נשים חזקות ומשפיעות בעולם האופנה והבישום

עולם האופנה והבישום התפתח עם השנים והפך מלהיות כסות וניחוח לגוף, לעולם של ביטוי עצמי, אופי ואמירה. למרות שעולם זה מיועד גם לגברים ורבים נהנים ממנו ואף מכתיבים אותו, קהל היעד העיקרי הוא הנשים, אשר רבות מהן גם פועלות במרכזו ונחשבות למובילות דעה גם בתחומים אחרים.
אותן נשים היו אלו שהפכו את האופנה והבישום למוצרים המבטאים אישיות והכריזו על פריטים אלו כחלק מחירותה של האישה המודרנית, המצליחה והפמיניסטית. מי הן הנשים האלו ומה כל אחת תרמה בדרכה לעולם האופנה ולקיום הנשי?


קוקו שאנל – נוחות זו לא מילה גסה

קוקו שאנל, או בשמה המקורי, גבריאל בונר שאנל, הייתה מעצבת אופנה צרפתייה ובעלת בית האופנה המפורסם "שאנל". שאנל גדלה בבית יתומים, שם למדה תפירה והושפעה מסגנונן הפשוט של הנזירות, מה שיבוא לידי ביטוי בסגנון העתידי שלה. את דרכה החלה בתחילת המאה ה-20, כאשר פתחה חנות כובעים בפריז ובמקביל עיצבה ומכרה בגדים.
באותה תקופה הלבוש הנשי האופנתי היה משולב מחוכים ופריטי לבוש נוספים, אשר הנוחות היא מהם והלאה. אך שאנל בראייתה הייחודית והאמיצה, החלה לעצב בגדים נוחים שדמו לסגנון גברי וחופשי, אשר מאפשר לנשים להתהלך בחופשיות ואף לצאת לעבודה. כמו כן, שאנל הייתה הראשונה שייצרה בושם אשר הופק מתערובת של כמה פרחים ולא מפרח אחד, כפי שהיה נהוג בעת ההיא. בושם זה נקרא שאנל מספר 5, שנחשב לבושם הנמכר ביותר בעולם ומזוהה עם כוכבות כמו מרלין מונרו.


הלן גרלי בראון – מחברת התנ"ך לאישה המודרנית

הלן גרלי בראון היא העורכת הותיקה של הירחון "קוסמופוליטן" ומי שחתומה על המשפט האגדי "ילדות טובות מגיעות לגן עדן, ילדות רעות מגיעות לכל מקום". בראון הייתה ידועה בעוצמתה ובגישתה הפמיניסטית והוציאה ב-1962 את הספר "sex and the single girl", שנחשב למדריך עבור האישה המודרנית המתקדמת, זו שמיניותה משוחררת ועניינה לא רק טיפול בבית ובמשפחה, אלא גם היא עצמה.
הירחון "קוסמופוליטן", שאותו ערכה למעלה מ-30 שנה, משמש עד היום כתנ"ך של אופנה, סגנון, יופי וטיפוח עבור מיליוני נשים ברחבי העולם ונחשב למוביל מבין מגזיני הנשים. בראשיתו היה מוגדר כמגזין משפחתי ולאחר מכן, בעל אופי ספרותי וגבוה, אך בראון הייתה מבין האחראים שהביאו את המגזין להיות שימושי לכל הנשים באשר הן, ולשמש כמדריך אופנה, בישום וטיפוח עדכני, שיקי וטרנדי.


קרולינה הררה – אלגנטיות וקווים נקיים לנשים מתוחכמות

קרולינה הררה השיקה את בית האופנה שלה רק בתחילת שנות ה-40 לחייה, אך ניכר כי ניסיון חייה שיווה לה סגנון ייחודי, המתאים לנשים חזקות ומשפיעות שביניהן פוליטיקאיות, נשות עסקים ונשות נשיאים כמו מישל אובמה וז'קלין קנדי – אונסיס, הידועה בעצמה כאייקון אופנה בולט. סגנונה של הררה מתאפיין באלגנטיות איכותית ומרשימה, בקווים נקיים וחזקים ובצבעים קלאסיים המעניקים לדגמיה נצחיות ותחכום.
הסגנון הפשוט, הלא מתאמץ והאלגנטי מתבטא גם בקולקציית הבשמים המובילה שלה, שמשלבת בעדינות חריפות, חמיצות ומתיקות ומתאימה מאוד לרוח שוקקת חיים, אורבאנית וצעירה. הבשמים מתאימים גם לגברים וגם לנערות ומאופיינים בתחכום ובזוהר יחד עם שיק, טרנדיות ועדינות.

תגובות

  1. הרגיש לי כמו טריפ טוב. לא?

  2. דלילה שפירא

    קיסם שיניים
    קצה חוד
    השן
    השואלת
    להכתים אותי
    לחרר אותי
    לשחרר אותי
    לרווח אותי
    במרווחי החיים
    ב ע ו ל ם.
    ,,
    נעמי, שירך דיבר אלי ונגע לי ישר בשן ההחלטות, שיר מקסים.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *