איך יתכן שגברים עדיין מזילים ריר על בלונדיניות? צביה בלום על בנות שהעולם שייך להן

שתי בלונדיניות נוסעות לאילת

בנים, בנים. הביאו להם שיער זהוב וגולש וסינוורתם אותם לעד. הבחורה עצמה יכולה להיות מחוצ'קנת ומשופמת, אבל היא תיזכר לנצח בתור "הבלונדינית". אני לא מדברת פה על שטני, או על פסים בגוון בלונד. אני מדברת על בלונד זהבי גולש – אפילו אם הגבות שחורות.
האמת, אני כבר מזמן ירדתי מהבחור הבלונדיני בחיפושיי. לבחורים בלונדיניים בדרך כלל מתלוות גבות בהירות מדי, מבט מיימי וחיוורון מוות. נכון, קיימים הבלונדינים השזופים השריירים, אבל כמו כל דבר טוב, גם הם לא סטרייטים.
אני לא אבין את זה לעולם. יושבות שלוש בנות בבר: האחת בעלת שיער שחור, יפה באופן מטרף, השניה בעלת שיער חום, חתיכה לא נורמלית, והשלישית – בלונדינית שמנה ונמוכה עם כפכפים. לא יעזור שום דבר: הבחורים יביטו בבלונדינית ויזילו ריר. שחורת השיער מסוגלת לפשוט את בגדיה בעוד חומת השיער תענטז. אפילו אם הבלונדינית תגרבץ ותגהק באותו זמן, הבנים לא יפסיקו לפזול אליה ולדחוק אחד את השני במרפקיהם: תראה את הבלונדינית שמה. תראה.
אם את בלונדינית – העולם שלך. גברים יכרעו ברך מולך על ימין ועל שמאל.
"עם מי למדת למבחן?" תשאלי ידיד טוב שלך.
"עם רננה, חבצלת והבלונדינית".
"עם רננה דוגמנית העל וחבצלת שחקנית הפורנו?" תשאלי.
"כן", יענה הידיד. "ועם הבלונדינית".
"מי זו הבלונדינית?" תנסי להיזכר.
"רונית, מהשכונה", הוא יגיד. "המחוצ'קנת המזוקנת עם הצלקת הענקית והעין האחת. הזלתי עליה ריר כל הערב. לא יכולתי ללמוד בגללה".
ואת עוד זוכרת את רונית כשהיא הייתה ברונטית וחסרת הצלחה אצל בנים. מי היה מאמין.

צביה בלום

ילידת 1980, כתבה שלושה ספרי ילדים וכותבת ב NRG יהדות. גרה ברחביה, ירושלים

תגובות

  1. במבה

    אמיתי, אם כי מוקצן עד כאב.
    צריך לזכור שישנם שני צדדים לכל מטבע, ולרוב בלונדיניות נתפסות כטיפשות, זנותיות וזולות גם כשאינן כאלו כלל (או לפחות לא ברוב המקרים) ואני מדברת מנקודת מבט של בלונדינית טבעית.

  2. אני לא יודע איזה בנים את פוגשת, אבל כאלה שמסתכלים רק על הבלונד הם בד"כ ערסים מפגרים. תנסי לצאת לבארים נורמליים- אולי גם תפגשי כמה בחורים נורמליים ותשיבי לעצמך את הביטחון העצמי הרעוע…

    • פיצית

      קצת הומור אדוני… אני שועשעתי מאוד מהקטע!! (אגב יש בו משהו)

    • עידית

      על איזה פאבים את מדבר?? אתה יכול לפרט קצת?? אני עם שיער שחור ונראית ממש חמודה אבל אף אחד לא מסתכל…. וחברתי בלונדינית ונראית פחות טוב ממני ומסתכלים עליה ללא הפסקה…

      • זה ידוע שבלונדיניות מושכות יותר תשומת לב (בעיקר בפאבים חשוכים- רואים אותן יותר טוב), אבל זה לא אומר שממשיכים להסתכל עליהן אחרי שקולטים שהן לא נראות משהו. זה בדיוק אותו אפקט של בחורים גבוהים- זו תשומת הלב הראשונית. בסוף אנחנו מתחילים עם החמודה החייכנית, בלי קשר לצבע השיער (או כמות מי החמצן).

  3. עוד גבר

    לטעמי, אין יותר מושך ממישהי בעלת שיער
    ארוך, חלק וכהה (כמו אצל בנות המזרח הרחוק,
    אם כי לגבי שאר המראה של בנות המזרח הרחוק
    אני בד"כ לא נמשך…),
    גם צבע שטני או חום-כהה-ג'ינג'י יפה בעיני.
    אמר/ה פעם מישהו/י: "גברים מסתכלים/נמשכים
    על/ל בלונדיניות (אני מוסיף: זה פשוט בולט(/הק) יותר)
    אבל.. מתחתנים עם ברונטיות"… וברצינות: כל אחד/ת
    אוהב/ת משהו אחר… לטעמי העיקר שזה טבעי.

  4. אורית

    גברים נדלקים, נמשכים ומחזרים אחרי נשים שמשדרות ביטחון עצמי וחושניות בהופעה שלהן. נחמד שהן גם יפות, אבל זה לא כזה קריטי. בכל מקרה, לא ממש משנה להם איזה צבע יש להן על הראש.
    במיוחד עכשיו כשהבנים כבר למדו מה זה מי חמצן.

    • עוד גבר

      ממה שאני מכיר באופן אישי ומכמה חברים,
      בטחון עצמי של בחורה זה ממש לא במקום הראשון,
      יופי (שהוא כידוע הוא _גם_ עניין סובייקטיבי) בהחלט
      משפיע. להיפך, יש הרבה בחורות נשיות ויפות (שאפילו
      לא חושבות שהן כאלה) שלא בטוחות בעצמן.
      אני חושב, אבל, בהכללה כמובן, שבטחון עצמי אצל
      גברים, דווקא כן חשוב לנשים (תקני אותי אם אני טועה,
      לדעתך). אבל, אלו הכללות, לכל סיר יש מכסה…

  5. דודי רדודי

    אם כבר מסתלבטים על העיוורון של הגברים, למה להתעלם מהאפקט המסמם שיש לחזה גדול ויפה (עדיף טבעי) על זכרים?

  6. אלמוני

    אני בלונדינית,הייתי כל חיי,
    אין לי שמץ של מושג על מה את מדברת.
    הדבר היחיד שהשיער "תרם" לי הוא המון תגובות שליליות ,לא בקטע של הבלונדה הסתומה והיפה,
    יותר בכיוון-"היא בטוח מהרצליה פיתוח סלש רעננה סלש פרדסיה ולא עבדה יום בחייה,מה היא מבינה?" בעודי סטודנטית עובדת-קשת יום מחדרה…
    כן,החיים יותר יפים בצהוב.בטח.

  7. נעמה

    פעם קראתי הסבר לתופעת הנהירה אחרי בלונדיניות (אם אני זוכרת נכון זה היה בטור ביקורת של יעל שוב על הסרט "בלונדיניות אמיתיות", שעוסק בתופעה הזו באירוניה וכישרון). ההסבר, אם הבנתי נכון, הוא שהבלונד הוא האינדיקציה האולטיבית לכך שהאישה שייכת לגזע הלבן. כלומר, אם נרחיק לכת, לכבוש אותה זה למצב את העליונות שלך אם אתה גבר לבן, ולכבוש לך מקום בחברה (לזיין את האליטה תרתי משמע) אם אתה לא.

    מכאן גם האובססיה הלא פחות קשה בשאלה האם אישה הבלונדינית היא צבועה או מזויפת, לבנה אמיתית או "שחורדינית". (בסרט לבלונדינית האמיתית יש קלף מנצח – היא מראה את שיערות הערווה הבלונדיניות שלה בתור הוכחה לאותנטיות של הבלונד).

    ואולי ריבוי ה"שחורדיניות" מעיד על הצורך להשתייך – גזעית ובעקבות זאת חברתית – לאליטה השלטת. לכן זו אובססיה בארץ ובארה"ב, אבל לא בסקנדינביה כי ממילא כולם בהירים, ואם מישהי היא ברונטית זה נחשב מאוד אקזוטי.

    • אורית

      תגובה ממצה ונכונה

    • אם כך מדוע גברים אינם מחמצנים?
      הרי היינו מצפים שגם גברים ירצו להידמות לגזע הלבן.

      לטעמי הסיבה נעוצה במעמדה הנחות של האישה. הבלונד מזכיר משהו ילדותי/ינקותי – אנשים רבים היו בינקותם בלונדיניים.
      החברה מצפה מהאישה ה"מינית" להיות חסרת ניסיון, בתולית, טפשונת, תמימה, לא אינטיליגנטית, כלומר – להיות כמו ילדה קטנה.
      עצוב לראות נשים רבות מאוד שמנסות להידמות לסטריאוטיפ העלוב הזה…

  8. ואני מכיר שחורדינית מחדרה .
    השם שלה בפי מכריה הוא "סמרטוט צהוב".

  9. אלמוני

    לחיים יש אירוניה משלהם, שטנית אבל צודקת.

  10. מעכב חמצון

    אין כמו להכליל הכללות. זה פותר אותך מלהתיחס לאיזו נושא שהוא ברצינות ולצאת מאיזו נקודת הנחה נחותה ורדודה.

    אם כבר להכליל על פי איזו תכונה חיצונית אז דוקא ג'ינג'יות עושות לי רטוב

  11. מיכלי

    את ממש טועה…אני אכן בלונדינית ואישית אני מכירה כמות מסחרית של בחורים שילכו בעיוורון אחרי בחורות עם שיער כהה וארוך מאשר עם בלונדה שמזיינים כי זאת פנטזיה ותו לא.

  12. אם כי אני לא ממש מסכימה עם זה.. יש גם הרבה ברונטיות ובעלות שיער חום ג'ינג'י שטיני וכאלה שנראות טוב וןבנים רוצים אותן…

  13. ובנים רוצים אותן יותר מאשר רוצים את הבלונדיניות. וכבר אמרו פה- בלונדיניות נחשבות הטיפשות המיליארדריות שכולם רוצים לזיין.
    חארות. :

  14. Blond

    ימי שבת, החל מה-25.2 בשעה 20:40

    אורנה בן דור יצאה לבדוק – מה הסיפור שלנו עם הבלונד? בסדרה חתרנית ומשעשעת שתספר לנו הכל על בלונדיניות, בלונדינים ומה שביניהם…

    מה כל הרעש סביב הבלונד? מדוע כל כך הרבה נשים מבהירות את שיערן? באומנות ובספרות, בהיסטוריה ובתרבות, בלונד מעולם לא היה רק צבע . במשך 2500 שנה מהווה הבלונד סמל מובהק המשלב יופי, כוח ומעמד חברתי. זהו סיפור דרמטי עשיר בתעלומות, ניצחונות, אכזבות, אסונות והרבה בלונדיניות מפורסמות.

    כיצד נראית ההיסטוריה דרך עושרו של השיער הבלונדיני? מכוחה המיני של אפרודיטה, דרך הבלונד הקליפורני של פארה פאוסט ועד לבלונד העדכני של הילארי קלינטון. הסדרה "תולדות הבלונד" היא ניסיון תקיף וצלול לניתוח הילת המסתורין של הבלונד ע"י מעקב וניתוח היסטורי תרבותי וסוציולוגי.

    היא בוחנת את השינוי בהקשרים התרבותיים לבלונד, את היחס לנשים עם ובלי שיער בלונדיני, את היחס לשיער עצמו. כמו כן ייבחן תהליך היצור של סטריאוטיפ. כיצד הפך שיער בלונדיני להיות חלק מרכזי בדימוי היופי הנשי בעולם? כיצד הצליח לבסס אחיזה כה איתנה, השולחת את העולם כולו לבקבוק החמצון? ומה הקשר בין בלונד לאתניות ולמעמד חברתי במאה ה-21?

    סדרה בת 5 פרקים, 50 דקות כ"א

  15. אלמוני

    אני חושבת שברונטיות שולטות..לפחות בויוה ..תמיד הגיבורה הראשית היפה תהייה ברונטית…

  16. אלמוני

    גברים אוהבים נשים יפות!!!

    זה לא משנה מה צבע שיערך.

  17. מה נסגר עם הקיבעון הזה של נשים בנוגע לבלונדיניות?

    גברים לא מזילים ריר על בלונדיניות באשר הן, רק על בחורות שנראות טוב. לא משנה אם השיער בלונדיני, שחור, חום או אם היא קירחת (ע"ע נטלי פורטמן בצילומי הסרט "ונדטה").

    אלו הנשים שכ"כ מקובעות לבלונד. אם קרה ואיזה גבר שמצא חן בעינייך העדיף בלונדינית על פנייך, אולי (במקרה) היא פשוט נראתה קצת יותר טוב?

  18. אוקי… קודם כל לפי דעתי בחורים נותנים הרבה תשומת לב לבלונדיניות מפני שיש עליהן את הסטיגמה של בנות ספונאניות קלילות וזורמות… את הסיפור למה זה ככה וכל זה לא נראה לי שזה רצוי עכשיו.
    הדרך הכי טובה להסביר את דעתי היא בדוגמה הבאה:
    שימו 4 ברונטיות בחדר אחת ובלונדינית אחת ותכניסו בחור. אוטומטית הוא ימשך לבלונדינית כי היא יוצאת דופן, אבל לעומת זאת שימי 4 בלונדניות וברונטית אחת ותשימי את אותו הבחור בחדר הזה הוא ימשך לברונטית. למה? כי היא היוצאת דופן, המיוחדת, היא בולטת יותר.

    זה לא עניין של צבע שיער

  19. אמלי.

    גברת צביה היקרה,
    את כותבת בצורה אדירה.
    איך אני עושה מנוי, או משהו כזה?

    יש לך דפיוצר ב-
    stage?

  20. בלונידינית בנפש

    אני חיבת להודות כבלונדינית לשאבר שיש אמת במגוחך ואכן בלונד הוא תופעה אבל יש אמת אוד יותר מרתקת מחורי זה כמו שגיליתי לא הצבע הוא מוקד המשיכה אלה היתנעגות המתלוה אלב בדרך כלל מין קלות דעת לא אופנית (לי אשית)או מיניות מחצנת יותר .בלוניות הן זן שונה הן בולתות יותר וזה לא חשוב איך האישה שמתחת לבלונד נראת(ברוב המיקרים) הצבה הזה תמיד מאורר אסוציאציות לסקס .ולסיום הרשו לי רק לומר ש אכן(וזה נאמר מה נסיון)blonds do have more fun

  21. איזה כתבה חובבנית D=
    לא ביססת אותה על כלום ..חוץ מיזה שאת מקנה בבלונדיניות
    אני דרך אגב בלונדינית טבעית ולא מפריעה לי כלום כנירא רק את רואה את הבלונדיניות בטור אלילות מין ,כעיכרון בנים נמשכים עליינו בגלל צבע השיער השונה וזה שאת אומרת שאת כזו יפה לא אומר כלום

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *