עשרת הגדולים – ארוחות הבוקר השוות

ארוחת בוקר קובעת את רמת האיזון במהלך היום ומשפיעה באופן ישיר על איכות החיים שלנו. ארוחות מן הסוג הזה צריכות להיות עשירות בויטמינים, אנרגיה וערך תזונתי. הנה 10 ארוחות שוות שכדאי להתחיל איתן את הבוקר:


1. ארוחה ישראלית

המלכה הבלתי מעורערת של הבוקר היא הארוחה הישראלית. זו ארוחת בוקר הכוללת סלט ירקות, פרוסת לחם מדגנים מלאים וכמובן לפחות סוג אחד של גבינה. בחלק מהארוחות נהוג לשלב ביצה קשה או חביתה ואבוקדו. היתרון של ארוחה ישראלית הוא מענה על כל הצרכים התזונתיים של הגוף, אך החיסרון הוא הצורך בהכנה מוקדמת.


2. יוגורט וגרנולה

אפשר ליהנות מארוחה מזינה גם בלי הכנה מוקדמת. בשביל ארוחה כזו צריך להצטייד רק ביוגורט עדין ובגרנולה מגוונת. הגרנולה מתאימה לארוחה קלילה, מהירה וזמינה עבור טווח רחב של גילאים.


3. דגני בוקר

ילדים ובני נוער מעדיפים להקדיש את הארוחה הראשונה לדגני בוקר. בניגוד למה שנהוג לחשוב, דגני בוקר מהווים אופציה מצוינת עבור הארוחה הראשונה של היום. הסוד הוא להקפיד על אכילת דגני בוקר לא ממותקים עם חלב או משקה צמחי.


4. שקשוקה עם ירקות ופרוסות לחם מחיטה מלאה

אפשר להעביר את הבוקר בהנאה גם עם שקשוקה, ירקות ופרוסות לחם מחיטה מלאה. גם ארוחה כזו דורשת הכנה אך היא בהחלט שווה את ההשקעה.


5. גבינה עם ירקות חתוכים

זו ארוחת בוקר מהירה וזמינה שמתאימה לגברים ונשים אפילו עם בקרים לחוצים במיוחד. גבינה טעימה של %3 יכולה להספיק לצד ירקות חתוכים, קערת שמן זית ופריכיות או צנימים.


6. סלט פירות

רק במדינה כמו ישראל ניתן ליהנות מסלט פירות לכל אורך השנה. סלט פירות יכול להגיע בתור חלק מארוחה כללית, או לשמש כארוחה בפני עצמו. כל אחד מרכיב את הסלט באופן אישי ועל פי הטעמים שהוא מעדיף.


7. כריך מלחם מלא עם ממרח

יש כאלה שלא יכולים לפתוח את הבוקר בלי פרוסת לחם ומנת פחמימות. הפתרון במקרה כזה הוא להשתמש בכריך מלחם מלא ולבחור את אחד הממרחים הבאים: אבוקדו, חומוס או גבינה לבנה.


8. דייסת שיבולת שועל

רצוי להקדיש לפחות בוקר אחד בשבוע עבור דייסת שיבולת שועל. זו דייסה שמכינים בתוך דקות ספורות והסגולות הרפואיות שלה מקובלות על רופאי משפחה בכל העולם.


9. צנימים עם דבש

ארוחה קטנה ופשוטה ללא הכנות מיוחדות כוללת צנימים עם דבש. הצנימים אחראיים על מתן תחושת השובע, בעוד הדבש תורם לתחושת העירנות ומחדיר סוכרים לגוף לאחר לילה של שינה.


10. חביתה ומעדן

ארוחות מסודרות תורמות להעלאה של רמות ההורמון סרוטונין ולכן אחראיות על מצב הרוח. מי שרוצה להתאושש מהלילה במהירות וללא מאמץ מוזמן לאכול חביתה מושקעת ולצידה מעדן, כוס מים ומיץ.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *