mc שירי התרגשה מ"עורבים", הסינגל החדש של טל גורדון

הסינגל החדש של טל גורדון

"לא להתעסק עם עורבים, לא להאמין למי שלא מסתכל לי בעיניים
לא להזמין מהר מידי את העולם לתוך הבית
אף פעם לא לסמוך על אבות, הם אלופים בלגרום אכזבות
לא לשכוח מה רצית להיות כשהיית קטן
ולא לוותר על החלומות
לא לחפש אהבה, רק במקרה היא תבוא
לא לקרוא עיתונים, לא לראות חדשות, לא להצביע לירח
אף פעם לא לסמוך על אנשים, גם הם, כמוני, משקרים
לא להתנגד למערבולות ואף לא לשתות יותר משתי כוסות
ולא לוותר על החלומות"
טל גורדון, "עורבים"

לאחר חמש שנים ארוכות של שתיקה מוזיקלית, טל גורדון חוזרת. ובכן, המון יוצרות עשו קאמבק לאחרונה, וגורדון היא אחת מהן, אבל מדובר בהרבה יותר מחזרה לאור הזרקורים. גורדון, ששחררה שלושה אלבומי סולו בחמש עשרה שנות קריירה ועבדה עם ברי סחרוף, רונה קינן וקורין אלאל, מוציאה סינגל חדש ומקסים בשם "עורבים".
מי שכונתה כפאם פטאל של הרוק הישראלי, מסמנת את חזרתה לשוק המוזיקלי המתפתח, כשמאחוריה פרס אקו"ם בתחום הטקסטים לשנת 2005. אבל מספיק עם כל התארים, תיאורים וכו'. גורדון סוף סוף עוברת לצד השני של המיקרופון לאחר תקופה ארוכה של הנחיית מגזין המוזיקה האולטימטיבי "תוצרת הארץ".
"עורבים" מעורר השראה מבחינה טקסטואלית וקולה האפלולי של גורדון מצליח לרגש. נורא התרשמתי מן הכנות והפשטות של גורדון בחשיפת האמת הערומה של החיים בעידן הזה. משפט חזק כמו "אף פעם לא לסמוך על אבות, הם אלופים בלגרום אכזבות" שחושף לרגע טראומת ילדות הזויה, עובר בשתיקה אל המשפט החזק הבא ומשאיר אותי פעורת פה. השיר נכתב על ידי גורדון והולחן על ידי אבי בללי מ"נקמת הטרקטור" ועל הפקתו המוזיקלית אחראים עופר קורן מלהקת "אלג'יר" (שהודיעה היום על התפרקותה) ושיקו פלדמן מ"שייגעצ", שגם מנגנים בו ומחזירים את צלילי הפסנתר למרכז הבמה. השיר אומנם לא קליט או פופי כמו שאר השירים הרינגטוניים, אבל גורדון תמיד הייתה רמה אחת מעל כל זה. היא יוצרת מוערכת, יש לה קול שליו והאלבום החדש מראה טל גורדון בוגרת יותר ובשלה יותר. אם יתר השירים ישמעו כמו "עורבים", יש בהחלט למה לצפות.


טל גורדון, "עורבים", התו השמיני 2006

שירי רבר

ילידת 1981, מתגוררת בתל אביב. הוצאתי ב - 2005 אלבום ראפ-רוק בשם אמ.סי שירי - "נסיכת המיקרופון" תחת הלייבל של קובי אוז-לבנטיני.הכתיבה שלי מתעסקת בנושאים חברתיים בכלל, ובנשים בפרט. הסינגל הראשון מהאלבום הוא "מתי תחייכי", שעוסק בנפגעות אונס.האתר שלי:http://www.mcshiri.com

תגובות

  1. לא נשכח ולא נסלח.

  2. מעין גלברד

    עוד לא יצא לי להקשיב, אבל בהתחשב בעובדה ש"רציתי שזה לא יגמר" הוא הדיסק החרוך ביותר שלי, ומהתרשמות מן הטקסט, נראה שיש למה לצפות.
    מצפה לגדולות של כנות, פשטות.

הגיבי

כתובת הדואר האלקטרוני לא תפורסם Required fields are marked *