הגדולה נגמר….
    איזה באסה………
    אני אתגעגע לכל הבנות במיוחד לקרי……
    אוווווףףףףףף……. 🙁

  18. בנות…?(ובנים…)ביום אבל לאומי זה אנחנו נפרדים מהריביעה המקסימה שלה ציפינו מידי לילה שני…שנתנה לנו פרספקטיבה שונה(נו בישראל רווקה בת 30+ כבר לא נחשבת )הכניסה בנו התלהבות כי כולנו היינו רוצות להיות שם ולקחת חלק,ופשוט עשתה לנו טוב בכל המובנים.אני חייבת לציין שהפרק האחרון היה מדהים ומרגש ניסיתי לשלוט בדמעות אבל כבר חכמים שרו בעבר "אוי למה…אוי אמא זולגות הדמעות מעצמן….?"אה ו…בנוגע לרעיון של "סקס והעיר" כתוכנית ישראלית?? ??רעיון גרוע.בלי לזלזל אבל כמה שנשתדל להיות מצוינים זה פשוט לא יעזור אנחנו נכנסים לנעליים גדולות מידי ועם כל הכבוד-ויש כבוד!!!!!בואו ניתן לניו יורק ולריביעה המופלאה קרדיט ונעזור להם לשמור על זכויות יוצרים.משתתפת בצער………מיטל.

  19. נטלי =( עצובבב

    מה אתה קרועים?!!? זו אחת הסדות הכי יפות שיש אם לא הכי יפה…
    אני אישית התאהבתי מהפעם הראשונה שראיתי את זה ועד עכשיו אני בצמרמורת מזה שזה אשכרה נגמרר וזהו ….יום שני ברבע לאחת עשרה אין יותר סקס אנד דה סיטיייי תפנימו.. : (
    הקיצררר לכל מי שמשמיץ את הסדרה : אתם לא יודעים מה אתם מדברים ואתם לא יודעים מה הפסדתם אם לא ראיתם את הסדרה….זהו.
    אני אוהבת אותכן קרי סמנתה שרלוט ומירנדה שלום.

  20. מישהי חמודה

    זה באמת הפסד שהסידרה נגמרה! לדעתי אפשר ללמוד מכל פרק משהו על החיים וזאת לא עוד אחת הסדרות! תחשבו על זה….

  21. לא קארי ולא סמנתה ולא מירנדה ולא שרלוט... אבל בכייף היתי רוצה להיות!

    כן חבל שנגמרררררר… ואל תשחקו לי אותה עכשיו
    אם אתם ככ שנאתם את הסידרה וכל החרטות האלה למה ביזבזתם זמן מהחיים שלכם לצפות בתוכנית ושלא נדבר על להיכנס לאתר ולרשום תגובה!??!?!….
    שתקו
    צאו מהאשליות שאתם חיים בהם ותודו סידרה פצצה!!!
    וחבל שנגמרה!!!

  22. עוד בייב

    קארי, כשאני מדפיסה על הלפ טופ דמותך נשקפת בדמותי
    סמנתה, כשאני מזדיינת אנחתך משתלבת באנחתי
    מירנדה, כשאני תוקעת עוגת שוקולד מפח הזבל חיוכך המשוקלד הלא הוא גם שלי
    ואת, היפה, שרלוט, כלבך דומה לכלבתי

    האם יכול להיות שכל זה לא אמיתי?
    המציאות – מציאותי?

    רגע, הנה קורא לי הביג שלי הפרטי.

    להתראות בשידורים החוזרים

  23. הפרק האחרון של סקס והעיר…שאת האמת הפסקתי לראות כבר לפני עונה וחזרתי לפרק
    האחרון רק בגלל כל הרעש והפירסומות ומעט זמן מיותר מדי כפי שהיתברר.
    מה קרה להם?? איפה מירנדה הקשוחה שהפכה לרכיכה שמסבנת את הגב של האמא החולה
    של סטיב-ובכלל מה היא עושה עם הבכין הזה?? מה קרה לסמנתה אלילת המין הנועזת ביותר שפשוט קרעה מצחוק בכל פעם שמצאה דרך חדשה להגיע לאורגזמה?? היחידה שהשאירה טעם טוב ואפילו טעם של עוד זו קרי הפצצתית- ועל שרלוט..אח,למי כבר אכפת! בקיצור ולעניין
    היה אחלה של סיום לפרק הסיום- אבל רק הסיום (קרי מתרפקת על זרועותיו החסונות של מיסטר גדול שלה)- בי לסקס ובי לעיר.

  24. שלומצי

    אם יבטיחו לי שהסוף לרווקותי יהיה כמו של קארי – אני מבטיחה לא להתבכיין יותר.
    ואם יבטיחו לי שהבחור הזה יגיד לי שאני ה"אחת" בגיל 38 – מבטיחה לחכות בסבלנות.
    ואם בטלויזיה יש סופים טובים גם אחרי 6 עונות של רווקות, אז אולי גם לתל אביביות מגיע?
    אני ממתינה. נותרו לי בערך עוד 6 שנים פלוס מינוס. נשמע לי המון. זה יעבור מהר. אולי אני אהנה בדרך. אולי לא. אולי הוא ימצא ואתי קודם. אולי אני אזרוק אותו. אולי האקס שלי יזכר בי שוב. אולי ואולי ואין פתרונים. וטוב שכך. כי הציפיה עושה את זה מענין ולא נודע ואין מושג מה יוליד יום.
    גם לי מגיע סוף הוליוודי (למרות שאין לי כסף למנולו בלניק)…
    ורק אל תבטיחו לי את חמותי הסקלרוטית אצלי בבית.

  25. אולי יהיה COMEBACK אוףףףףףףףףף ממש חבל שזה נגמר ועצוב הפרק האחרון היה באמת מרגש.. בקשר לתגובה, לא זוכרת של מי, שאמרה אם אתם כ"כ שנאתם את הסדרה אז למה צפיתם בה? אני אומרת שאתם מרגישים מאויימים ומקנאים ויודעים שהנשים כבר לא מה שהיו פעם ואתם סוג של גברים שתקועים אי שם בתקופת האבן, ולכן לא מתאימים לנשים של היום, וכל מה שנישאר לכם זה לעשות ביד.

  26. אני גבר

    מצדיק אתכן!!! ומוסיף- ימותו הקנאים? לא ולא, שיחיו יראו ויסבלו…

  27. the aburiginal badim jhon

    first of all i suggest you all to come visit us down under in australia,
    cause our season havn't finished yet and we still have 8 more chapters.
    now about the wonderful article of the one and only – idit armon
    i just want to say thet i enjoyed it as usuall it was smart and inspiering
    miss you all
    so much
    and for much more sex and much more cities….
    love badim jhon

  28. נסיך החלומות

    כמו כל הסדרות האמריקאיות בזמן האחרון.
    4 בנות מפגינות פוזה מזוקקת.מר ביג הוא אחת הדמויות המשעממות ביותר שניראו על המסך.
    צפיתי ב3 פרקים.וחבל.
    בהשוואה, "זיווגים" הבריטית הרבה הרבה יותר מקורית ומצחיקה.

  29. -אני סולחת לכותבים "החברים שלי מאמריקה" על סיום הסדרה בצורה כזו אמריקאית-מערבונית-קיטשית.
    -אני סולחת להם כי מגיע להם!!!
    במשך תקופה ארוכה הם נתנו לעקרות בית משועממות,בנות 30 קריריסטיות, נערות מתבגרות ופמינסטיות משוחררות סיבה טובה לקום ביום שני בערב בשעה 21:45.
    בשעה אחת הם הצליחו להזריק לנו מנת סם מיוחדת שתופעות הלוואי שלה נמשכו שבוע שלם ( עד למנה הבאה).
    -אני סולחת להם על סיום סום אמריקראי קיטשי כי הם נגעו בנושאים שאף אחד לא נגע לפני והם לא כוללים : שניצלים, כביסות, ואצל מי אתם עושים את החג . נושאים שהחבנו בארון מאחורי 20 ק"ג נפטלין ופחדנו להוציא כי זה יסריח.
    -אני סולחת להם על סיום שבו השריף האמריקאי ששמו ביג מציל את היפיפיה שלא נרדמת ( כי מי יכול לישון בניו יורק ובפריז).
    – אני סולחת להם כי לכל אחת מאיתנו יש קארי ברדשאו קטנה בלב שכותבת במוחה משפטים ב "לפ טופ" עם סימני שאלה בסוף.ולכל אחת מאיתנו יש שריטה קטנה מסוג המופרעות של סמנתה, קצת תמימות ונאיביות מהסוג של שרלוט וקצת רצון להצלחה קריירסטית מהסוג של מירנדה.
    אז אני סולחת כי מה שמגיע מגיע ועונות נפלאות כאלה לא יוכלו לחזור על עצמם והשאלה האחרונה שנותר לכתוב ב "לפ טופ" היא:
    האם יש חיים אחרי סקס והעיר הגדולה?

  30. לחדק המשוטט,
    או שלא ראית את הסידרה או שאתה צריך לברר שוב את הבנת הנקרא והנראה שלך כי פספסת את כל הפואנטה. איך רשמת? "יאללה יאאלה, סע לנו מהעיניים".

  31. אנחנו עושות עכשיו סימולציה עכשיו. מאיה ומאיה השולטות!!!!!!

  32. ליבוש

    סדרה מהממת עם שחקניות עוד יותר.
    סדרה כמו שצריך סדרה על החיים
    ושום ביי ושום ברוך שפטרנו
    הם עוד יחזרו ובגדול, למרות שהייתי טיפה מאוכזבת מהפרק האחרון
    אבל חפיף………

  33. בייבי בייב

    אני עוד לא מעכלת שהסדרה ירדה. כל היום אני מסתובבת עם מועקה ועצב בעיניים

  34. דניאלה

    זו תוכנית מצוינת. במשך כל התקופה ששודרה התוכנית היה לי מקום לברוח אליו. חלומות להיות כמוהן. לא יודעת עם רווקה בת 30 כי בארץ עם כל הנורמות שצריך להתחתן, ללדת ילדים ולקרוע את התחת בעבודה זה דיי מעצבן כבר לשמוע: "נו, יש לך מישהו?" או "לא הגיע הזמן להתחתן?". לפעמים בא לי פשוט לעזוב הכל: את העבודה, הלימודים, החבר אפילו המשפחה הקטנה הורים פולניים ואחים עם חיים משלהם ושלא גרים בבית ולקחת את עצמי ולפתוח בחיים חדשים. אבל אני לא רוצה סתם חיים חדשים. אני כותבת לעצמי בסגנון של קארי אז למה היא עשתה מזה עבודה ואני לא כי אין לי נסיון? חברות מגניבות כאלה עם בית קפה מ"שלהן" ושיש בכלל זמן לשבת בבית קפה ושיודעות לא רק לדבר על עצמן אלא גם להקשיב. עצמאיות. לא כמוני. אני עצמאית בליבי אבל עוד חייה עם ההורים ויודעת שעד שלא אעזוב לא אהיה כפי שאני באמת רוצה. אני שונה מהם. יש לי נפש פרפרית שרוצה לפרוח. אפילו שיש לי חבר שאוהב אותי ואני (לפעמים) אותו זה לא מספיק לי. אני רוצה את האגדה. תמיד רציתי, עוד שהייתי קטנה וכולן למדו לאונן אני ישבתי וחלמתי בהקיץ על אביר שיבוא ויסחוף אותי. שימצא אותי ויעזור לי להבין מה אני באמת רוצה. כל החברים שלהן קיבלו אותן כפי שהן. הבנות שמות זין על כולם ומי שלא טוב לו שיעוף. הן כולן יפות חתיכות חכמות ומוכשרות וזה ממש מגניב שהן לא רצו רק את הטוב, העשיר והיפה או כמו שרענן שקד מידיעות אמר שהן התפשרו על הבינוני הרע והקרח אלא הלכו באמת בעקבות הלב. ואני מעריצה נשים כאלה. הרי לא נתווכח שהחתיך ההורס הרופא השחור שמירנדה יצאה כמה זמן הרבה יותר שווה מסטיב אבל היא הבינה שהיא אוהבת אותו וזרקה את הכושי לכלבים והסכימה לוותר על עקרונות בשבילו. קארי עזבה את הרוסי ועזבה את החברות שהן היו בעצם כמו המשפחה שלה. סמנתה גם גילתה את הדבר הזה שנקרא "אהבה" והחמוד החתיך ההורס הדמיוני הזה שלה טס אלפי ק"מ רק בשביל לומר לה שהוא אוהב אותה. בקיצור, אני רוצה את האביר על הסוס הלבן. במשך המון זמן שכחתי מזה. שיש ואפשרי דבר כזה. ופתאום נזכרתי. אני פשוט צריכה למצוא את האומץ הזה ולפשפש בתוך עצמי מה אני באמת רוצה. אחרי הכל אני עוד צעירה אז מה כל ההתחבטות. אלוהים יודע. הבעיה מתחילה כשיש אנשים מסביב שהייתי רוצה אותם ואז אני מתחרפנת. המצב השתפר ברגע שאותם אנשים נעלמו.לסיכום התוכנית למדה אותי ואת כולנו ללכת בעקבות הלב. לדעת מתי לומר שלום. להיות שלמה עם עצמך. ולא להתבייש בזה. והכי חשוב כנה עם עצמך. ותשמרו על החברות שלכן כי הן תמיד יהיו שם.

  35. חופית שקד

    אני לא מבינה דבר אחד….
    אם כל כך לא אהבתם את הסדר… למה צפיתם בה?
    לי אישית נורא כואב שהסדרה נגמרה, היא היתה סדרה עם המון נועזות, והכי חשוב סדרה על רמה!
    אני לא חושבת שלאף אחד מכם יש את הזכות לזלזל בסדרה מושקעת ואמיתית כמו זו!
    אני חושבת שאנשים תמיד מנסים לחפש את הרע בדברים ובמקום להיות יותר חמים,אוהבים ומפרגנים…הם מחפשים את הכשלונות בדברים!

  36. מתבTELת

    הסידרה מעולם לא התחייבה לשמור על רווקותן של הבנות עד גיל 90 אפילו להיפך. כל הדיונים והשיחות בסדרה נסבו סביב סקס ומערכות יחסים. אני יכולה להבין את "הרווקות" שמתרמרות על כך שהנשים שהעריצו וסגדו להן החליטו בסוף להתמסד. אני חושבת שהדבר שעליו צריך לשים את הדגש היא המילה "בסוף". תהליך ארוך של חשיבה, חיפוש עצמי הוקדש למעשה. חוסר התפשרות על הדברים החשובים להן ביותר, ניסיונות תהיות ומה לא. אף אחת מבנות הסדרה לא הקלה ראש בבחירתה. נכון, שקארי מוצאת עת עצמה לבסוף בזרועותיו של ביג – הוא היחיד מכולם שעושה לה את זה. מירנדה הלכה הפוך – קודם ילד, אח"כ (וזה קורה לפעמים) התאהבה גם באביו של הילד – בחירה שלמה ומודעת. שרלוט, זאת שחשבה שהיא יודעת בדיוק מה היא רוצה – גילתה לבסוף מה היא באמת רוצה (ההיפך ממה שהיא חשבה). וסמנתה – כמובן, הגדולה מכולן עשתה את העיסקה הכי טובה. (פעם ראשונה בחיי הטלויזיה שאישה בוגרת וגבר צעיר ביחד ולא להיפך )- אל לנו להקל ראש בשינוי צורת החשיבה שהביאה הסדרה לחיינו.
    נעמה לי חברתן מחברת …….כולם

  37. צב מעבדה

    אני קורא את התגובות ונזכר ברגשות ששטפו אותי בכיתה דל"ת שנגמרה הסידרה המיתולוגית "היה היה".

    [בקול חנוק מדמעות] אני חושב על הג'ינג'י ועל הרע הקטן…הם לא יהיו כאן יותר כל יום חמישי בארבע וחצי… אני לא יכול לדמיין את חיי יותר… [הרעידות בסנטר מתגברות] אמממאאאאאאאא…תגידי להם שיחזירו את היה היה….[אז עדיין לא היה וידאו]

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *